Головна > Текстові публікації > Діяльність Комітету > Події в Комітеті > Конференції та круглі столи

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Засідання Комітету щодо питання стану підготовки, затвердження та представлення на Першій...

31 Фото

Спеціальне засідання Комітету, присвячене розгляду Проекту Закону «Про ратифікацію Рамкової...

18 Фото

Виїзне засідання Комітету 16 квітня 2024 року у місті Чернівці

38 Фото

Надрукувати Збільшити зону перегляду

Конференції та круглі столи

17 жовтня 2017, 17:15

Відбувся тренінг «Особливості зобов’язань України в частині створення ЗВТ з ЄС»

Україна намагається досягти кращих домовленостей у переговорах з Європейським союзом з питань відкриття ринків, збільшення квот для нашої продукції. Водночас, шанси досягнення цих домовленостей були би кращими, якби українська сторона могла би продемонструвати більший прогрес у виконанні Угоди про асоціацію. Про це йшлося під час тренінгу «Особливості зобов’язань України в частині створення ЗВТ з ЄС», який відбувся у Комітеті ВР з питань європейської інтеграції 12 жовтня за підтримки Посольства Великої Британії в Україні.

Експерти зазначали, що Угода про асоціацію не передбачає санкцій з боку європейських партнерів до України, але ЄС може провадити протекціоністську політику, використовувати у якості важелів впливу певні бонуси, в тому числі й щодо лібералізації торгівлі. Тому українські переговорники повинні мати серйозні аргументи у відстоюванні наших позицій, і ці аргументи мають ґрунтуватися на цілком конкретних досягненнях у виконанні Угоди. Причому, йдеться не лише про адаптацію вітчизняного законодавства до стандартів на норм ЄС, але й впровадження та застосування їх на практиці – такі конкретні кроки перебувають у фокусі уваги місій Євросоюзу.

Розробники законопроектів нерідко стверджують, що той чи інший документ є євроінтеграційним, але експертний аналіз доводить – це не так. Проблема в тому, що заяви авторів тої чи іншої законодавчої новації носять декларативний характер, не містять посилань на акти права ЄС ні в самому законопроекті, ні в супровідних документах до нього. Визначити, чи відповідає законопроект праву ЄС можна лише тоді, коли проведено ґрунтовний аналіз, з порівнянням норм права і їх імплементації до українського законодавства, тобто експерт повинен це зробити самостійно, замість розробника, таким є на сьогодні реалії.

Також автори законопроектів іноді зазначають, що їх ініціативи спрямовані на виконання зобов’язань у сфері євроінтеграції, проте не уточнюють, яких саме. Ще одна розповсюджена суттєва помилка – законопроект впроваджує ту чи іншу Директиву ЄС, чи її норму не повністю, вибірково.