Головна > Текстові публікації

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Виїзне засідання Комітету 16 квітня 2024 року у місті Чернівці

38 Фото

Члени Комітету з питань інтеграції України до ЄС зустрілися з делегацією МЗС Швеції

21 Фото

Зустріч членів Комітету та представники інших комітетів Верховної Ради з пані Послом ЄС в...

6 Фото

03 листопада 2022, 11:23

Законопроєкт «Про поштовий зв’язок» має невідповідності праву ЄС і потребує доопрацювання — висновок Комітету

Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 2 листопада розглянув проєкт Закону №4353 «Про поштовий зв’язок». Як вказано у пояснювальній записці до законопроєкту, його розроблено з метою гармонізації національного законодавства із законодавством ЄС у сфері надання послуг поштового зв’язку. Зокрема, проєкт мав би імплементувати положення Директиви 97/67/ЄС.

Утім під час опрацювання законопроєкту Комітет з питань інтеграції України до ЄС виявив неповне врахування документом необхідних положень права ЄС, а в деяких аспектах і невідповідність праву Європейського Союзу. Зокрема, відповідно до положень законопроєкту Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку здійснює, серед іншого, державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства у сфері надання послуг поштового зв’язку; видає оператору поштового зв’язку обов’язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про поштовий зв’язок; застосовує в межах своїх повноважень у встановленому законодавством порядку адміністративно-господарські санкції за порушення законодавства про поштовий зв’язок, а також звертається до суду з позовними заявами у разі порушення операторами поштового зв’язку законодавства. Варто зазначити, що Директива 97/67 передбачає повноваження регуляторного органу із забезпечення дотримання стандартів надання лише для універсальних послуг (загального обслуговування). Директива 97/67 не містить норм щодо обов’язковості запровадження контролю щодо послуг, які не входять до переліку універсальних.  

Положення законопроєкту, які визначають засади надання універсальних послуг поштового зв’язку і описують сферу застосування цих послуг в Україні, не повністю враховують положення Статті 3 Директиви 97/67/ЄС. Законопроєкт не враховує положення Статті 7 Директиви щодо механізму відшкодування у випадку надмірного фінансового навантаження на провайдера або провайдерів універсальних послуг.

Надання призначеному оператору виключного права на певні види господарської діяльності також не узгоджується з зобов’язаннями України в рамках Угоди про асоціацію, зокрема зі статтею 110 «Запобігання монополістичній практиці у секторі поштових та кур’єрських послуг».

Враховуючи ці та інші зауваження, Комітет ухвалив висновок, що за своєю метою законопроєкт спрямований на виконання Директиви № 97/67/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 15 грудня 1997 року про спільні правила розвитку внутрішнього ринку поштових послуг Співтовариства та вдосконалення  якості  послуг із змінами, внесеними директивами №2002/39/ЄС та №2008/6/ЄС. Проте окремі його положення не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та потребують доопрацювання.

Голова Комітету Іванна Климпуш-Цинцадзе зазначила, що профільний комітет має повернутися до розгляду цього законопроєкту і до другого читання у Верховній Ради врахувати напрацювання Комітету.

Також проєкт закону №4353 потребує висновку Антимонопольного комітету України щодо впливу його положень на конкурентне середовище