Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 2 листопада розглянув проєкт Закону №4353 «Про поштовий зв’язок». Як вказано у пояснювальній записці до законопроєкту, його розроблено з метою гармонізації національного законодавства із законодавством ЄС у сфері надання послуг поштового зв’язку. Зокрема, проєкт мав би імплементувати положення Директиви 97/67/ЄС.

Утім під час опрацювання законопроєкту Комітет з питань інтеграції України до ЄС виявив неповне врахування документом необхідних положень права ЄС, а в деяких аспектах і невідповідність праву Європейського Союзу. Зокрема, відповідно до положень законопроєкту Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку здійснює, серед іншого, державний нагляд (контроль) за дотриманням законодавства у сфері надання послуг поштового зв’язку; видає оператору поштового зв’язку обов’язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про поштовий зв’язок; застосовує в межах своїх повноважень у встановленому законодавством порядку адміністративно-господарські санкції за порушення законодавства про поштовий зв’язок, а також звертається до суду з позовними заявами у разі порушення операторами поштового зв’язку законодавства. Варто зазначити, що Директива 97/67 передбачає повноваження регуляторного органу із забезпечення дотримання стандартів надання лише для універсальних послуг (загального обслуговування). Директива 97/67 не містить норм щодо обов’язковості запровадження контролю щодо послуг, які не входять до переліку універсальних.  

Положення законопроєкту, які визначають засади надання універсальних послуг поштового зв’язку і описують сферу застосування цих послуг в Україні, не повністю враховують положення Статті 3 Директиви 97/67/ЄС. Законопроєкт не враховує положення Статті 7 Директиви щодо механізму відшкодування у випадку надмірного фінансового навантаження на провайдера або провайдерів універсальних послуг.

Надання призначеному оператору виключного права на певні види господарської діяльності також не узгоджується з зобов’язаннями України в рамках Угоди про асоціацію, зокрема зі статтею 110 «Запобігання монополістичній практиці у секторі поштових та кур’єрських послуг».

Враховуючи ці та інші зауваження, Комітет ухвалив висновок, що за своєю метою законопроєкт спрямований на виконання Директиви № 97/67/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 15 грудня 1997 року про спільні правила розвитку внутрішнього ринку поштових послуг Співтовариства та вдосконалення  якості  послуг із змінами, внесеними директивами №2002/39/ЄС та №2008/6/ЄС. Проте окремі його положення не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та потребують доопрацювання.

Голова Комітету Іванна Климпуш-Цинцадзе зазначила, що профільний комітет має повернутися до розгляду цього законопроєкту і до другого читання у Верховній Ради врахувати напрацювання Комітету.

Також проєкт закону №4353 потребує висновку Антимонопольного комітету України щодо впливу його положень на конкурентне середовище

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Текстові публікації”

08 листопада 2024 07:17
07 листопада 2024 07:38
06 листопада 2024 15:57
31 липня 2024 13:26
29 липня 2024 16:10
29 липня 2024 10:31
26 липня 2024 13:26
23 липня 2024 10:23
18 липня 2024 07:32
17 липня 2024 18:34