
На засіданні 29 жовтня Комітет з питань інтеграції України до ЄС розглянув законопроєкти про ратифікацію двох грантових угод між Урядом України та Урядом Італійської Республіки, підписаних у липні 2025 року в Римі в межах Міжнародної конференції з питань відновлення України. Законопроєкт №0350 передбачає реалізацію проєкту «Підтримка ефективного використання водних ресурсів шляхом удосконалення систем та практик зрошення в Одеській області. Реконструкція Татарбунарської та Кілійської зрошувальних систем». Це сприятиме підвищенню ефективності сільського господарства, адаптації до змін клімату та соціально-економічному розвитку регіону. Загальний обсяг грантових коштів становить 6 млн євро. Законопроєкт №0352 передбачає ратифікацію угоди щодо програми «Відновлення та збереження культурної спадщини Одеського регіону». Програма спрямована на охорону об’єктів культурної спадщини, зокрема «Історичного центру Одеси», який внесений до списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Загальний обсяг грантових коштів від Уряду Італії — 32,5 млн євро. Щодо обох законопроєктів Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти їх за основу і в цілому.
Такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо законопроєкту №0351 про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Хорватія про здійснення оплачуваної діяльності членами сімей співробітників дипломатичних представництв або консульських установ.
Також на засіданні члени Комітету розглянули та ухвалили висновки щодо таких законопроєктів:
проєкту Закону №13676 про внесення змін до Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю" щодо утворення Міжвідомчої координаційної комісії у сфері боротьби з організованою злочинністю (Національного координатора). За висновком Комітету проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №13597 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо боротьби з проявами дискримінації. Документ, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та спрямований на виконання завдань Дорожньої карти з питань верховенства права та Плану заходів щодо захисту прав осіб, які належать до національних меншин (спільнот) України.
Альтернативний проєкт Закону №13597-1 про внесення змін до статті 161 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за порушення рівноправності громадян залежно від їх расової, національної, регіональної належності, релігійних переконань, інвалідності та за іншими ознаками. Проєкт пропонує посилити кримінальну відповідальність за порушення рівноправності громадян. Члени Комітету ухвалили висновок, що законопроєкт за метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, водночас потребує доопрацювання з метою повного врахування aсquis ЄС. Щодо ще одного альтернативного законопроєкту №13597-2 Комітет ухвалив рішення, що документ за метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання з метою повного врахування aсquis ЄС та дотримання принципу правової визначеності.
Проєкт Закону №13565 про внесення змін до статті 1 Закону України "Про пріоритетність соціального розвитку села та агропромислового комплексу в народному господарстві" щодо державного фінансування підтримки мікробізнесу в сільській місцевості. За висновком Комітету, проєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС), водночас потребує суттєвого доопрацювання у частині встановлення чітких критеріїв, умов і процедур надання державної підтримки, з урахуванням принципів права Європейського Союзу, а також необхідно забезпечити уникнення дублювання фінансування, зокрема, з програмою Ukraine facility, яка забороняє подвійне фінансування аналогічних заходів.
Проєкт Закону №13376 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної підтримки учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни та членів сімей загиблих (безвісно відсутніх, померлих) Захисників і Захисниць України при веденні особистого селянського чи фермерського господарства та здійсненні підприємницької діяльності. Законопроєкт, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС), однак потребує доопрацювання з урахуванням пропозицій Антимонопольного комітету України щодо державної допомоги.
Проєкт Закону №13630 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення законодавства у сфері донорства крові та компонентів крові. Він, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС).
Проєкт Закону №13230 про внесення змін до Закону України "Про виконавче провадження" щодо стабілізації фінансового стану операторів системи розподілу, що здійснюють розподіл електричної енергії на територіях, на яких велися бойові дії. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту Закону не відповідають положенням Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, що порушує виконання зобов’язань України перед Радою Європи. Також не відповідають Угоді про асоціацію та положенням Керівних принципів OECP з корпоративного управління на підприємствах державної форми власності. В частині дотримання законодавства про державну допомогу законопроєкт також потребує отримання висновку Антимонопольного комітету щодо визначення належності та допустимості державної допомоги. Водночас, можуть бути застосовані з метою досягнення цілей, передбачених статтями 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» та 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» Угоди про асоціацію.
Проєкт Закону №13450 про інфраструктурні проєкти у сфері енергетики, які становлять суспільний інтерес. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону суперечить положенням Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті та потребує суттєвого доопрацювання з метою приведення до положень Регламенту 2022/869 та Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті.
Проєкт Закону №13636 про внесення змін до Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо окремих питань перевезень швидкопсувних харчових продуктів автомобільними транспортними засобами. Документ, за висновком Комітету, не суперечить Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України.
Проєкт Закону №14047 про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2025 рік" щодо підвищення оплати праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників. Мета законопроєкту, як вказано в обґрунтуванні, — створити фінансово-економічні передумови для системного підвищення заробітної плати педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників через збільшення видатків Державного бюджету України на 2025 рік на 12,7 млрд грн. Члени Комітету ухвалили висновок, що проєкт Закону не суперечить Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №13657 про внесення змін до статті 20-1 Закону України "Про лікарські засоби" щодо недопущення зростання цін на лікарські засоби. Проєкт пропонує надати Кабінету Міністрів України законодавчі повноваження встановлювати граничний рівень витрат виробників/імпортерів на маркетингові послуги, послуги з промоції лікарських засобів, інші послуги, пов’язані з реалізацією лікарських засобів кінцевому споживачу, та граничний рівень доходу аптек від таких послуг, що унеможливить неконтрольоване зростання вартості ліків. За висновком Комітету, проєкт Закону частково враховує положення Директиви 2001/83 та потребує суттєвого доопрацювання у зв’язку із зазначеними зауваженнями. Щодо альтернативного законопроєкту №13657-1 Комітет ухвалив висновок, що він за своєю метою не суперечить Угоді про асоціацію, однак запропоновані ініціативи щодо скасування наявних обмежень потребують додаткового опрацювання та обговорення.
Проєкт Закону №14045 про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" у зв’язку із ратифікацією Конвенції Ради Європи про запобігання насильству щодо жінок та домашньому насильству й боротьбу з цими явищами (Стамбульська конвенція) з питань підготовки суддів. Проєкт пропонує доповнити статтю 89 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» частиною п’ятою, відповідно до якої початкова підготовка суддів в Національній школі суддів України, а також подальша підготовка та підвищення кваліфікації, зокрема тих суддів, які залучаються до роботи з постраждалими від насильства за ознакою статі, має охоплювати питання гендерної рівності, запобігання, виявлення та протидії насильству за ознакою статі, вчиненого у тому числі з використанням електронних комунікацій, міжвідомчої взаємодії, стандарти спілкування з постраждалими від такого насильства та дотримання їхніх прав. За висновком Комітету, проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №12429 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо приведення порядку оподаткування операцій з ввезення (пересилання) на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях до вимог Директиви Ради ЄС № 2006/112/ЄС від 28 листопада 2006 року про спільну систему податку на додану вартість. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції, водночас окремі його положення потребують доопрацювання з метою врахування зауважень, висловлених у цьому висновку.
Проєкт Закону №12430 про внесення змін до Митного кодексу України щодо приведення порядку сплати митних платежів до вимог Директиви Ради ЄС № 2006/112/ЄС від 28 листопада 2006 року про спільну систему податку на додану вартість та до Закону України "Про поштовий зв’язок" щодо окремих питань здійснення міжнародного поштового обміну. За висновком Комітету, положення проєкту закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №14007 про внесення змін до Розділу ХХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування ввізним митом транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України учасниками бойових дій, волонтерами та іншими категоріями осіб. Члени Комітету ухвалили висновок, що положення проєкту закону не відповідають acquis ЄС, водночас можуть бути застосовані з метою досягнення цілей, передбачених статями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію.
Такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо Проєкту Закону №14008 про внесення змін до Розділу ХХ "Прикінцеві положення" Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість і акцизним податком операцій з ввезення транспортних засобів учасниками бойових дій, волонтерами та іншими категоріями осіб.
Проєкт Закону №13604 про надання на ринку та використання біоцидних продуктів. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону за своєю метою не суперечить Угоді про асоціацію, проте потребує доопрацювання для забезпечення відповідності положенням Регламенту (ЄС) № 528/2012.
Проєкт Закону №14025 про внесення змін до Податкового кодексу України та Закону України "Про банки і банківську діяльність" щодо впровадження міжнародного автоматичного обміну інформацією про доходи, отримані через цифрові платформи. За висновком Комітету, положення законопроєкту не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції, водночас потребують доопрацювання з урахуванням наведених застережень.
Проєкт Закону №12285-д про внесення змін до деяких законів України щодо приведення регулювання у сфері ветеринарної медицини та у сфері благополуччя тварин у відповідність до актів права Європейського Союзу. Члени Комітету ухвалили висновок, що проєкт Закону відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС.
Такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо законопроєкту №0351 про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Хорватія про здійснення оплачуваної діяльності членами сімей співробітників дипломатичних представництв або консульських установ.
Також на засіданні члени Комітету розглянули та ухвалили висновки щодо таких законопроєктів:
проєкту Закону №13676 про внесення змін до Закону України "Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю" щодо утворення Міжвідомчої координаційної комісії у сфері боротьби з організованою злочинністю (Національного координатора). За висновком Комітету проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №13597 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо боротьби з проявами дискримінації. Документ, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та спрямований на виконання завдань Дорожньої карти з питань верховенства права та Плану заходів щодо захисту прав осіб, які належать до національних меншин (спільнот) України.
Альтернативний проєкт Закону №13597-1 про внесення змін до статті 161 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за порушення рівноправності громадян залежно від їх расової, національної, регіональної належності, релігійних переконань, інвалідності та за іншими ознаками. Проєкт пропонує посилити кримінальну відповідальність за порушення рівноправності громадян. Члени Комітету ухвалили висновок, що законопроєкт за метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, водночас потребує доопрацювання з метою повного врахування aсquis ЄС. Щодо ще одного альтернативного законопроєкту №13597-2 Комітет ухвалив рішення, що документ за метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання з метою повного врахування aсquis ЄС та дотримання принципу правової визначеності.
Проєкт Закону №13565 про внесення змін до статті 1 Закону України "Про пріоритетність соціального розвитку села та агропромислового комплексу в народному господарстві" щодо державного фінансування підтримки мікробізнесу в сільській місцевості. За висновком Комітету, проєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС), водночас потребує суттєвого доопрацювання у частині встановлення чітких критеріїв, умов і процедур надання державної підтримки, з урахуванням принципів права Європейського Союзу, а також необхідно забезпечити уникнення дублювання фінансування, зокрема, з програмою Ukraine facility, яка забороняє подвійне фінансування аналогічних заходів.
Проєкт Закону №13376 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної підтримки учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни та членів сімей загиблих (безвісно відсутніх, померлих) Захисників і Захисниць України при веденні особистого селянського чи фермерського господарства та здійсненні підприємницької діяльності. Законопроєкт, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС), однак потребує доопрацювання з урахуванням пропозицій Антимонопольного комітету України щодо державної допомоги.
Проєкт Закону №13630 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення законодавства у сфері донорства крові та компонентів крові. Він, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу (acquis ЄС).
Проєкт Закону №13230 про внесення змін до Закону України "Про виконавче провадження" щодо стабілізації фінансового стану операторів системи розподілу, що здійснюють розподіл електричної енергії на територіях, на яких велися бойові дії. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту Закону не відповідають положенням Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, що порушує виконання зобов’язань України перед Радою Європи. Також не відповідають Угоді про асоціацію та положенням Керівних принципів OECP з корпоративного управління на підприємствах державної форми власності. В частині дотримання законодавства про державну допомогу законопроєкт також потребує отримання висновку Антимонопольного комітету щодо визначення належності та допустимості державної допомоги. Водночас, можуть бути застосовані з метою досягнення цілей, передбачених статтями 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» та 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» Угоди про асоціацію.
Проєкт Закону №13450 про інфраструктурні проєкти у сфері енергетики, які становлять суспільний інтерес. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону суперечить положенням Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті та потребує суттєвого доопрацювання з метою приведення до положень Регламенту 2022/869 та Конвенції про оцінку впливу на навколишнє середовище у транскордонному контексті.
Проєкт Закону №13636 про внесення змін до Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо окремих питань перевезень швидкопсувних харчових продуктів автомобільними транспортними засобами. Документ, за висновком Комітету, не суперечить Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України.
Проєкт Закону №14047 про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2025 рік" щодо підвищення оплати праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників. Мета законопроєкту, як вказано в обґрунтуванні, — створити фінансово-економічні передумови для системного підвищення заробітної плати педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників через збільшення видатків Державного бюджету України на 2025 рік на 12,7 млрд грн. Члени Комітету ухвалили висновок, що проєкт Закону не суперечить Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №13657 про внесення змін до статті 20-1 Закону України "Про лікарські засоби" щодо недопущення зростання цін на лікарські засоби. Проєкт пропонує надати Кабінету Міністрів України законодавчі повноваження встановлювати граничний рівень витрат виробників/імпортерів на маркетингові послуги, послуги з промоції лікарських засобів, інші послуги, пов’язані з реалізацією лікарських засобів кінцевому споживачу, та граничний рівень доходу аптек від таких послуг, що унеможливить неконтрольоване зростання вартості ліків. За висновком Комітету, проєкт Закону частково враховує положення Директиви 2001/83 та потребує суттєвого доопрацювання у зв’язку із зазначеними зауваженнями. Щодо альтернативного законопроєкту №13657-1 Комітет ухвалив висновок, що він за своєю метою не суперечить Угоді про асоціацію, однак запропоновані ініціативи щодо скасування наявних обмежень потребують додаткового опрацювання та обговорення.
Проєкт Закону №14045 про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" у зв’язку із ратифікацією Конвенції Ради Європи про запобігання насильству щодо жінок та домашньому насильству й боротьбу з цими явищами (Стамбульська конвенція) з питань підготовки суддів. Проєкт пропонує доповнити статтю 89 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» частиною п’ятою, відповідно до якої початкова підготовка суддів в Національній школі суддів України, а також подальша підготовка та підвищення кваліфікації, зокрема тих суддів, які залучаються до роботи з постраждалими від насильства за ознакою статі, має охоплювати питання гендерної рівності, запобігання, виявлення та протидії насильству за ознакою статі, вчиненого у тому числі з використанням електронних комунікацій, міжвідомчої взаємодії, стандарти спілкування з постраждалими від такого насильства та дотримання їхніх прав. За висновком Комітету, проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №12429 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо приведення порядку оподаткування операцій з ввезення (пересилання) на митну територію України товарів у міжнародних поштових та експрес-відправленнях до вимог Директиви Ради ЄС № 2006/112/ЄС від 28 листопада 2006 року про спільну систему податку на додану вартість. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції, водночас окремі його положення потребують доопрацювання з метою врахування зауважень, висловлених у цьому висновку.
Проєкт Закону №12430 про внесення змін до Митного кодексу України щодо приведення порядку сплати митних платежів до вимог Директиви Ради ЄС № 2006/112/ЄС від 28 листопада 2006 року про спільну систему податку на додану вартість та до Закону України "Про поштовий зв’язок" щодо окремих питань здійснення міжнародного поштового обміну. За висновком Комітету, положення проєкту закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №14007 про внесення змін до Розділу ХХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування ввізним митом транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України учасниками бойових дій, волонтерами та іншими категоріями осіб. Члени Комітету ухвалили висновок, що положення проєкту закону не відповідають acquis ЄС, водночас можуть бути застосовані з метою досягнення цілей, передбачених статями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію.
Такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо Проєкту Закону №14008 про внесення змін до Розділу ХХ "Прикінцеві положення" Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість і акцизним податком операцій з ввезення транспортних засобів учасниками бойових дій, волонтерами та іншими категоріями осіб.
Проєкт Закону №13604 про надання на ринку та використання біоцидних продуктів. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону за своєю метою не суперечить Угоді про асоціацію, проте потребує доопрацювання для забезпечення відповідності положенням Регламенту (ЄС) № 528/2012.
Проєкт Закону №14025 про внесення змін до Податкового кодексу України та Закону України "Про банки і банківську діяльність" щодо впровадження міжнародного автоматичного обміну інформацією про доходи, отримані через цифрові платформи. За висновком Комітету, положення законопроєкту не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції, водночас потребують доопрацювання з урахуванням наведених застережень.
Проєкт Закону №12285-д про внесення змін до деяких законів України щодо приведення регулювання у сфері ветеринарної медицини та у сфері благополуччя тварин у відповідність до актів права Європейського Союзу. Члени Комітету ухвалили висновок, що проєкт Закону відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС.
Ще за розділом
“Текстові публікації”
30 жовтня 2025 08:53
02 жовтня 2025 09:45
22 вересня 2025 08:56
17 вересня 2025 16:31
17 вересня 2025 16:27
10 вересня 2025 11:15
08 вересня 2025 16:04
22 серпня 2025 14:29
20 серпня 2025 08:49
22 травня 2025 09:23