Проєкт Закону №13428
«Про внесення змін до Закону України «Про основні засади державної
кліматичної політики» щодо створення національної системи забезпечення
кліматичної безпеки». Проєкт, зокрема, пропонує уточнити повноваження
Верховної Ради, Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої
влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері
охорони довкілля, інших органів державної влади, органів місцевого
самоврядування, а також інших суб’єктів у сфері визначення засад та
забезпечення реалізації кліматичної безпеки. За висновком Комітету, за
метою частково суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у
сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу.
Проєкт Закону №13523 «Про внесення змін до статті 3 Закону України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» щодо державної підтримки модернізації водопостачання в гірських громадах». Проєкт пропонує передбачити, що для забезпечення соціально-економічного розвитку населених пунктів, яким надано статус гірських, держава гарантує виділення бюджетних коштів на модернізацію водопостачання, зокрема на капітальні ремонти водогонів, буріння свердловин, очищення води тощо. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону за метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, але потребує опрацювання Антимонопольного комітету з метою визначення наявності в ньому держдопомоги, а також оцінки її допустимості.
Проєкт Закону №14030 про основні засади державного нагляду (контролю). Документ пропонує, зокрема, уніфікувати процедуру здійснення заходів державного нагляду (контролю), а також виключити неефективні та обтяжливі норми держконтролю, що містить чинний Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №13390 “Про внесення змін до Закону України “Про сільськогосподарську кооперацію” щодо офіційних об’єднань сільськогосподарських товаровиробників. Як зазначено у пояснювальній записці, проєкт має на меті встановити чіткі вимоги до створення, діяльності та визнання офіційних об’єднань сільськогосподарських товаровиробників відповідно до стандартів ЄС, а також передбачає надання їм офіційного статусу уповноваженим органом, що реалізує державну аграрну політику. За висновком Комітету, законопроєкт за своєю метою не суперечить Угоді про асоціацію, проте лише частково враховує положення Регламенту № 1308/2013 та потребує суттєвого доопрацювання. Такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо альтернативного проєкту №13390-1.
Проєкт Закону №13209 про внесення змін до пункту 18 статті 10-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" щодо надання щорічної додаткової відпустки під час дії воєнного стану військовослужбовцям, які не висловили бажання звільнятися з військової служби через сімейні обставини та за деяких інших умов. Документ пропонує передбачити, що під час дії воєнного стану військовослужбовцям, які не висловили бажання звільнятися з військової служби через сімейні обставини або з інших окремих поважних причин та за деяких інших умов, надається щорічна додаткова відпустка тривалістю 30 календарних днів зі збереженням грошового забезпечення, яка може бути використана за їхнім бажанням одночасно зі щорічною основною відпусткою або окремо. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, праву ЄС та зобов’язанням у рамках членства у Раді Європи.
Проєкт Закону №13698 про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення справедливості та рівності під час призначення суддів. За висновком Комітету, проєкт закону за метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, однак потребує суттєвого доопрацювання з огляду на зазначені застереження.
Проєкт Закону №14033 про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду справ Вищим антикорупційним судом. Проєкт, зокрема, пропонує виключити з підсудності ВАКС справи про застосування такого виду санкції як стягнення в дохід держави активів, що належать фізичній або юридичній особі, а також активів, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано вчиняти дії, тотожні за змістом здійсненню права розпорядження ними. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №13314 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо запровадження пропорційності відповідальності за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів. Законопроєкт пропонує доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення новою статтею, якою визначатимуться виключно порушення, пов’язані із перевищенням встановлених обмежень швидкості руху. Повноваження щодо розгляду справ та винесення постанов щодо перевищення встановлених обмежень швидкості руху більш ніж на 10 – 80 км/год залишаються за Національною поліцією. Повноваженнями щодо складання протоколів за перевищення встановлених обмежень швидкості руху, що спричинило створення аварійної обстановки, наділяються посадові особи органів Національної поліції, а щодо розгляду справ та винесення постанов – суди. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України, водночас, потребує доопрацювання із метою дотримання принципу правової визначеності. Щодо альтернативного законопроєкту №13314-1 члени Комітету ухвалили висновок, що він не суперечить Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України, водночас, потребує доопрацювання із метою врахування зазначених (в аргументаційній частині) зауважень.
Проєкт Закону №0348 про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Федеральною Радою Швейцарії щодо співробітництва у процесі відновлення України. Ратифікація Угоди дозволить залучити підтримку Швейцарії у відновленні України шляхом безповоротної фінансової та технічної допомоги для придбання товарів і послуг у швейцарських компаній для проєктів з відновлення. Зокрема, у таких секторах, як енергетика, транспорт і мобільність, машинобудування для виробничих процесів, будівництво, водопостачання, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або в інших секторах відповідно до потреб і пріоритетів України. Сума фінансової допомоги повідомляється на початку кожного бюджетного року. Комітет вирішив підтримати законопроєкт та рекомендувати Головному комітету внести його на розгляд Верховної Ради України для прийняття за основу та в цілому.
Проєкт Закону №0323 про приєднання України до Міжнародного договору про генетичні ресурси рослин для продовольства і сільського господарства. Міжнародний договір, як вказано в обґрунтуванні законопроєкту, забезпечує глобальне вирішення проблем, пов’язаних із втратою різноманітності культур і їхньою адаптацією до змін клімату за допомогою таких механізмів, як Багатостороння система (система спрощеного доступу до генетичних матеріалів, які зберігаються в генетичних банках країн світу, обміну інформацією та доступу до технологій) та Фонд розподілу вигод (механізм для отримання, використання та розподілу грошових вигод, що випливають із Багатосторонньої системи). За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, тому Комітет рекомендує Головному комітету внести його на розгляд Верховної Ради України для прийняття за основу та в цілому.
Проєкт Закону №13171-1 про внесення змін до Закону України “Про ринок електричної енергії” щодо запобігання кризам в електроенергетиці. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції та праву ЄС. Водночас, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію Україна зобов’язана провести консультації з Європейською Комісією з метою оцінки сумісності законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС.
Проєкт Закону №13202-1 про внесення змін до деяких законів України щодо організаційних засад здійснення підтримки в аграрному секторі. Як зазначено у Пояснювальній записці до законопроєкту, законопроєкт розроблено з метою комплексного приведення механізмів державної підтримки сільського господарства України до стандартів Європейського Союзу, зокрема шляхом створення Виплатної агенції, запровадження Інтегрованої системи адміністрування та контролю (ІСАК), створення Системи сільськогосподарських даних (ССД), створення систем управління, моніторингу та контролю за підтримкою сільського господарства України, які відповідають підходам Спільної аграрної політики ЄС, впровадження відповідальності за порушення умов надання підтримки. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу.
Проєкт Закону №13523 «Про внесення змін до статті 3 Закону України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» щодо державної підтримки модернізації водопостачання в гірських громадах». Проєкт пропонує передбачити, що для забезпечення соціально-економічного розвитку населених пунктів, яким надано статус гірських, держава гарантує виділення бюджетних коштів на модернізацію водопостачання, зокрема на капітальні ремонти водогонів, буріння свердловин, очищення води тощо. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону за метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, але потребує опрацювання Антимонопольного комітету з метою визначення наявності в ньому держдопомоги, а також оцінки її допустимості.
Проєкт Закону №14030 про основні засади державного нагляду (контролю). Документ пропонує, зокрема, уніфікувати процедуру здійснення заходів державного нагляду (контролю), а також виключити неефективні та обтяжливі норми держконтролю, що містить чинний Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №13390 “Про внесення змін до Закону України “Про сільськогосподарську кооперацію” щодо офіційних об’єднань сільськогосподарських товаровиробників. Як зазначено у пояснювальній записці, проєкт має на меті встановити чіткі вимоги до створення, діяльності та визнання офіційних об’єднань сільськогосподарських товаровиробників відповідно до стандартів ЄС, а також передбачає надання їм офіційного статусу уповноваженим органом, що реалізує державну аграрну політику. За висновком Комітету, законопроєкт за своєю метою не суперечить Угоді про асоціацію, проте лише частково враховує положення Регламенту № 1308/2013 та потребує суттєвого доопрацювання. Такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо альтернативного проєкту №13390-1.
Проєкт Закону №13209 про внесення змін до пункту 18 статті 10-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" щодо надання щорічної додаткової відпустки під час дії воєнного стану військовослужбовцям, які не висловили бажання звільнятися з військової служби через сімейні обставини та за деяких інших умов. Документ пропонує передбачити, що під час дії воєнного стану військовослужбовцям, які не висловили бажання звільнятися з військової служби через сімейні обставини або з інших окремих поважних причин та за деяких інших умов, надається щорічна додаткова відпустка тривалістю 30 календарних днів зі збереженням грошового забезпечення, яка може бути використана за їхнім бажанням одночасно зі щорічною основною відпусткою або окремо. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, праву ЄС та зобов’язанням у рамках членства у Раді Європи.
Проєкт Закону №13698 про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення справедливості та рівності під час призначення суддів. За висновком Комітету, проєкт закону за метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, однак потребує суттєвого доопрацювання з огляду на зазначені застереження.
Проєкт Закону №14033 про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду справ Вищим антикорупційним судом. Проєкт, зокрема, пропонує виключити з підсудності ВАКС справи про застосування такого виду санкції як стягнення в дохід держави активів, що належать фізичній або юридичній особі, а також активів, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано вчиняти дії, тотожні за змістом здійсненню права розпорядження ними. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №13314 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо запровадження пропорційності відповідальності за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів. Законопроєкт пропонує доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення новою статтею, якою визначатимуться виключно порушення, пов’язані із перевищенням встановлених обмежень швидкості руху. Повноваження щодо розгляду справ та винесення постанов щодо перевищення встановлених обмежень швидкості руху більш ніж на 10 – 80 км/год залишаються за Національною поліцією. Повноваженнями щодо складання протоколів за перевищення встановлених обмежень швидкості руху, що спричинило створення аварійної обстановки, наділяються посадові особи органів Національної поліції, а щодо розгляду справ та винесення постанов – суди. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України, водночас, потребує доопрацювання із метою дотримання принципу правової визначеності. Щодо альтернативного законопроєкту №13314-1 члени Комітету ухвалили висновок, що він не суперечить Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України, водночас, потребує доопрацювання із метою врахування зазначених (в аргументаційній частині) зауважень.
Проєкт Закону №0348 про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Федеральною Радою Швейцарії щодо співробітництва у процесі відновлення України. Ратифікація Угоди дозволить залучити підтримку Швейцарії у відновленні України шляхом безповоротної фінансової та технічної допомоги для придбання товарів і послуг у швейцарських компаній для проєктів з відновлення. Зокрема, у таких секторах, як енергетика, транспорт і мобільність, машинобудування для виробничих процесів, будівництво, водопостачання, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або в інших секторах відповідно до потреб і пріоритетів України. Сума фінансової допомоги повідомляється на початку кожного бюджетного року. Комітет вирішив підтримати законопроєкт та рекомендувати Головному комітету внести його на розгляд Верховної Ради України для прийняття за основу та в цілому.
Проєкт Закону №0323 про приєднання України до Міжнародного договору про генетичні ресурси рослин для продовольства і сільського господарства. Міжнародний договір, як вказано в обґрунтуванні законопроєкту, забезпечує глобальне вирішення проблем, пов’язаних із втратою різноманітності культур і їхньою адаптацією до змін клімату за допомогою таких механізмів, як Багатостороння система (система спрощеного доступу до генетичних матеріалів, які зберігаються в генетичних банках країн світу, обміну інформацією та доступу до технологій) та Фонд розподілу вигод (механізм для отримання, використання та розподілу грошових вигод, що випливають із Багатосторонньої системи). За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, тому Комітет рекомендує Головному комітету внести його на розгляд Верховної Ради України для прийняття за основу та в цілому.
Проєкт Закону №13171-1 про внесення змін до Закону України “Про ринок електричної енергії” щодо запобігання кризам в електроенергетиці. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції та праву ЄС. Водночас, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію Україна зобов’язана провести консультації з Європейською Комісією з метою оцінки сумісності законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС.
Проєкт Закону №13202-1 про внесення змін до деяких законів України щодо організаційних засад здійснення підтримки в аграрному секторі. Як зазначено у Пояснювальній записці до законопроєкту, законопроєкт розроблено з метою комплексного приведення механізмів державної підтримки сільського господарства України до стандартів Європейського Союзу, зокрема шляхом створення Виплатної агенції, запровадження Інтегрованої системи адміністрування та контролю (ІСАК), створення Системи сільськогосподарських даних (ССД), створення систем управління, моніторингу та контролю за підтримкою сільського господарства України, які відповідають підходам Спільної аграрної політики ЄС, впровадження відповідальності за порушення умов надання підтримки. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу.
Ще за розділом
“Текстові публікації”
02 жовтня 2025 09:45
22 вересня 2025 08:56
17 вересня 2025 16:31
17 вересня 2025 16:27
10 вересня 2025 11:15
08 вересня 2025 16:04
22 серпня 2025 14:29
20 серпня 2025 08:49
22 травня 2025 09:23
26 березня 2025 10:27