Протягом 24-25 травня 2016 р. за
підтримки Інституту Європейської політики Німеччини та Парламентської
експертної групи з питань європейської інтеграції відбулось продовження
навчального тренінгу «Адаптація законодавства України до acquis ЄС» на
тему «Захист споживачів в законодавстві ЄС» для співробітників Апарату
ВР України. Доповідачами тренінгу виступили Констанція Ака, керівник
проекту «Підвищення інституційної спроможності Верховної Ради України»,
Звоне Бергант, Секретар Комітету у справах ЄС національних Зборів
СловеніїСловенії та Мар’яна Лонкар-Велкова, керівник Організації
захисту прав споживачів Македонії.
Звоне Бердант, репрезентував шлях Словенії від подачі заяви - до офіційного прийняття в ЄС. Акцентуючи увагу на ролі Національної Асамблеї було зазначено про її основні завдання Словенії – адаптація законодавства згідно вимог acquis ЄС та проведення переговорів із Єврокомісією. На прикладі Національної Асамблеї було висвітлено її діяльність відповідно до правових умов членства в ЄС, зокрема дотримуючись принципу субсидіарності. В ході тренінгу учасники детально ознайомились з положеннями Регламенту Парламенту Словенії, а також розглянули «Угоду про співпрацю Національної Асамблеї з Урядом щодо адаптації законодавства в ЄС».
Про законодавчу базу захисту прав споживачів в ЄС, починаючи з 1957 і до 2009 рр., висвітлила Мар’яна Лонкар-Велкова. Учасникам було представлено основні права споживачів, а саме: право на захист здоров’я та безпеки; право на захист економічних інтересів; право на відшкодування; право на захист інформації та освіти; право на отримання можливість бути почутими.
В ході навчального тренінгу учасники визначили переваги адаптації законодавства України щодо прав споживачів. Зокрема, Україна має гарантувати наближення національного законодавства до законодавства ЄС в рамках визначених в часі наступних складових: забезпечення безпеки, торгівля, договірне право, невиконання умов договору, рівень реалізації товару, фінансове забезпечення, довіра споживачів, відшкодування, виконання законодавства, регулювання взаємодії прав споживачів. Безперечно важливо, що ці складові відповідали Директивам ЄС. На прикладі 39 додатку 20 частини Угоди про асоціацію та ПВЗВТ щодо прав споживачів учасникам запропоновано було виконати практичне завдання: визначити часові рамки реалізації законодавства споживачів та встановити ключових акторів, які залучені до виконання законодавства.
На ознайомлення учасникам надали Директиву 2011/83/ЄС Європарламенту та Ради ЄС від 25 жовтня 2011 р. про «Права споживачів» в якій містяться визначення споживачів, дистанційний продаж товарів, гарантії торгівлі. У Директиві 1999/44/ЄС Європарламенту та Ради ЄС щодо деяких умов реалізації товарів і спільних гарантій подано приклад форми заяви між споживачем та продавцем, зазначено вимоги щодо відповідності товару, положення про ремонт чи заміну товару, коливання ціни та часові рамки.
На важливості Директиви 2005/29/ЄС щодо порушення ведення комерційної діяльності акцентувала увагу пані Мар’яна Лонкар-Велкова. Оскільки ця Директива має два основні групи щодо порушення комерційної діяльності, а саме: обман та ризик діяльності та обман (при висвітлені характеристики продукту). Положення про уразливі групи населення теж стосуються врегулювання прав споживачів і т.д.
В цілому, після дводенного навчального тренінгу, доповідачами було приділено значну увагу основним критеріям адаптації законодавства України до законодавства ЄС у сфері захисту прав споживачів. На прикладах Словенії та Македонії було висвітлено міжнародно-правові основи законодавства прав споживачів ЄС, а також репрезентовано організаційні складові цього процесу й кращі приклади впровадження вимог ЄС.
Наступний навчальний семінар відбудеться 29-30 червня 2016 року.
Звоне Бердант, репрезентував шлях Словенії від подачі заяви - до офіційного прийняття в ЄС. Акцентуючи увагу на ролі Національної Асамблеї було зазначено про її основні завдання Словенії – адаптація законодавства згідно вимог acquis ЄС та проведення переговорів із Єврокомісією. На прикладі Національної Асамблеї було висвітлено її діяльність відповідно до правових умов членства в ЄС, зокрема дотримуючись принципу субсидіарності. В ході тренінгу учасники детально ознайомились з положеннями Регламенту Парламенту Словенії, а також розглянули «Угоду про співпрацю Національної Асамблеї з Урядом щодо адаптації законодавства в ЄС».
Про законодавчу базу захисту прав споживачів в ЄС, починаючи з 1957 і до 2009 рр., висвітлила Мар’яна Лонкар-Велкова. Учасникам було представлено основні права споживачів, а саме: право на захист здоров’я та безпеки; право на захист економічних інтересів; право на відшкодування; право на захист інформації та освіти; право на отримання можливість бути почутими.
В ході навчального тренінгу учасники визначили переваги адаптації законодавства України щодо прав споживачів. Зокрема, Україна має гарантувати наближення національного законодавства до законодавства ЄС в рамках визначених в часі наступних складових: забезпечення безпеки, торгівля, договірне право, невиконання умов договору, рівень реалізації товару, фінансове забезпечення, довіра споживачів, відшкодування, виконання законодавства, регулювання взаємодії прав споживачів. Безперечно важливо, що ці складові відповідали Директивам ЄС. На прикладі 39 додатку 20 частини Угоди про асоціацію та ПВЗВТ щодо прав споживачів учасникам запропоновано було виконати практичне завдання: визначити часові рамки реалізації законодавства споживачів та встановити ключових акторів, які залучені до виконання законодавства.
На ознайомлення учасникам надали Директиву 2011/83/ЄС Європарламенту та Ради ЄС від 25 жовтня 2011 р. про «Права споживачів» в якій містяться визначення споживачів, дистанційний продаж товарів, гарантії торгівлі. У Директиві 1999/44/ЄС Європарламенту та Ради ЄС щодо деяких умов реалізації товарів і спільних гарантій подано приклад форми заяви між споживачем та продавцем, зазначено вимоги щодо відповідності товару, положення про ремонт чи заміну товару, коливання ціни та часові рамки.
На важливості Директиви 2005/29/ЄС щодо порушення ведення комерційної діяльності акцентувала увагу пані Мар’яна Лонкар-Велкова. Оскільки ця Директива має два основні групи щодо порушення комерційної діяльності, а саме: обман та ризик діяльності та обман (при висвітлені характеристики продукту). Положення про уразливі групи населення теж стосуються врегулювання прав споживачів і т.д.
В цілому, після дводенного навчального тренінгу, доповідачами було приділено значну увагу основним критеріям адаптації законодавства України до законодавства ЄС у сфері захисту прав споживачів. На прикладах Словенії та Македонії було висвітлено міжнародно-правові основи законодавства прав споживачів ЄС, а також репрезентовано організаційні складові цього процесу й кращі приклади впровадження вимог ЄС.
Наступний навчальний семінар відбудеться 29-30 червня 2016 року.
Ще за розділом
“Конференції та круглі столи”
27 березня 2018 01:30
13 березня 2018 14:29
22 лютого 2018 13:40
31 січня 2018 11:39
10 листопада 2017 17:12
19 жовтня 2017 08:54
17 жовтня 2017 17:15
14 серпня 2017 17:16
30 червня 2017 12:32
20 квітня 2017 10:58