
Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 25 березня розглянув проєкт Закону №13033 про внесення змін до пункту 6-2 розділу IV "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про споживче кредитування». Мета законопроєкту, як зазначено в пояснювальній записці, — визнати ветеранів війни захищеною категорією в розумінні пункту 6-2 розділу IV “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про споживче кредитування” для забезпечення додаткових соціальних гарантій у сфері кредитних зобов’язань та уточнення підстав для визнання захищеними категоріями деяких інших осіб. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт, за своєю метою, не суперечить Угоді про асоціацію та положенням Директиви 2008/48.
Проєкт Закону №12040 про внесення змін до Дисциплінарного статуту Збройних Сил України щодо забезпечення гарантій захисту та прав військовослужбовців, які повідомили про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції». Проєкт пропонує надати право військовослужбовцям, у разі виявлення можливих фактів корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень надсилати повідомлення до уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №12182 про внесення змін до Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо окремих питань перевезень швидкопсувних харчових продуктів автомобільними транспортними засобами. Законопроєкт, зокрема, пропонує надати визначення термінів (ізотермічний транспортний засіб, свідоцтво ізотермічного транспортного засобу та швидкопсувні харчові продукти), а також встановити обов’язкові вимоги щодо отримання свідоцтв ізотермічних транспортних засобів для транспортних засобів, які перевозять швидкопсувні харчові продукти. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №13074 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за підпал сухої рослинності. Проєкт пропонує у десять разів збільшити штрафи за порушення вимог пожежної безпеки в лісах, самовільне випалювання рослинності або її залишків, забруднення атмосферного повітря та знищення або пошкодження об’єктів рослинного світу. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №4197-д про ринок деревини. Доопрацьований проєкт, зокрема, визначає механізми продажу деревини та окремих виробів з деревини власниками лісів та постійними лісокористувачами, які можуть відбуватися виключно шляхом проведення електронних аукціонів чи на умовах оферти. Також доопрацьований проєкт передбачає запровадження відповідальності власників лісу та постійних лісокористувачів за відмову постачати покупцям визначений обсяг та якість деревини, за яку покупці сплатили визначену договором ціну. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту Закону потребують доопрацювання з метою приведення у відповідність до принципу правової визначеності, а також в частині здійснення моніторингу, встановлення вимог підтвердження походження деревини та способу продажу лісоматеріалів.
Положення проєкту Закону щодо заборони експорту лісоматеріалів на період п’яти років після припинення або скасування воєнного стану не відповідають положенням статті 35 Угоди про асоціацію, водночас, можуть бути застосовані з метою досягнення цілей, передбачених статтями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію, а також на підставі п."b" (iii) статті XXІ "Винятки з міркувань безпеки" Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (ГАТТ 1947), що потребує проведення додаткових консультацій зі стороною Європейського Союзу.
Проєкт Закону №12150 про внесення змін до деяких законів України щодо імплементації норм законодавства Європейського Союзу з питань електронних комунікацій. Законопроєкт, як зазначено в пояснювальній записці до нього, розроблено з метою наближення законодавства України до acquis ЄС. Також — на виконання заходів, пов’язаних з реалізацією стратегії інтеграції України до Європейського Союзу, зокрема, поступової інтеграції до Єдиного цифрового ринку ЄС, а саме – отримання Україною режиму внутрішнього ринку з ЄС в частині послуг роумінгу шляхом приєднання до єдиної роумінгової зони Європейського Союзу «Роумінг як вдома» («Roam-Like-AtHomе»/RLAH). Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №12040 про внесення змін до Дисциплінарного статуту Збройних Сил України щодо забезпечення гарантій захисту та прав військовослужбовців, які повідомили про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції». Проєкт пропонує надати право військовослужбовцям, у разі виявлення можливих фактів корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень надсилати повідомлення до уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №12182 про внесення змін до Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо окремих питань перевезень швидкопсувних харчових продуктів автомобільними транспортними засобами. Законопроєкт, зокрема, пропонує надати визначення термінів (ізотермічний транспортний засіб, свідоцтво ізотермічного транспортного засобу та швидкопсувні харчові продукти), а також встановити обов’язкові вимоги щодо отримання свідоцтв ізотермічних транспортних засобів для транспортних засобів, які перевозять швидкопсувні харчові продукти. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №13074 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за підпал сухої рослинності. Проєкт пропонує у десять разів збільшити штрафи за порушення вимог пожежної безпеки в лісах, самовільне випалювання рослинності або її залишків, забруднення атмосферного повітря та знищення або пошкодження об’єктів рослинного світу. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №4197-д про ринок деревини. Доопрацьований проєкт, зокрема, визначає механізми продажу деревини та окремих виробів з деревини власниками лісів та постійними лісокористувачами, які можуть відбуватися виключно шляхом проведення електронних аукціонів чи на умовах оферти. Також доопрацьований проєкт передбачає запровадження відповідальності власників лісу та постійних лісокористувачів за відмову постачати покупцям визначений обсяг та якість деревини, за яку покупці сплатили визначену договором ціну. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту Закону потребують доопрацювання з метою приведення у відповідність до принципу правової визначеності, а також в частині здійснення моніторингу, встановлення вимог підтвердження походження деревини та способу продажу лісоматеріалів.
Положення проєкту Закону щодо заборони експорту лісоматеріалів на період п’яти років після припинення або скасування воєнного стану не відповідають положенням статті 35 Угоди про асоціацію, водночас, можуть бути застосовані з метою досягнення цілей, передбачених статтями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію, а також на підставі п."b" (iii) статті XXІ "Винятки з міркувань безпеки" Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (ГАТТ 1947), що потребує проведення додаткових консультацій зі стороною Європейського Союзу.
Проєкт Закону №12150 про внесення змін до деяких законів України щодо імплементації норм законодавства Європейського Союзу з питань електронних комунікацій. Законопроєкт, як зазначено в пояснювальній записці до нього, розроблено з метою наближення законодавства України до acquis ЄС. Також — на виконання заходів, пов’язаних з реалізацією стратегії інтеграції України до Європейського Союзу, зокрема, поступової інтеграції до Єдиного цифрового ринку ЄС, а саме – отримання Україною режиму внутрішнього ринку з ЄС в частині послуг роумінгу шляхом приєднання до єдиної роумінгової зони Європейського Союзу «Роумінг як вдома» («Roam-Like-AtHomе»/RLAH). Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Ще за розділом
“Текстові публікації”
26 березня 2025 10:27
08 листопада 2024 07:17
07 листопада 2024 07:38
06 листопада 2024 15:57
31 липня 2024 13:26
29 липня 2024 16:10
29 липня 2024 10:31
26 липня 2024 13:26
23 липня 2024 10:23
18 липня 2024 07:32