Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 2 березня розглянув
проєкт Постанови №9060
про Звернення Верховної Ради України до парламентів усіх іноземних держав,
Європейського парламенту та Міжнародного агентства з атомної енергії щодо
накладення санкцій на російську державну корпорацію з атомної енергії
«Росатом» та запровадження заходів для зменшення співпраці з Російською
Федерацією в сфері ядерної енергетики. У цьому документі Парламент України
звертається до парламентів іноземних держав, Європейського парламенту та
Міжнародного агентства з атомної енергії, у якому закликає до
запровадження заходів для припинення співпраці з російською федерацією в
галузі ядерної енергетики; належної реакції на неприпустимі порушення,
які вже вчинені «Росатомом» та його підлеглими на території України,
через систему санкцій; початку роботи над санкційним механізмом та його
критеріями, котрі будуть застосовані в подальшому, якщо ядерний терор рф
посилюватиметься; закладення основ для подальшої співпраці щодо розробки
конкретних цілей, спрямованих на зменшення співпраці з рф у сфері
ядерної енергетики.
На засіданні члени Комітету також розглянули на ухвалили висновки щодо
таких законопроєктів:
проєкту Закону №9011 про внесення змін до деяких законів України щодо
удосконалення умов підтримки виробництва електричної енергії з
альтернативних джерел енергії генеруючими установками споживачів. У
проєкті запропоновано замінити поточну модель "зеленого" тарифу на нову —
Net Billing, яка буде орієнтована на покриття власного споживання. За
висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим
зобов’язанням України та праву Європейського Союзу.
Відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію Україна
зобов’язана провести консультації з Європейською Комісією з метою оцінки
сумісності законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС. Тому,
законопроєкт потребує відкладення розгляду до отримання такої оцінки. При опрацюванні проєкту закону були враховані пропозиції проєкту №9011 Фонду «Відродження», який реалізує ГО «Євроатлантичний курс».
Проєкт Закону №9027
про внесення зміни до розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону
України "Про публічні закупівлі" щодо можливості змінення умов договору
про закупівлю. У пояснювальній записці до проєкту вказано, що його
розроблено, щоб уникнути ризиків невиконання укладених договорів в період
з 01 липня 2020 року по 24 лютого 2022 року та надати можливість сторонам
договору обґрунтовано та за взаємною згодою змінити ціну договору про
закупівлю, що укладений у вказаний період, після проходження повторної
експертизи. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону не
відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської
інтеграції.
Проєкт Закону №8220
про внесення змін до пункту 7 розділу IV "Прикінцеві та перехідні
положення" Закону України "Про споживче кредитування" щодо забезпечення
реалізації позичальниками права на обов’язкову реструктуризацію
зобов’язань відповідно до закону. За висновком Комітету, проєкт Закону за
заявленою метою не суперечить Угоді про асоціацію, положенням Директиви
2008/48 та Директиви 2019/1023, водночас, з метою оцінки впливу на
стабільність банківської системи, законопроєкт потрібно розглядати разом з
експертним висновком Національного банку України.
Проєкт Закону №7493
про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України
щодо врегулювання процедури узгодження бюджетного відшкодування податку на
додану вартість за періоди до серпня 2022 року та впровадження фіксації
технічними приладами та/або технічними засобами окремих фактів, що є
підставами для анулювання ліцензій на оптову і роздрібну торгівлю
алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в
електронних сигаретах, пальним. Проєкт, за висновком Комітету, не
суперечить Угоді про асоціацію, проте потребує доопрацювання з метою
усунення правової невизначеності.
Законопроєкт №8300
про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників
наземних транспортних засобів. Проєкт, зокрема, пропонує поступово
підвищити розміри страхових сум (максимальних розмірів страхової виплати)
до розмірів, встановлених в країнах Європейського Союзу. Розширити перелік
видів транспортних засобів, на які розповсюджується обов’язок укладення
договору ОСЦПВ. За висновком Комітету, проєкт Закону частково відповідає
зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву
Європейського Союзу, однак потребує доопрацювання з метою врахування
зазначених зауважень.
Проєкт Закону №7440 про внесення змін до Податкового
кодексу України та інших законодавчих актів України щодо користування
водними ресурсами протягом дії воєнного стану в Україні. Документ пропонує
дозволити використанням води з нових та відновлених існуючих артезіанських
свердловин без дозвільних документів для задоволення потреб населення в
порядку централізованого водопостачання у період воєнного стану. За
висновком Комітету, положення проєкту Закону можуть бути застосовані на
період дії воєнного стану відповідно до статей 472 та 143 Угоди про
асоціації та за своєю метою не суперечать цій Угоді.
Законопроєкт №6004-д
про забезпечення конституційних прав громадян на безпечне для життя і
здоров'я довкілля. У законопроєкті, зокрема, пропонується створити систему
інтегрованих довкільних дозволів і правову основу для впровадження
найкращих доступних технологій та методів управління у правову систему
України. Комітет ухвалив висновок, що проєкт не суперечить зобов’язанням
України відповідно до Угоди про асоціацію та Директиві 2010/75/ЄС, проте
лише частково імплементує її положення і потребує відповідного
доопрацювання.
Також Комітет з питань інтеграції України до ЄС провів додаткову
експертизу підготовленого до ІІ читання проєкту Закону №7438 про внесення
змін до деяких законодавчих актів України щодо використання та обігу
піротехнічних виробів. Законопроєкт пропонує, зокрема, заборонити
використання щодо тварин будь-яких піротехнічних виробів, а також
будь-яких феєрверків, зокрема салютів та петард під час проведення
спортивних видовищних заходів, відео- та фотозйомок. Підготовлений до
другого читання проєкт Закону, за висновком Комітету, не суперечить
міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції
та праву Європейського Союзу, водночас, потребує максимального врахування
положень Директиви 2013/29/ЄС.