Головна > Текстові публікації

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Зустріч членів Комітету та представники інших комітетів Верховної Ради з пані Послом ЄС в...

6 Фото

Комітет з питань інтеграції України до ЄС провів дискусію «Гендерна рівність в інтеграції до ЄС»

18 Фото

15-те засідання Парламентського комітету асоціації Україна-ЄС

19 Фото

13 лютого 2023, 13:53

Комітет рекомендує Верховній Раді ратифікувати Угоду про участь України у програмі ЄС «Цифрова Європа»

Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 10 лютого розглянув Проєкт Закону №0187 про ратифікацію Угоди між Україною та Європейським Союзом про участь України у програмі ЄС «Цифрова Європа» (2021 – 2027). Ратифікація Угоди дасть змогу Україні набути асоційованого членства у Програмі та сприятиме реалізації спільних проєктів. «Цифрова Європа» – це програма фінансової підтримки ЄС (7.5 млрд. євро на 7 років), яка забезпечує фінансування проєктів за п’ятьма напрямами: суперкомп'ютер, штучний інтелект, кібербезпека, цифрові навички, забезпечення широкого використання цифрових технологій в економіці та суспільстві. Її мета — зміцнення та просування потенціалу Європи в ключових сферах цифрових технологій. Програма підтримує державні органи, неурядові організації та приватні суб’єкти, малі та середні підприємства в Євросоюзі та за його межами. Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України ухвалити законопроєкт за основу та в цілому.

Також на засіданні Комітет розглянув та ухвалив висновки до таких законопроєктів:

Проєкт Закону №8185 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо застосування правоохоронними органами безпілотних повітряних суден та протидії їхньому незаконному використанню. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить зобов’язанням України за Угодою про асоціацію та праву Європейського Союзу, водночас потребує доопрацювання з метою дотримання принципу правової визначеності та повної відповідності Регламенту(ЄС) 2018/1139.

Законопроєкт №8401 про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану. Документ пропонує продовжити дію окремих норми до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, але не пізніше 01 липня 2023 року. Йдеться, зокрема, про можливість для фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб бути платниками єдиного податку ІІІ групи із застосуванням ставки єдиного податку у розмірі 2% від суми доходу. Для фізичних осіб-підприємців  платників єдиного податку І та ІІ груп не сплачувати єдиний податок. Та про зупинення проведення документальних перевірок у згаданий період. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. При опрацюванні проєкту закону №8401 були враховані пропозиції проєкту Фонду «Відродження», який реалізує ГО «Євроатлантичний курс».

Проєкт Закону №8313 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування надання та використання відпусток, а також інших питань. За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, проте потребує доопрацювання з метою дотримання принципу правової визначеності та врахування положень Директиви 2003/88/ЄС.

Проєкт Закону №8331 про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття та у сфері реалізації державної політики зайнятості населення. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію, проте потребує доопрацювання з метою усунення правової невизначеності.

Законопроєкт №8411 про внесення змін до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» щодо додаткового забезпечення підтримки виробників сільськогосподарської продукції. Проєкт, зокрема, передбачає підтримку виробників агропродукції через закупівлю у них продуктів для державних та місцевих потреб. За висновком Комітету, проєкт закону не відповідає статті 254 Угоди про асоціацію щодо забезпечення неспотвореної конкуренції.

Проєкт Закону №1177 про внесення змін до Закону України «Про ринок природного газу» (щодо спрямування природного газу вітчизняного видобутку на потреби населення у повному обсязі). Проєкт Закону, за висновком Комітету, потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до Директиви 2009/73ЄС.

Проєкту Закону №8399 про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік». Законопроєктом, зокрема, пропонується зупинити на 2023 рік дію деяких норм Закону України «Про медіа» (був ухвалений Верховною Радою України 13.12.2022 року, набирає чинності 31.03.2023 року), а саме «абзацу першого частини четвертої статті 78, частини одинадцятої статті 84, абзацу другого частини першої та пункту 1 частини другої статті 89 Закону України «Про медіа».  Зазначеними положеннями Закону врегульовано розміри посадових окладів членів Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі –Національна рада), державних службовців апарату Національної ради, та закріплено обов’язок держави забезпечити належне фінансування діяльності Національної ради, що забезпечує її незалежність. Законопроєкт також передбачає, що у 2023 році залишки коштів, що утворились на кінець 2022 року, джерелом формування яких були кредити (позики), що залучаються державою до спеціального фонду Державного бюджету України від іноземних держав, іноземних фінансових установ і міжнародних фінансових організацій для реалізації інвестиційних проектів, що надійшли у 2022 році від Європейського інвестиційного банку в рамках інвестиційних проєктів "Проєкт модернізації української залізниці", "Підвищення безпеки автомобільних доріг в містах України", "Міський громадський транспорт України II", "Програма розвитку муніципальної інфраструктури України", "Енергоефективність громадських будівель в Україні" та "Вища освіта України" за рішенням Кабінету Міністрів України (яке може передбачати відкриття нових бюджетних програм, включаючи трансферти місцевим бюджетам), можуть спрямовуватись на поворотній або безповоротній основі на: проектування, відновлення, будівництво, модернізацію, облаштування, ремонт об’єктів будівництва (громадського призначення, соціальної сфери, культурної спадщини, житлово-комунального господарства, інженерно транспортної (автомобільні дороги загального користування державного значення), залізничної енергетичної інфраструктури, пунктів пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення інших об’єктів, що мають вплив на життєдіяльність населення, інфраструктури авіаційного, морського та річкового транспорту), фінансове забезпечення заходів із забезпечення безпеки дорожнього руху, а також термомодернізацію житлових і громадських будівель. За висновком Комітету, проєкт Закону в частині обмеження фінансування діяльності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення та перерозподілу залишків коштів, що надійшли від Європейського інвестиційного банку, суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.