Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 3 лютого розглянув
проєкт Закону №8302 про внесення змін до Закону України "Про
Конституційний Суд України" щодо порядку формування Дорадчої групи
експертів.
17 грудня 2022 року Венеційська комісія опублікувала оновлений Висновок щодо Закону "Про Конституційний Суд України", в якому вказала на його недоліки та наголосила на тому, що: у Дорадчу групу експертів, яка перевірятиме кандидатів на посади суддів Конституційного Суду України, необхідно включити ще одного, сьомого, члена з незалежних міжнародних експертів. Рішення Дорадчої групи мають бути обов'язковими. За жодних обставин кандидат, який пройшов їхню перевірку з негативним результатом, не може стати суддею Конституційного Суду України.
17 грудня 2022 року Венеційська комісія опублікувала оновлений Висновок щодо Закону "Про Конституційний Суд України", в якому вказала на його недоліки та наголосила на тому, що: у Дорадчу групу експертів, яка перевірятиме кандидатів на посади суддів Конституційного Суду України, необхідно включити ще одного, сьомого, члена з незалежних міжнародних експертів. Рішення Дорадчої групи мають бути обов'язковими. За жодних обставин кандидат, який пройшов їхню перевірку з негативним результатом, не може стати суддею Конституційного Суду України.
Проєкт Закону №8302, як вказано у
пояснювальній записці до нього, розроблений з метою удосконалення відбору
кандидатур на посаду судді Конституційного Суду України на конкурсних
засадах. Він пропонує оновити процедуру конкурсного відбору суддів
Конституційного Суду України, змінивши умови організації Дорадчої групи
експертів та встановити, що:
дорадча група діє у складі семи членів, які призначаються строком на три роки та беруть участь у її роботі на громадських засадах;
члени Дорадчої групи не можуть бути призначені повторно;
членом Дорадчої групи може бути особа, яка крім іншого, має бездоганну ділову репутацію, високі професійні та моральні якості, суспільний авторитет;
до складу Дорадчої групи увійдуть 7 осіб з переважанням зарубіжних експертів: одна особа, призначена Президентом України; одна особа, призначена Верховною Радою; одна особа, призначена з’їздом суддів України; дві особи, визначені Європейською комісією "За демократію через право"; дві особи, визначені міжнародними та іноземними організаціями, які відповідно до міжнародних або міждержавних угод протягом останніх п’яти років надають Україні міжнародну технічну допомогу у сфері конституційної реформи та/або верховенства права, та/або захисту прав людини, та/або запобігання і протидії корупції;
Дорадча група є повноважною, за умови наявності в її складі щонайменше п’яти членів;
член Дорадчої групи зобов’язаний брати участь у її роботі особисто без права делегування своїх повноважень іншим особам, у тому числі іншим членам Громадської ради міжнародних експертів;
у разі отримання кандидатом на посаду судді Конституційного Суду України негативної оцінки від Дорадчої групи він вважається таким, що припинив участь у конкурсі;
Дорадча група формується впродовж трьох місяців;
Дорадча група експертів вважається утвореною, за умови призначення щонайменше п’яти її членів;
особа набуває статусу члена Дорадчої групи з дня прийняття рішення про її призначення.
дорадча група діє у складі семи членів, які призначаються строком на три роки та беруть участь у її роботі на громадських засадах;
члени Дорадчої групи не можуть бути призначені повторно;
членом Дорадчої групи може бути особа, яка крім іншого, має бездоганну ділову репутацію, високі професійні та моральні якості, суспільний авторитет;
до складу Дорадчої групи увійдуть 7 осіб з переважанням зарубіжних експертів: одна особа, призначена Президентом України; одна особа, призначена Верховною Радою; одна особа, призначена з’їздом суддів України; дві особи, визначені Європейською комісією "За демократію через право"; дві особи, визначені міжнародними та іноземними організаціями, які відповідно до міжнародних або міждержавних угод протягом останніх п’яти років надають Україні міжнародну технічну допомогу у сфері конституційної реформи та/або верховенства права, та/або захисту прав людини, та/або запобігання і протидії корупції;
Дорадча група є повноважною, за умови наявності в її складі щонайменше п’яти членів;
член Дорадчої групи зобов’язаний брати участь у її роботі особисто без права делегування своїх повноважень іншим особам, у тому числі іншим членам Громадської ради міжнародних експертів;
у разі отримання кандидатом на посаду судді Конституційного Суду України негативної оцінки від Дорадчої групи він вважається таким, що припинив участь у конкурсі;
Дорадча група формується впродовж трьох місяців;
Дорадча група експертів вважається утвореною, за умови призначення щонайменше п’яти її членів;
особа набуває статусу члена Дорадчої групи з дня прийняття рішення про її призначення.
Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону
не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України і положенням Угоди
про асоціацію, враховує рекомендації Венеційської Комісії, однак, потребує
доопрацювання в частині терміну роботи міжнародних представників в
Дорадчій групі експертів.
Також на засіданні члени Комітету розглянули та ухвалили висновки до таких законопроєктів:
Проєкт Закону №8223 про внесення змін до деяких законів України щодо захисту людини від впливу іонізуючого випромінювання. Законопроєкт має на меті імплементувати в українське законодавство стандарти захисту людини від впливу іонізуючого випромінювання відповідно до права ЄС. За висновком Комітету, Проєкт Закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до Директиви 2013/59/Євратом та більш повного її врахування. На додаток, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію Україна зобов’язана провести консультації з Європейською Комісією з метою оцінки сумісності законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС. Враховуючи вищезазначене, необхідно відтермінувати розгляд законопроєкту до отримання відповідного висновку Європейської Комісії.
Також на засіданні члени Комітету розглянули та ухвалили висновки до таких законопроєктів:
Проєкт Закону №8223 про внесення змін до деяких законів України щодо захисту людини від впливу іонізуючого випромінювання. Законопроєкт має на меті імплементувати в українське законодавство стандарти захисту людини від впливу іонізуючого випромінювання відповідно до права ЄС. За висновком Комітету, Проєкт Закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до Директиви 2013/59/Євратом та більш повного її врахування. На додаток, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію Україна зобов’язана провести консультації з Європейською Комісією з метою оцінки сумісності законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС. Враховуючи вищезазначене, необхідно відтермінувати розгляд законопроєкту до отримання відповідного висновку Європейської Комісії.
Проєкт Закону №8290
про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення
державного регулювання продовольчої безпеки та розвитку тваринництва.
Законопроєкт має на меті удосконалити чинне законодавство у сфері
безпечності та якості харчових продуктів, кормів, здоров’я та благополуччя
тварин, гармонізувати його з правом ЄС. Також забезпечити державний
контроль в галузі безпечності та якості харчових продуктів і встановити
чіткі та прозорі вимоги до маркування та обігу харчових продуктів. За
висновком Комітету, проєкт не суперечить праву Європейського Союзу, але
потребує доопрацювання з метою врахування положень Регламенту 852/2004.
Проєкт Закону №8309
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання
питань роботи працівників у нічний час. Він пропонує, зокрема, встановити,
що «робочий час нічних працівників не повинен перевищувати семи годин
упродовж періоду тривалістю двадцять чотири години». За висновком
Комітету, Проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням
України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, а
також зобов’язанням України у рамках Ради Європи. Водночас, потребує
доопрацювання з метою повного врахування положень Директиви 2003/88/ЄС.
Проєкт Закону №8360
про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сприяння ввезенню на
територію України безпілотних літальних апаратів та деяких інших товарів.
Як вказано у пояснювальній записці, законопроєкт розроблено з метою
сприяння забезпеченню українських захисників квадрокоптерами (дронами),
прицілами та приладами нічного бачення, що мають важливе значення для
відсічі і стримування збройної агресії російської федерації проти України.
Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону можуть бути
застосовані на період дії воєнного стану відповідно до статей 472 та 143
Угоди про асоціацію, проте не відповідають Директиві 2006/112. Такий самий
висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №8360-1.
Проєкт Закону №8361 про внесення зміни до розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо сприяння ввезенню на територію України безпілотних літальних апаратів та деяких інших товарів. Його також розроблено, як вказано у пояснювальній записці, щоб забезпечити українських захисників квадрокоптерами, прицілами та приладами нічного бачення. Положення проєкту закону можуть бути застосовані на період дії воєнного стану відповідно до статей 472 та 143 Угоди про асоціацію, проте не відповідають Регламенту 1186/2009. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №8361-1.
Проєкт Закону №6546 про внесення змін до Закону України "Про фінансову реструктуризацію" щодо вдосконалення процедури проведення фінансової реструктуризації та в частині подовження термінів дії цього закону. Документ пропонує розмежувати види грошового зобов’язання та встановити особливості застосування закону державними банками та банками за участю держави. Комітет ухвалив висновок, що за заявленою метою не суперечить Угоді про асоціацію та положенням Директиви 2019/1023, разом з цим потребує експертного висновку Антимонопольного комітету України з метою оцінки допустимості державної допомоги.
Проєкт Закону №8361 про внесення зміни до розділу ХХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України щодо сприяння ввезенню на територію України безпілотних літальних апаратів та деяких інших товарів. Його також розроблено, як вказано у пояснювальній записці, щоб забезпечити українських захисників квадрокоптерами, прицілами та приладами нічного бачення. Положення проєкту закону можуть бути застосовані на період дії воєнного стану відповідно до статей 472 та 143 Угоди про асоціацію, проте не відповідають Регламенту 1186/2009. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №8361-1.
Проєкт Закону №6546 про внесення змін до Закону України "Про фінансову реструктуризацію" щодо вдосконалення процедури проведення фінансової реструктуризації та в частині подовження термінів дії цього закону. Документ пропонує розмежувати види грошового зобов’язання та встановити особливості застосування закону державними банками та банками за участю держави. Комітет ухвалив висновок, що за заявленою метою не суперечить Угоді про асоціацію та положенням Директиви 2019/1023, разом з цим потребує експертного висновку Антимонопольного комітету України з метою оцінки допустимості державної допомоги.
Проєкт Закону №8316
про внесення зміни до статті 8 Закону України "Про критичну
інфраструктуру" (щодо врегулювання спорів, предметом яких є право
власності держави на об’єкти критичної інфраструктури, що перебувають у
державній власності). За висновком Комітету, положення проєкту Закону
можуть бути застосовані на період дії воєнного стану відповідно до статей
472 та 143 Угоди про асоціацію, разом з тим, не узгоджуються із
вищезазначеними положеннями Рекомендації CM/Rec (2010) 12 Комітету
Міністрів Ради Європи державам-членам щодо суддів..
Проєкт Закону №8172
про деякі питання використання транспортних засобів, оснащених
електричними двигунами та внесення змін до деяких законодавчих актів
України щодо подолання паливної залежності і розвитку електрозарядної
інфраструктури та електричних транспортних засобів. Законопроєкт пропонує
визначити в українському законодавстві такі терміни як: автомобіль
плагін-гібридний, електробус, електробус з подовженим запасом ходу,
електромобіль, електромобіль вантажний, електромобіль легковий, станція
зарядки електромобілів (електрозарядна станція) та низькошвидкісний легкий
електричний транспортний засіб. Проєкт Закону, за висновком Комітету, не
суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу, однак,
потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність із положеннями
Директиви 2009/33/ЄС та 2014/94/ЄС.
Проєкт Закону №8353 про внесення змін до Закону України "Про дорожній рух" щодо забезпечення планування заходів для підвищення безпеки дорожнього руху. Проєкт Закону відповідає Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України.
Також Комітет провів додаткову експертизу законопроєкту №4527 про внесення змін до Закону України “Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу” щодо розвитку високоефективної когенерації до ІІ читання. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України та праву Європейського Союзу.
Проєкт Закону №8353 про внесення змін до Закону України "Про дорожній рух" щодо забезпечення планування заходів для підвищення безпеки дорожнього руху. Проєкт Закону відповідає Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України.
Також Комітет провів додаткову експертизу законопроєкту №4527 про внесення змін до Закону України “Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу” щодо розвитку високоефективної когенерації до ІІ читання. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України та праву Європейського Союзу.
Ще за розділом
“Текстові публікації”
08 листопада 2024 07:17
07 листопада 2024 07:38
06 листопада 2024 15:57
31 липня 2024 13:26
29 липня 2024 16:10
29 липня 2024 10:31
26 липня 2024 13:26
23 липня 2024 10:23
18 липня 2024 07:32
17 липня 2024 18:34