Головна > Текстові публікації > Новини

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Зустріч членів Комітету та представники інших комітетів Верховної Ради з пані Послом ЄС в...

6 Фото

Комітет з питань інтеграції України до ЄС провів дискусію «Гендерна рівність в інтеграції до ЄС»

18 Фото

15-те засідання Парламентського комітету асоціації Україна-ЄС

19 Фото

08 липня 2020, 09:33

Право батька на декрет і переведення виконавчих документів в електронну форму

Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 7 липня розглянув понад 10 законопроєктів, які пропонують внести зміни до законодавства, що регулює сферу праці, діяльність Антимонопольного комітету, а також Національного антикорупційного бюро України.

Такими, що не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, Комітет визнав такі законопроєкти:

Проєкт Закону №3779 про внесення змін до Закону України «Про Антимонопольний комітет України» щодо збільшення кількості державних уповноважених та забезпечення роботи органу оскарження. Документ пропонує збільшити з восьми до дванадцяти осіб склад Колегії з розгляду скарг АМКУ. Автори проєкту аргументують це тим, що нинішня Колегія перевантажена кількістю скарг щодо порушень у процедурах закупівель. За висновком Комітету, проєкт не суперечить зобов’язанням України у сфері євроінтеграції.

Законопроєкт №3707. Він пропонує внести зміни до Закону України «Про виконавче провадження», щоб дозволити видавати виконавчі документи, зокрема, постанови про адміністративні правопорушення, — в електронній формі. Комітет у своєму висновку вказав, що цей документ також не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання з метою врахування положень І Додатку до Рекомендації Ради Європи щодо виконання рішень адміністративних і судових органів у галузі адміністративного права (Recommendation CM 2003/16), яким визначено, що приватні особи, щодо яких рішення підлягає примусовому приведенню у виконання, мають бути повідомлені про застосування примусового виконання і про його підстави.

Проєкт Закону №3695 про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення рівних можливостей матері та батька на догляд за дитиною. Цей проєкт пропонує усунути дискримінацію щодо чоловіків і забезпечити рівні можливості із догляду за дитиною до трьох років обом батькам. Більше про цей проєкт можна дізнатись тут. За висновком Комітету, він не суперечить зобов’язанням України, відповідно до Угоди про асоціацію та праву ЄС. Такий самий висновок Комітету отримав і альтернативний законопроєкт «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення рівних можливостей матері та батька на догляд за дитиною» №3695-1.

Проєкт Закону №3601. Пропонує внести зміни до Податкового кодексу України, щоб усунути суперечності та уточнити визначення лізингової (орендної) операції. Комітет ухвалив висновок, що документ не суперечить праву ЄС.

Комітет розглянув також 5 законопроєктів, які пропонують зміни до Закону «Про Національне антикорупційне бюро України».
Законопроєкт №3180 про внесення змін до Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» (щодо приведення цього закону у відповідність до чинних норм антикорупційного законодавства України). Цей проєкт пропонує надати Верховній Раді України право звільняти Директора Національного антикорупційного бюро, якщо його було притягнуто до відповідальності за адміністративне правопорушення. Комітет ухвалив висновок, що документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №3180-1, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. А от Проєкт Закону №3180-2, який пропонує уточнити формулювання переліку підстав для звільнення Директора НАБУ, на думку  Комітету, за своєю метою не суперечить цілям Угоди про асоціацію, проте не відповідає положенням статті 17 Регламенту (ЄС, ЄВРАТОМ) № 883/2013. Такий самий висновок отримав законопроєкт №3180-3. Останній, за висновком Комітету, ще й не відповідає положенням Рішення Європейського Парламенту 2005/684. Останній з альтернативних щодо забезпечення незалежності Національного антикорупційного бюро України Проєкт Закону №3180-4, на думку Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.