Два законопроєкти №3023 та №3023-1, які пропонують легалізувати портативний електротранспорт на наших вулицях, зараз на опрацюванні у Комітеті з питань інтеграції України до ЄС.

 

Обидва ці документи передбачають зміни до чинного законодавства України, щоб надати правовий статус, основні права і обов’язки користувачам персонального легкого електротранспорту.

 

Про який електротранспорт йдеться?

 

Проєкт №3023 пропонує дати таке визначення персональному електротранспорту:

 

«Це одно-, дво- або триколісний механічний транспортний засіб, що приводиться в рух за допомогою електричного двигуна (електричні скутери, cігвеї, гіроборди, гіроскутери тощо), окрім інвалідних колясок та велосипедів, обладнаних електродвигунами».

 

До яких законів пропонується внести зміни?

 

1.      До Кодексу України про адміністративні правопорушення.

2.      До Закону України «Про дорожній рух».

 

Які права користувачів легкого електротранспорту визначають законопроєкти №3023 та №3023-1?

 

1.      Їздити спеціальними велосипедними доріжками, а в разі їхньої відсутності – краєм проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччям.

2.      Особи, які рухаються за допомогою портативних транспортних засобів на електричній тязі зі швидкістю пішохода тротуарами або пішохідними доріжками, мають право на перетинання проїзної частини на позначених пішохідних переходах. Під час руху вони повинні виконувати Правила дорожнього руху щодо обов’язків пішоходів.

3.      Особи, які рухаються за допомогою портативних транспортних засобів на електричній тязі краєм проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччям, повинні пересуватися в напрямку руху транспортних засобів правою крайньою смугою, поворот ліворуч та розворот дозволяється на дорогах з однією смугою для руху в кожному напрямку і без трамвайної колії посередині. Під час руху вони повинні виконувати Правила дорожнього руху щодо велосипедистів.

 

Обов’язки:

1.      Використовувати технічно справний та належним чином обладнаний персональний легкий електротранспорт.

2.      Рухатися дорогами і спеціальними велосипедними доріжками попутно із загальним потоком транспортних засобів.

3.      Керувати персональним легким електротранспортом, що обладнаний звуковим сигналом та світлоповертачами.

4.      Не перевозити вантажі, що заважають керуванню.

5.      Не буксирувати причепи.

6.      Не перевозити пасажирів.

7.      Не залишати портативні транспортні засоби на електричній тязі на проїзній частині без догляду.

8.      Не рухатися на портативних транспортних засобах на електричній тязі через залізничні колії.

9.      Під час руху у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості незалежно від ступеня освітлення дороги мати увімкнений ліхтар (фару) та виділити себе за допомогою світлоповертальних елементів, що закріплюються на зовнішньому одязі або в інший спосіб.

10.  Не користуватися під час руху засобами зв’язку, тримаючи їх у руці.

11.  Не допускати випадків керування персональним легким електротранспортом у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

 

 

На сьогодні, як зазначать в обґрунтуванні законопроєкту №3023-1 його автори, не передбачено навіть ведення окремої звітності щодо дорожньо-транспортних пригод (ДТП) за участі портативних транспортних засобів на електричній тязі.

 

Щодо статистики ДТП за участю велосипедистів (куди ймовірно належать ДТП, що сталися за участю портативних транспортних засобів на електричній тязі), згідно з даними «Інформаційного порталу Національної поліції України», на території України: за 2018 рік сталось 2189 ДТП, з них – 450 ДТП у темну пору доби; з 01.01.2019 до 31.11.2019 сталось 2161 ДТП, з них – 451 у темну пору доби.

 

Висновок щодо цих законопроєктів — чи відповідають вони положенням права ЄС і міжнародно-правовим зобов’язанням України відповідно до Угоди про Асоціацію, — Комітет з питань інтеграції України до ЄС оприлюднить на найближчому засіданні.

 

 

 

 

 

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48
31 жовтня 2024 10:29
31 жовтня 2024 08:19