Комітет з питань інтеграції України до ЄС на позачерговому засіданні 17
вересня розглянув проєкт Закону №5819 про рейтингування.
Метою законопроєкту, як зазначено в пояснювальній записці до нього, є
встановлення правових засад визначення рейтингів та їх використання,
приведення діяльності рейтингових агентств в Україні у відповідність до
вимог Регламенту ЄС №1060/2009, встановлення відповідальності для
рейтингових агентств за порушення вимог законодавства.
В аргументаційній частині висновку Комітету зазначено, що текст законопроєкту, підготовлений до другого читання (в редакції від 29.08.2024 року) враховує низку зауважень щодо його вдосконалення, що були надані до першого читання Комітетом з питань інтеграції України до Європейського Союзу в експертному висновку від 12 жовтня 2021 року. Зазначено, що проведений аналіз законопроєкту засвідчив значний прогрес у гармонізації національного законодавства з вимогами Регламенту 1060/2009. Проте, для забезпечення повної відповідності європейським стандартам рекомендується детальніше опрацювати такі положення. Зокрема, залишились неврегульованими питання щодо еквівалентності та сертифікації, що ґрунтується на еквівалентності (стаття 5 Регламенту).
Також в законопроєкті та Регламенті — різні строки відкликання авторизації авторизованого рейтингового агентства . В Регламенті зазначено, що рішення про відкликання реєстрації набирає чинності негайно на всій території Європейського Союзу, водночас, в частині другій статті 11 законопроєкту зазначено, що постанова про відкликання авторизації АРА оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) у день її винесення та набирає чинності з робочого дня, наступного за днем її оприлюднення. Потребує додаткової уваги і питання незалежності комплаєнс-підрозділу та призначення його керівника.
Комітет з питань інтеграції України до ЄС ухвалив висновок, що проєкт Закону, підготовлений до другого читання (в редакції від 29.08.2024 року) не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання у зв’язку із зазначеними зауваженнями.
В аргументаційній частині висновку Комітету зазначено, що текст законопроєкту, підготовлений до другого читання (в редакції від 29.08.2024 року) враховує низку зауважень щодо його вдосконалення, що були надані до першого читання Комітетом з питань інтеграції України до Європейського Союзу в експертному висновку від 12 жовтня 2021 року. Зазначено, що проведений аналіз законопроєкту засвідчив значний прогрес у гармонізації національного законодавства з вимогами Регламенту 1060/2009. Проте, для забезпечення повної відповідності європейським стандартам рекомендується детальніше опрацювати такі положення. Зокрема, залишились неврегульованими питання щодо еквівалентності та сертифікації, що ґрунтується на еквівалентності (стаття 5 Регламенту).
Також в законопроєкті та Регламенті — різні строки відкликання авторизації авторизованого рейтингового агентства . В Регламенті зазначено, що рішення про відкликання реєстрації набирає чинності негайно на всій території Європейського Союзу, водночас, в частині другій статті 11 законопроєкту зазначено, що постанова про відкликання авторизації АРА оприлюднюється на офіційному веб-сайті Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) у день її винесення та набирає чинності з робочого дня, наступного за днем її оприлюднення. Потребує додаткової уваги і питання незалежності комплаєнс-підрозділу та призначення його керівника.
Комітет з питань інтеграції України до ЄС ухвалив висновок, що проєкт Закону, підготовлений до другого читання (в редакції від 29.08.2024 року) не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання у зв’язку із зазначеними зауваженнями.
Ще за розділом
“Новини”
30 жовтня 2024 17:56
30 жовтня 2024 09:13
29 жовтня 2024 16:51
29 жовтня 2024 14:45
29 жовтня 2024 10:35
29 жовтня 2024 07:20
28 жовтня 2024 16:57
28 жовтня 2024 09:44
25 жовтня 2024 11:22
25 жовтня 2024 07:39