На засіданні 30 травня Комітет з питань інтеграції України до ЄС розглянув
підготовлений до другого читання проєкт закону №8371
«Про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності в Україні
релігійних організацій». У пояснювальній записці до законопроєкту вказано,
що його мета — унеможливити діяльність в Україні релігійних організацій,
керівний центр яких розташований за межами України в державі, яка
здійснює збройну агресію проти України. Серед іншого, проєкт пропонує
заборонити діяльність Російської православної церкви в Україні. Також
передбачає, що діяльність релігійних організацій, афілійованих із
іноземною релігійною організацією, діяльність якої в Україні заборонена, у
тому числі безпосередньо або як складова частина іншої релігійної
організації, не допускається і може бути припинена у встановленому законом
порядку. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить
міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції
та в рамках членства у Раді Європи.
Також на засіданні Комітет розглянув та ухвалив висновки щодо таких законопроєктів:
проєкту Закону №0266 про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Великого Герцогства Люксембург про технічне та фінансове співробітництво. Угода спрямована на створення рамкових умов для залучення технічної та фінансової допомоги з боку Люксембургу. Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти проєкт Закону за основу та в цілому.
Проєкт Закону №11223 про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України щодо міжнародного співробітництва під час кримінального провадження. Серед іншого, проєкт Закону пропонує врегулювати процедурні питання щодо спеціальної конфіскації чи конфіскації майна або інших активів, розташованих за кордоном, а також передачі Україною конфіскованого майна стороні, що запитує. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить Угоді про асоціацію та праву ЄС, а також міжнародно-правовим зобов’язанням України у рамках членства у Раді Європи.
Проєкт Закону №0272 про ратифікацію Поправок до Конвенції про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля. Поправки стосуються участі громадськості в ухваленні рішень про вивільнення у навколишнє середовище та реалізацію на ринку генетично модифікованих організмів. Проєкт Закону, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. У зв’язку з цим Комітет Верховної Ради України з питань інтеграції України до Європейського Союзу ухвалив рішення рекомендувати головному комітету внести його на розгляд Верховної Ради України для прийняття за основу і в цілому.
Проєкт Закону №11181 про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо удосконалення відповідальності за порушення встановленого порядку доклінічного вивчення, клінічних випробувань і державної реєстрації/перереєстрації лікарських засобів. У пояснювальній записці зазначено, що законопроєкт розроблено з метою удосконалення положень щодо кримінальної відповідальності за істотне порушення норм законодавства стосовно допуску на ринок лікарського засобу, доклінічного вивчення, клінічних випробувань (досліджень) і за порушення прав досліджуваного, а також з метою приведення законодавства України у відповідність до міжнародної практики та права Європейського Союзу. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, праву ЄС та зобов’язанням України в рамках правових механізмів Ради Європи. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №11181-1.
Проєкт Закону №11153 про внесення змін до статті 15 Закону України "Про державну підтримку медіа, гарантії професійної діяльності та соціальний захист журналіста" щодо приведення її положень у відповідність із Законом України "Про страхування». Законопроєктом передбачено обов’язок суб’єктів у сфері медіа за рахунок своїх коштів або за рахунок будь-яких інших не заборонених законом джерел укладати договори страхування життя, здоров’я, працездатності журналістів та інших своїх працівників від нещасного випадку за класом страхування 1, визначеним статтею 4 Закону України «Про страхування», на період їх відрядження в райони ведення воєнних (бойових) дій та/або на тимчасово окуповані території України. Комітет ухвалив висновок, що Проєкт Закону не суперечить Угоді про асоціацію та Директиві 2009/138.
Проєкт Закону №11180 про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо приведення у відповідність до Закону України "Про споживче кредитування». Законопроєкт, зокрема, пропонує передбачити у Цивільному кодексі України заборону перевищення денної процентної ставки за споживчим кредитом максимального розміру, встановленого законом. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить Угоді про асоціацію та Директиві 2008/48. Щодо альтернативного законопроєкту №11180-1 про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо кредитування на період дії воєнного стану Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить Угоді про асоціацію та Директиві 2008/48 в частині обмеження денної процентної ставки за споживчим кредитом, разом з цим, запропоновані законопроєктом тимчасові норми на період дії воєнного стану можуть бути застосовані на основі положень статей 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію, але з метою оцінки впливу на стабільність банківської системи, законопроєкт необхідно розглядати разом з експертним висновком Національного банку України.
Проєкт Закону №11138 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності управління проблемною заборгованістю державних банків. Законопроєкт пропонує визначити чітку процедуру реалізації проблемних активів державних банків. Уніфікований підхід, як вказано у пояснювальній записці, дозволить зменшити рівень кредитного ризику державних банків, стабілізувати якість кредитного портфеля, вивільнити фінансовий ресурс, покращити інвестиційну привабливість та зменшити кредитні втрати банків від наслідків війни. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання у зв’язку з зазначеними зауваженнями.
Проєкт Закону №11132 про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України, Господарського процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо доступу до правосуддя осіб з інвалідністю. У пояснювальній записці вказано, що мета законопроєкту — забезпечити особам з інвалідністю з порушеннями зору, слуху, інтелектуальними порушеннями можливостей отримувати інформацію про зміст та хід судової справи в доступному форматі, а також персональну допомогу для участі в судових засіданнях. Комітет ухвалив висновок, що проект Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції, праву ЄС та міжнародним зобов’язанням України щодо захисту прав осіб з інвалідністю, однак потребує доопрацювання.
Проєкт Закону №11030 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Закону України "Про боротьбу з тероризмом" щодо вдосконалення заходів, спрямованих на запобігання тероризму. Законопроєкт передбачає внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, доповнивши його новою статтею, яка встановлює відповідальність за порушення встановлених законодавством вимог щодо антитерористичного забезпечення об'єктів можливих терористичних посягань, наділивши органи Національної поліції правом розглядати такі справи. Закопроєкт, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №11030-1.
Також на засіданні Комітет розглянув та ухвалив висновки щодо таких законопроєктів:
проєкту Закону №0266 про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Великого Герцогства Люксембург про технічне та фінансове співробітництво. Угода спрямована на створення рамкових умов для залучення технічної та фінансової допомоги з боку Люксембургу. Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти проєкт Закону за основу та в цілому.
Проєкт Закону №11223 про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України щодо міжнародного співробітництва під час кримінального провадження. Серед іншого, проєкт Закону пропонує врегулювати процедурні питання щодо спеціальної конфіскації чи конфіскації майна або інших активів, розташованих за кордоном, а також передачі Україною конфіскованого майна стороні, що запитує. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить Угоді про асоціацію та праву ЄС, а також міжнародно-правовим зобов’язанням України у рамках членства у Раді Європи.
Проєкт Закону №0272 про ратифікацію Поправок до Конвенції про доступ до інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що стосуються довкілля. Поправки стосуються участі громадськості в ухваленні рішень про вивільнення у навколишнє середовище та реалізацію на ринку генетично модифікованих організмів. Проєкт Закону, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. У зв’язку з цим Комітет Верховної Ради України з питань інтеграції України до Європейського Союзу ухвалив рішення рекомендувати головному комітету внести його на розгляд Верховної Ради України для прийняття за основу і в цілому.
Проєкт Закону №11181 про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо удосконалення відповідальності за порушення встановленого порядку доклінічного вивчення, клінічних випробувань і державної реєстрації/перереєстрації лікарських засобів. У пояснювальній записці зазначено, що законопроєкт розроблено з метою удосконалення положень щодо кримінальної відповідальності за істотне порушення норм законодавства стосовно допуску на ринок лікарського засобу, доклінічного вивчення, клінічних випробувань (досліджень) і за порушення прав досліджуваного, а також з метою приведення законодавства України у відповідність до міжнародної практики та права Європейського Союзу. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, праву ЄС та зобов’язанням України в рамках правових механізмів Ради Європи. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №11181-1.
Проєкт Закону №11153 про внесення змін до статті 15 Закону України "Про державну підтримку медіа, гарантії професійної діяльності та соціальний захист журналіста" щодо приведення її положень у відповідність із Законом України "Про страхування». Законопроєктом передбачено обов’язок суб’єктів у сфері медіа за рахунок своїх коштів або за рахунок будь-яких інших не заборонених законом джерел укладати договори страхування життя, здоров’я, працездатності журналістів та інших своїх працівників від нещасного випадку за класом страхування 1, визначеним статтею 4 Закону України «Про страхування», на період їх відрядження в райони ведення воєнних (бойових) дій та/або на тимчасово окуповані території України. Комітет ухвалив висновок, що Проєкт Закону не суперечить Угоді про асоціацію та Директиві 2009/138.
Проєкт Закону №11180 про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо приведення у відповідність до Закону України "Про споживче кредитування». Законопроєкт, зокрема, пропонує передбачити у Цивільному кодексі України заборону перевищення денної процентної ставки за споживчим кредитом максимального розміру, встановленого законом. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить Угоді про асоціацію та Директиві 2008/48. Щодо альтернативного законопроєкту №11180-1 про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо кредитування на період дії воєнного стану Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить Угоді про асоціацію та Директиві 2008/48 в частині обмеження денної процентної ставки за споживчим кредитом, разом з цим, запропоновані законопроєктом тимчасові норми на період дії воєнного стану можуть бути застосовані на основі положень статей 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію, але з метою оцінки впливу на стабільність банківської системи, законопроєкт необхідно розглядати разом з експертним висновком Національного банку України.
Проєкт Закону №11138 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності управління проблемною заборгованістю державних банків. Законопроєкт пропонує визначити чітку процедуру реалізації проблемних активів державних банків. Уніфікований підхід, як вказано у пояснювальній записці, дозволить зменшити рівень кредитного ризику державних банків, стабілізувати якість кредитного портфеля, вивільнити фінансовий ресурс, покращити інвестиційну привабливість та зменшити кредитні втрати банків від наслідків війни. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання у зв’язку з зазначеними зауваженнями.
Проєкт Закону №11132 про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України, Господарського процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо доступу до правосуддя осіб з інвалідністю. У пояснювальній записці вказано, що мета законопроєкту — забезпечити особам з інвалідністю з порушеннями зору, слуху, інтелектуальними порушеннями можливостей отримувати інформацію про зміст та хід судової справи в доступному форматі, а також персональну допомогу для участі в судових засіданнях. Комітет ухвалив висновок, що проект Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції, праву ЄС та міжнародним зобов’язанням України щодо захисту прав осіб з інвалідністю, однак потребує доопрацювання.
Проєкт Закону №11030 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Закону України "Про боротьбу з тероризмом" щодо вдосконалення заходів, спрямованих на запобігання тероризму. Законопроєкт передбачає внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, доповнивши його новою статтею, яка встановлює відповідальність за порушення встановлених законодавством вимог щодо антитерористичного забезпечення об'єктів можливих терористичних посягань, наділивши органи Національної поліції правом розглядати такі справи. Закопроєкт, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №11030-1.
Ще за розділом
“Новини”
19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48
31 жовтня 2024 10:29
31 жовтня 2024 08:19