
Наразі спільний, а точніше послідовний у спільному місці контроль, діє лише на українсько-польському кордоні в 4-х автомобільних пунктах пропуску. Водночас, Угода про спільний контроль із Польщею була ухвалена ще у 2002 році, до вступу Польщі до Європейського Союзу, і зараз вона вже теж потребує оновлення. З Угорщиною та Словаччиною все ще тривають перемовини та розроблення угод про спільний контроль. З Румунією діалог щодо спільного контролю не розпочинався.
«Деякі речі, особливо ті, які стосуються спільного контролю, не завжди можуть бути вирішені у двосторонній площині з огляду на те, що ми поки не у Шенгенській зоні і не є відповідними до вимог Шенгенської зони. У нас є можливість сьогодні залучити ЄС з огляду на те, що Україна проходить процес перегляду, оновлення Угоди про асоціацію. Я вважаю, що це якраз можливість, яку ми зобов'язані використати. І ми будемо вимагати цього і наполягати на тому, щоб Кабінет міністрів включив це у свої перемовні позиції до європейської сторони», — заявила голова Комітету.
Члени Комітету відвідали три пункти пропуску на кордоні України з Угорщиною та Словаччиною. Приміром, Лужанка – Берегшурань на українсько-угорському кордоні, за даними Держприкордонслужби, має проєктну пропускну спроможність 2900 авто за добу. Однак на практиці, в тому числі через карантинні обмеження, ці цифри значно менші. Під’їзд до пункту — давно не ремонтований. Не облаштована сервісна територія — паркування для авто, зона комфорту для людей. Облаштувати сервісну територію наразі неможливо, бо ділянки, що розташовані поблизу під’їзду до ПП —це приватна власність. За словами місцевої влади, є кілька шляхів вирішення цієї проблеми, зокрема, компенсація вартості власникам земельних ділянок чи виділення їм альтернативних ділянок в іншому місці. Модернізація цього пункту планувалася ще з 2015 року, але досі так і не реалізована.
Голова Комітету звернулася до Закарпатської ОДА і до місцевих ОТГ із закликом взяти на себе ініціативу проведення переговорів із власниками земельних ділянок поблизу під’їзду до пунктів пропуску з тим, щоб, нарешті, знайти цивілізований спосіб передати ці ділянки державі, розробити детальний план територій і знайти на це кошти. Лише так можна буде облаштувати повноцінні сервісні зони біля ПП та зробити проходження кордонів комфортним для громадян і бізнесу. Окрім того, учасники засідання погодилися, що якісне облаштування сервісних зон поблизу кордону потребує і законодавчого реформування. Зокрема, треба виключити із законодавства багатозначність термінології про сервісну зону і розробити положення про типову сервісну зону, яка замінить чинне нині положення від 2009 року.
Ще за розділом
“Новини”
04 жовтня 2025 12:45
02 жовтня 2025 08:30
30 вересня 2025 09:35
29 вересня 2025 14:56
29 вересня 2025 09:30
27 вересня 2025 18:57
26 вересня 2025 08:37
23 вересня 2025 08:30
19 вересня 2025 11:30
04 вересня 2025 08:23