На засіданні 8 вересня Комітет з питань інтеграції України до ЄС
розглянув проєкт Закону №5629
щодо застосування обмежувальних заходів протидії домашньому насильству.
Документ пропонує внести зміни до кількох законодавчих актів України,
щоб врегулювати застосування електронних засобів контролю за особами,
які скоїли домашнє насильство. Зокрема, дозволити застосування
електронних приладів, які відстежують чи виконує кривдник вимоги
обмежувальних приписів, які забороняють наближатися до потерпілої
особи. Наприклад, в Іспанії, Грузії, Румунії та Австрії для контролю за
виконанням приписів використовують електронні браслети для кривдників
та спеціальні електронні пристрої для постраждалих осіб, які надсилають
інформацію про наближення насильника. За висновком Комітету, проєкт не
суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері
європейської інтеграції.
На засіданні Комітет також розглянув і ухвалив висновки щодо таких законопроєктів:
Проєкт Закону №0121 про денонсацію Європейської конвенції про насильство та неналежну поведінку з боку глядачів під час спортивних заходів, і зокрема футбольних матчів. Проєкт закону розроблено задля наближення стандатрів у сфері фізкультури і спорту до європейських, зокрема, в питанні безпеки, охорони та обслуговування футбольних матчів та спортивних заходів. Комітет ухвалив рішення підтримати законопроєкт та рекомендувати Головному комітету внести його на розгляд Верховної Ради України для ухвалення за основу та в цілому. Водночас, члени Комітету зважають на необхідність використати можливість, яку надає п. 4 ст. 16 Конвенції Ради Європи про комплексний підхід до питання безпеки, охорони та обслуговування під час футбольних матчів та інших спортивних заходів, де вказується, що під час здачі документа про ратифікацію, ухвалення або затвердження Договірна держава може заявити, що вона продовжуватиме застосування Європейської Конвенції про насильство до набрання чинності Конвенцією РЄ з питань безпеки і додати відповідний припис до законопроєкту про денонсацію Європейської Конвенції про насильство.
Такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо проєкту закону №0122 про ратифікацію Конвенції Ради Європи про комплексний підхід до питань безпеки, охорони та обслуговування під час футбольних матчів та інших спортивних заходів.
Щодо Проєкту Закону №5764 про внесення зміни до статті 3 Закону України «Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів» — Комітет ухвалив висновок, що проєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України, однак потребує доопрацювання з метою усунення певних розбіжностей між окремими положеннями Конвенції РЄ з питань безпеки та законодавства України.
Таким, що не відповідає у запропонованій редакції міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції Комітет назвав проєкт закону №3903 про внесення змін до Митного тарифу України, затвердженого Законом України «Про Митний тариф України» від 04 червня 2020 року № 674-IX (про згортання національної деталізації щодо класифікації одягу та інших виробів, що використовувалися). Документ пропонує запровадити єдиний митний код для всіх товарних підкатегорій товарної позиції 6309, а саме - 6309 0000 00. Сюди належать такі підкатегорії — взуття; одяг і додаткові речі до одягу та їхні частини; інші вироби, крім взуття, одягу, додаткових речей до одягу та їхніх частини, що використовувалися.
Проєкт Закону №5528 про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з ухваленням Кодексу України з процедур банкрутства. Документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Законопроєкт №5575 про внесення зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо зобов’язань Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. Проєкт на законодавчому рівні закріплює порядок перерахування Фондом коштів до Державного бюджету України, як це передбачено Планом реструктуризації боргу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. За своєю метою, як вказано у висновку Комітету, проєкт не суперечить Угоді про асоціацію та узгоджується з відповідними положеннями Директиви 2014/49. Такий самий висновок ухвалили і щодо Проєкту Закону №5576 про внесення зміни до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України щодо зобов'язань Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. Документ пропонує законодавчо визначити механізм реструктуризації боргу Фонду.
Законопроєкт №5436 щодо питання впровадження накопичувачів енергії. Проєкт пропонує доповнити Закон України «Про ринок електричної енергії» поняттями накопичення енергії, накопичувач енергії та оператор накопичувача енергії, а також запроваджує нового учасника ринку електричної енергії — оператора накопичувача енергії та встановлює його права й обов’язки. Документ не суперечить праву ЄС та Угоді про асоціацію, однак, як і всі законопроєкти у сфері енергетики, потребує висновку Єврокомісії.
Альтернативний проєкт Закону №5436-1 щодо забезпечення енергетичної безпеки та розвитку систем накопичення енергії за метою не суперечить Угоді про асоціацію, однак потребує доопрацювання задля приведення у відповідність до п. 1 статті 54 Директиви 2019/944, а також висновку Єврокомісії щодо сумісності з правом ЄС.
Проєкт Закону №5436-2 про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку систем накопичення енергії та торгівлі на електронних аукціонах. Не суперечить праву Європейського Союзу та Угоді про асоціацію. Водночас, потребує висновку Єврокомісії щодо сумісності законопроєкту з положеннями права ЄС.
Проєкт Закону №5371 щодо спрощення регулювання трудових відносин у сфері малого і середнього підприємництва та зменшення адміністративного навантаження на підприємницьку діяльність. Проєкт Закону в запропонованій редакції, за висновком Комітету, послаблює рівень охорони праці, звужує обсяг трудових прав та соціальних гарантій працівників, порівняно з чинним національним законодавством, що суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та не відповідає праву Європейського Союзу.
Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №5371-1.
Проєкт Закону №5675 про внесення змін до Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори». Мета законопроєкту, як вказано у пояснювальній записці, врегулювати обіг лікарських засобів (наркотичних засобів, психотропних речовин), що виготовлені на основі рослин роду коноплі (Cannabis). Ці препарати є вкрай необхідними важкохворим пацієнтам і вони завдяки ухваленим змінам зможуть отримати доступ до необхідного лікування. Комітет ухвалив висновок, що за метою законопроєкт не суперечить Угоді про асоціацію, проте потребує доопрацювання з метою недопущення невідповідності статті 35 Угоди про асоціацію.
Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України ухвалити за основу та в цілому проєкт Закону №0108 про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Естонської Республіки про технічне та фінансове співробітництво.
Комітет також ухвалив рішення звернутись, відповідно до статті 93 закону України «Про Регламент Верховної Ради України», до Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України щодо підготовки ним експертного висновку на відповідність оформлення та реєстрації проєкту Закону про ратифікацію Гарантійної угоди «Логістична мережа (Модернізація та цифровізація Укрпошти)» між Україною та Європейським інвестиційним банком (реєстр. №0012), внесеного Президентом України, вимогам закону, Регламенту Верховної Ради України та ухвалених відповідно до них нормативно-правових актів.
На засіданні Комітет також розглянув і ухвалив висновки щодо таких законопроєктів:
Проєкт Закону №0121 про денонсацію Європейської конвенції про насильство та неналежну поведінку з боку глядачів під час спортивних заходів, і зокрема футбольних матчів. Проєкт закону розроблено задля наближення стандатрів у сфері фізкультури і спорту до європейських, зокрема, в питанні безпеки, охорони та обслуговування футбольних матчів та спортивних заходів. Комітет ухвалив рішення підтримати законопроєкт та рекомендувати Головному комітету внести його на розгляд Верховної Ради України для ухвалення за основу та в цілому. Водночас, члени Комітету зважають на необхідність використати можливість, яку надає п. 4 ст. 16 Конвенції Ради Європи про комплексний підхід до питання безпеки, охорони та обслуговування під час футбольних матчів та інших спортивних заходів, де вказується, що під час здачі документа про ратифікацію, ухвалення або затвердження Договірна держава може заявити, що вона продовжуватиме застосування Європейської Конвенції про насильство до набрання чинності Конвенцією РЄ з питань безпеки і додати відповідний припис до законопроєкту про денонсацію Європейської Конвенції про насильство.
Такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо проєкту закону №0122 про ратифікацію Конвенції Ради Європи про комплексний підхід до питань безпеки, охорони та обслуговування під час футбольних матчів та інших спортивних заходів.
Щодо Проєкту Закону №5764 про внесення зміни до статті 3 Закону України «Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів» — Комітет ухвалив висновок, що проєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України, однак потребує доопрацювання з метою усунення певних розбіжностей між окремими положеннями Конвенції РЄ з питань безпеки та законодавства України.
Таким, що не відповідає у запропонованій редакції міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції Комітет назвав проєкт закону №3903 про внесення змін до Митного тарифу України, затвердженого Законом України «Про Митний тариф України» від 04 червня 2020 року № 674-IX (про згортання національної деталізації щодо класифікації одягу та інших виробів, що використовувалися). Документ пропонує запровадити єдиний митний код для всіх товарних підкатегорій товарної позиції 6309, а саме - 6309 0000 00. Сюди належать такі підкатегорії — взуття; одяг і додаткові речі до одягу та їхні частини; інші вироби, крім взуття, одягу, додаткових речей до одягу та їхніх частини, що використовувалися.
Проєкт Закону №5528 про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з ухваленням Кодексу України з процедур банкрутства. Документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Законопроєкт №5575 про внесення зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» щодо зобов’язань Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. Проєкт на законодавчому рівні закріплює порядок перерахування Фондом коштів до Державного бюджету України, як це передбачено Планом реструктуризації боргу Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. За своєю метою, як вказано у висновку Комітету, проєкт не суперечить Угоді про асоціацію та узгоджується з відповідними положеннями Директиви 2014/49. Такий самий висновок ухвалили і щодо Проєкту Закону №5576 про внесення зміни до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України щодо зобов'язань Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. Документ пропонує законодавчо визначити механізм реструктуризації боргу Фонду.
Законопроєкт №5436 щодо питання впровадження накопичувачів енергії. Проєкт пропонує доповнити Закон України «Про ринок електричної енергії» поняттями накопичення енергії, накопичувач енергії та оператор накопичувача енергії, а також запроваджує нового учасника ринку електричної енергії — оператора накопичувача енергії та встановлює його права й обов’язки. Документ не суперечить праву ЄС та Угоді про асоціацію, однак, як і всі законопроєкти у сфері енергетики, потребує висновку Єврокомісії.
Альтернативний проєкт Закону №5436-1 щодо забезпечення енергетичної безпеки та розвитку систем накопичення енергії за метою не суперечить Угоді про асоціацію, однак потребує доопрацювання задля приведення у відповідність до п. 1 статті 54 Директиви 2019/944, а також висновку Єврокомісії щодо сумісності з правом ЄС.
Проєкт Закону №5436-2 про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку систем накопичення енергії та торгівлі на електронних аукціонах. Не суперечить праву Європейського Союзу та Угоді про асоціацію. Водночас, потребує висновку Єврокомісії щодо сумісності законопроєкту з положеннями права ЄС.
Проєкт Закону №5371 щодо спрощення регулювання трудових відносин у сфері малого і середнього підприємництва та зменшення адміністративного навантаження на підприємницьку діяльність. Проєкт Закону в запропонованій редакції, за висновком Комітету, послаблює рівень охорони праці, звужує обсяг трудових прав та соціальних гарантій працівників, порівняно з чинним національним законодавством, що суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та не відповідає праву Європейського Союзу.
Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №5371-1.
Проєкт Закону №5675 про внесення змін до Закону України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори». Мета законопроєкту, як вказано у пояснювальній записці, врегулювати обіг лікарських засобів (наркотичних засобів, психотропних речовин), що виготовлені на основі рослин роду коноплі (Cannabis). Ці препарати є вкрай необхідними важкохворим пацієнтам і вони завдяки ухваленим змінам зможуть отримати доступ до необхідного лікування. Комітет ухвалив висновок, що за метою законопроєкт не суперечить Угоді про асоціацію, проте потребує доопрацювання з метою недопущення невідповідності статті 35 Угоди про асоціацію.
Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України ухвалити за основу та в цілому проєкт Закону №0108 про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Естонської Республіки про технічне та фінансове співробітництво.
Комітет також ухвалив рішення звернутись, відповідно до статті 93 закону України «Про Регламент Верховної Ради України», до Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України щодо підготовки ним експертного висновку на відповідність оформлення та реєстрації проєкту Закону про ратифікацію Гарантійної угоди «Логістична мережа (Модернізація та цифровізація Укрпошти)» між Україною та Європейським інвестиційним банком (реєстр. №0012), внесеного Президентом України, вимогам закону, Регламенту Верховної Ради України та ухвалених відповідно до них нормативно-правових актів.
Ще за розділом
“Новини”
25 листопада 2024 09:26
22 листопада 2024 17:44
19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48