Європейська Комісія ухвалила пакет пропозицій для реалізації політики
ЄС у галузі клімату, енергетики, землекористування, транспорту та
оподаткування, щоб зменшити викиди парникових газів щонайменше на 55%
до 2030 року, порівняно з рівнем 1990 року. Досягнення цих показників
протягом десятиліття має вирішальне значення для того, щоб Європа стала
першим у світі кліматично нейтральним континентом до 2050 року та
втілила Європейський Зелений курс.
Пропозиції Єврокомісії поєднують: застосування торгівлі викидами до нових секторів та посилення існуючої системи торгівлі викидами у Євросоюзі; збільшення використання відновлюваної енергії; посилення енергоефективності; збільшення кількості видів транспорту з низьким рівнем викидів та інфраструктури для їхньої підтримки; узгодження податкової політики з цілями Європейського Зеленого курсу; інструменти для збереження та вирощування природних поглиначів вуглецю.
Система торгівлі викидами ЄС (ETS) встановлює ціну на вуглець та щороку знижує поріг викидів у певних галузях економіки. За останні 16 років було скорочено викиди від виробництва електроенергії та енергоємних галузей на 42,8%. Сьогодні Єврокомісія пропонує ще більше знизити загальний ліміт викидів та збільшити щорічні темпи скорочення. Також пропонує поетапно скасувати квоти на безкоштовні викиди для авіації та привести їх у відповідність до глобальної схеми компенсації та скорочення викидів вуглецю для міжнародної авіації, а також вперше включити викиди від судноплавства до Системи торгівлі викидами. Створена окрема нова система торгівлі викидами для автомобільного транспорту та будівель. Комісія також пропонує збільшити розмір Фонду інновацій та модернізації.
У пропозиціях ЄК вказано, що держави-члени повинні витрачати всі свої прибутки від торгівлі викидами на проєкти, пов'язані з кліматом та енергетикою. Окрема частина доходів від нової системи торгівлі викидами у сфері автомобільного транспорту та будівель має бути спрямована на можливий соціальний вплив на вразливі домогосподарства, мікропідприємства та користувачів транспорту.
Регламент розподілу зусиль посилює цілі зменшення викидів для кожної держави-члена ЄС від будівель, автомобільного та внутрішнього морського транспорту, сільського господарства, відходів та малих підприємств. Беручи до уваги різні стартові можливості кожної держави-члена, ці цілі базуються на їхніх ВВП на душу населення, з урахуванням коригувань, що враховують економічну ефективність.
Держави-члени, відповідно до пропозицій ЄК, поділяють відповідальність за виведення вуглецю з атмосфери, тому Положення про землекористування, лісове господарство та сільське господарство встановлює загальну ціль ЄС — до 2035 року ЄС повинен прагнути досягти кліматичної нейтральності у секторах землекористування, лісового та сільського господарства. Також планується посадити три мільярди дерев у Європі до 2030 року.
На виробництво та використання енергії припадає 75% викидів у ЄС, тому прискорення переходу до екологічно чистої енергетичної системи є вирішальним. Директива про відновлювану енергію встановлює мету виробляти 40% енергії з відновлюваних джерел уже до 2030 року.
Щоб зменшити загальне споживання енергії, скоротити викиди та подолати енергетичну бідність, Директива про енергоефективність встановлює більш амбіційні щорічні цілі щодо скорочення споживання енергії в ЄС. Державний сектор повинен буде щороку реконструювати 3% своїх будівель, щоб підтримувати хвилю реконструкцій, створювати робочі місця та зменшувати податки та витрати на споживання енергії.
Пропонується посилити вимоги щодо викидів CO2 для автомобілів та мікроавтобусів, щоб у такий спосіб прискорити перехід до мобільності з нульовими викидами. Встановлює вимогу для нових автомобілів зменшити викиди в середньому на 55% з 2030 року та на 100% з 2035 року, порівняно з рівнем 2021 року. Як результат, усі нові машини, зареєстровані станом на 2035 рік в ЄС, будуть з нульовим рівнем викидів. Щоб забезпечити можливість водіям заряджати або заправляти свої транспортні засоби в надійній мережі по всьому ЄС, пропонується переглянути Положення про інфраструктуру альтернативних видів пального. Це вимагатиме від держав-членів ЄС розширити зарядні потужності — встановити пункти зарядки кожні 60 км для електричної зарядки та кожні 150 км для заправки воднем.
Авіаційне та морське паливо спричиняють значне забруднення, а також вимагають цілеспрямованих дій, які доповнюють торгівлю викидами. Положення про інфраструктуру альтернативних видів палива вимагає, щоб літаки та судна мали доступ до чистого електропостачання у великих портах та аеропортах. Авіаційна ініціатива ReFuelEU зобов’язує постачальників палива поєднувати стійке авіаційне паливо з реактивним, включаючи синтетичне низьковуглецеве паливо. Морська ініціатива FuelEU також стимулюватиме впровадження екологічного морського палива та технологій з нульовими викидами шляхом встановлення максимального обмеження вмісту парникових газів у судноплавстві.
Запропоновано переглянути Директиву про оподаткування енергоресурсів. Зокрема, узгодити оподаткування енергетичних продуктів з енергетичною та кліматичною політикою ЄС, сприяючи чистим технологіям та усуваючи застарілі пільги та знижені ставки, які сьогодні ще заохочують використання викопного палива.
Новий Механізм вуглецевого коригування на кордоні має встановити ціну вуглецю на імпорт продуктів таким чином, щоб гарантувати, що амбіційні кліматичні дії в Європі не призведуть до «витоків вуглецю». Це має стати гарантією того, що скорочення викидів у Європі сприятиме глобальному зниженню викидів, замість того, щоб витісняти вуглецеве виробництво за межі Європи. Новий Механізм вуглецевого коригування також спрямований на заохочення промисловості за межами ЄС також робити кроки у цьому напрямі.
Усі ці пропозиції, як вказано у повідомленні Єврокомісії, пов’язані та доповнюють одна одну. І хоча в середньо- та довгостроковій перспективі переваги кліматичної політики ЄС суттєво перевищують витрати цього переходу, кліматична політика у короткостроковій перспективі ризикує створити додатковий тиск на вразливі домогосподарства, мікропідприємства та користувачів транспорту. Тому в пакеті пропозицій Єврокомісії розподілено витрати на трансформацію та адаптацію до кліматичних змін.
Крім того, новий Фонд соціального клімату має надати державам-членам спеціальне фінансування, щоб підтримати інвестиції в енергоефективність, нові системи опалення та охолодження і чисту мобільність. Фонд соціального клімату фінансуватиметься за рахунок бюджету ЄС. 25% від майбутніх доходів торгівлі викидами для будівель та транспорту ітимуть у цей фонд. Він забезпечить 72,2 млрд. євро фінансування державам-членам на період 2025-2032 рр. Загалом же Фонд має мобілізувати 144,4 млрд. євро коштів на соціально справедливий перехід.
Нагадаємо, Європейський Зелений курс був представлений Єврокомісією 11 грудня 2019 року. Він має на меті зробити Європу першим кліматично нейтральним континентом до 2050 року. Європейський закон про клімат, який набирає чинності цього місяця, закріплює на законодавчому рівні зобов’язання ЄС щодо кліматичної нейтральності. Він також встановлює проміжну мету — зменшити викиди парникових газів щонайменше на 55% до 2030 року, порівняно з рівнем 1990 року.
Джерело.
Пропозиції Єврокомісії поєднують: застосування торгівлі викидами до нових секторів та посилення існуючої системи торгівлі викидами у Євросоюзі; збільшення використання відновлюваної енергії; посилення енергоефективності; збільшення кількості видів транспорту з низьким рівнем викидів та інфраструктури для їхньої підтримки; узгодження податкової політики з цілями Європейського Зеленого курсу; інструменти для збереження та вирощування природних поглиначів вуглецю.
Система торгівлі викидами ЄС (ETS) встановлює ціну на вуглець та щороку знижує поріг викидів у певних галузях економіки. За останні 16 років було скорочено викиди від виробництва електроенергії та енергоємних галузей на 42,8%. Сьогодні Єврокомісія пропонує ще більше знизити загальний ліміт викидів та збільшити щорічні темпи скорочення. Також пропонує поетапно скасувати квоти на безкоштовні викиди для авіації та привести їх у відповідність до глобальної схеми компенсації та скорочення викидів вуглецю для міжнародної авіації, а також вперше включити викиди від судноплавства до Системи торгівлі викидами. Створена окрема нова система торгівлі викидами для автомобільного транспорту та будівель. Комісія також пропонує збільшити розмір Фонду інновацій та модернізації.
У пропозиціях ЄК вказано, що держави-члени повинні витрачати всі свої прибутки від торгівлі викидами на проєкти, пов'язані з кліматом та енергетикою. Окрема частина доходів від нової системи торгівлі викидами у сфері автомобільного транспорту та будівель має бути спрямована на можливий соціальний вплив на вразливі домогосподарства, мікропідприємства та користувачів транспорту.
Регламент розподілу зусиль посилює цілі зменшення викидів для кожної держави-члена ЄС від будівель, автомобільного та внутрішнього морського транспорту, сільського господарства, відходів та малих підприємств. Беручи до уваги різні стартові можливості кожної держави-члена, ці цілі базуються на їхніх ВВП на душу населення, з урахуванням коригувань, що враховують економічну ефективність.
Держави-члени, відповідно до пропозицій ЄК, поділяють відповідальність за виведення вуглецю з атмосфери, тому Положення про землекористування, лісове господарство та сільське господарство встановлює загальну ціль ЄС — до 2035 року ЄС повинен прагнути досягти кліматичної нейтральності у секторах землекористування, лісового та сільського господарства. Також планується посадити три мільярди дерев у Європі до 2030 року.
На виробництво та використання енергії припадає 75% викидів у ЄС, тому прискорення переходу до екологічно чистої енергетичної системи є вирішальним. Директива про відновлювану енергію встановлює мету виробляти 40% енергії з відновлюваних джерел уже до 2030 року.
Щоб зменшити загальне споживання енергії, скоротити викиди та подолати енергетичну бідність, Директива про енергоефективність встановлює більш амбіційні щорічні цілі щодо скорочення споживання енергії в ЄС. Державний сектор повинен буде щороку реконструювати 3% своїх будівель, щоб підтримувати хвилю реконструкцій, створювати робочі місця та зменшувати податки та витрати на споживання енергії.
Пропонується посилити вимоги щодо викидів CO2 для автомобілів та мікроавтобусів, щоб у такий спосіб прискорити перехід до мобільності з нульовими викидами. Встановлює вимогу для нових автомобілів зменшити викиди в середньому на 55% з 2030 року та на 100% з 2035 року, порівняно з рівнем 2021 року. Як результат, усі нові машини, зареєстровані станом на 2035 рік в ЄС, будуть з нульовим рівнем викидів. Щоб забезпечити можливість водіям заряджати або заправляти свої транспортні засоби в надійній мережі по всьому ЄС, пропонується переглянути Положення про інфраструктуру альтернативних видів пального. Це вимагатиме від держав-членів ЄС розширити зарядні потужності — встановити пункти зарядки кожні 60 км для електричної зарядки та кожні 150 км для заправки воднем.
Авіаційне та морське паливо спричиняють значне забруднення, а також вимагають цілеспрямованих дій, які доповнюють торгівлю викидами. Положення про інфраструктуру альтернативних видів палива вимагає, щоб літаки та судна мали доступ до чистого електропостачання у великих портах та аеропортах. Авіаційна ініціатива ReFuelEU зобов’язує постачальників палива поєднувати стійке авіаційне паливо з реактивним, включаючи синтетичне низьковуглецеве паливо. Морська ініціатива FuelEU також стимулюватиме впровадження екологічного морського палива та технологій з нульовими викидами шляхом встановлення максимального обмеження вмісту парникових газів у судноплавстві.
Запропоновано переглянути Директиву про оподаткування енергоресурсів. Зокрема, узгодити оподаткування енергетичних продуктів з енергетичною та кліматичною політикою ЄС, сприяючи чистим технологіям та усуваючи застарілі пільги та знижені ставки, які сьогодні ще заохочують використання викопного палива.
Новий Механізм вуглецевого коригування на кордоні має встановити ціну вуглецю на імпорт продуктів таким чином, щоб гарантувати, що амбіційні кліматичні дії в Європі не призведуть до «витоків вуглецю». Це має стати гарантією того, що скорочення викидів у Європі сприятиме глобальному зниженню викидів, замість того, щоб витісняти вуглецеве виробництво за межі Європи. Новий Механізм вуглецевого коригування також спрямований на заохочення промисловості за межами ЄС також робити кроки у цьому напрямі.
Усі ці пропозиції, як вказано у повідомленні Єврокомісії, пов’язані та доповнюють одна одну. І хоча в середньо- та довгостроковій перспективі переваги кліматичної політики ЄС суттєво перевищують витрати цього переходу, кліматична політика у короткостроковій перспективі ризикує створити додатковий тиск на вразливі домогосподарства, мікропідприємства та користувачів транспорту. Тому в пакеті пропозицій Єврокомісії розподілено витрати на трансформацію та адаптацію до кліматичних змін.
Крім того, новий Фонд соціального клімату має надати державам-членам спеціальне фінансування, щоб підтримати інвестиції в енергоефективність, нові системи опалення та охолодження і чисту мобільність. Фонд соціального клімату фінансуватиметься за рахунок бюджету ЄС. 25% від майбутніх доходів торгівлі викидами для будівель та транспорту ітимуть у цей фонд. Він забезпечить 72,2 млрд. євро фінансування державам-членам на період 2025-2032 рр. Загалом же Фонд має мобілізувати 144,4 млрд. євро коштів на соціально справедливий перехід.
Нагадаємо, Європейський Зелений курс був представлений Єврокомісією 11 грудня 2019 року. Він має на меті зробити Європу першим кліматично нейтральним континентом до 2050 року. Європейський закон про клімат, який набирає чинності цього місяця, закріплює на законодавчому рівні зобов’язання ЄС щодо кліматичної нейтральності. Він також встановлює проміжну мету — зменшити викиди парникових газів щонайменше на 55% до 2030 року, порівняно з рівнем 1990 року.
Джерело.
Ще за розділом
“Новини”
25 листопада 2024 09:26
22 листопада 2024 17:44
19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48