На засіданні 14 липня Комітет з питань інтеграції України до ЄС
розглянув проєкт Закону №5650 про
внесення змін до деяких законодавчих актів щодо збереження лісів. Цей
документ встановлює правові та організаційні засади ідентифікації та
збереження самосійних лісів, спрощення та стимулювання процедури
лісорозведення. Підтримує збереження пасовищ та сіножатей, також задля
збереження лісів пропонує ускладнити процедуру зміни цільового
призначення земельних ділянок лісогосподарського призначення та
лісовкритих площ. За висновком Комітету, документ не суперечить праву
Європейського Союзу та Угоді про асоціацію.
На засіданні Комітет розглянув та ухвалив висновки і щодо таких законопроєктів:
Проєкт Закону №5653 щодо заходів, спрямованих на поновлення прав засуджених осіб та осіб, взятих під варту, у зв'язку з неналежними умовами тримання. Документ пропонує встановити компенсаційні заходи у випадку неналежних умов тримання людини під вартою. Зокрема, у разі встановлення факту тримання особи у неналежних умовах в установах попереднього ув’язнення або виконання покарань, строк покарання, після якого може бути застосовано умовно-дострокове звільнення, може бути скорочено на строк, протягом якого особа трималася у неналежних умовах. Документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Законопроєкт №5107 щодо спрощення доступу до безоплатної правничої допомоги та підвищення якості її надання. Автори проєкту зазначають, що він розроблений з метою ефективної реалізації прав осіб, у тому числі дітей, недієздатних осіб та осіб, дієздатність яких обмежена, на отримання якісної безоплатної правової допомоги. Для цього в законопроєкті пропонують спростити механізм організації надання такої допомоги. За своєю метою, вважає Комітет, —проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, однак потребує доопрацювання у частині дотримання правової визначеності.
Проєкт Закону №5648 щодо вдосконалення контролю та моніторингу державної допомоги суб’єктам господарювання. Проєкт передбачає приведення національного законодавства до правил контролю і моніторингу державної допомоги, що закріплені Угодою про асоціацію та, відповідно, acquis ЄС. Положення законопроєкту не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням в сфері європейської інтеграції, водночас окремі його положення потребують додаткового обґрунтування.
Законопроєкт №5610 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з трансплантації анатомічних матеріалів людині. Положення проєкту закону не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №3860-д щодо використання електронних адрес. Проєкт пропонує запровадити обов’язкову адресу офіційної електронної пошти в ЄДРПОУ для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та надати можливість іншим учасникам за бажанням отримувати документи від суду на електронну пошту. За висновком Комітету, документ не суперечить цілям міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, але потребує суттєвого доопрацювання в частині протидії шахрайству, захисту інформації та персональних даних для врахування положень Директиви 2002/58/ЄС, Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам щодо функціональної сумісності інформаційних систем у сфері юстиції (Rec CM (2003) 14), Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам щодо надання громадянам судових та інших юридичних послуг з використанням новітніх технологій (Rec CM (2001) 3).
Законопроєкт №5473 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державного ринкового нагляду та контролю нехарчової продукції. За висновком Комітету, законопроєкт не узгоджується із міжнародно-правовими зобов’язаннями України у сфері європейської інтеграції та потребує суттєвого доопрацювання, зокрема, з метою приведення у відповідність до положень Регламенту 765/2008 та Рішення 768/2008.
Схожий висновок і щодо альтернативного проєкту Закону №5473-1 щодо здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції. Він не узгоджується із міжнародно-правовими зобов’язаннями України за Угодою про асоціацію та потребує суттєвого доопрацювання, зокрема, з метою приведення у відповідність до положень Рішення 768/2008 та Регламенту 2019/1020.
Проєкт Закону №5440 про внесення змін до розділу XI «Перехідні положення» Закону України «Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції». Проєкт пропонує тимчасово, до 1 січня 2024 року, дозволити суб’єктам господарювання реалізовувати сільськогосподарську продукцію як органічну та використовувати напис «органічний продукт» у власних назвах продуктів та торговельних марках, а також – позначення та написи «органічний», «біодинамічний», «біологічний», «екологічний», «органік» у разі наявності у них чинного сертифіката, виданого органом іноземної сертифікації. За висновком Комітету, проєкт не повністю узгоджується з правом ЄС, зокрема, з Регламентом 2018/848.
Проєкт Закону №5464 про внесення змін до Закону України «Про альтернативні види палива» щодо розвитку виробництва біометану. Проєкт не суперечить праву ЄС та Угоді про асоціацію. Водночас, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди, потребує висновку Єврокомісії щодо сумісності законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС. Отже, необхідно відтермінувати розгляд законопроєкту до отримання відповідного висновку Європейської Комісії.
Законопроєкт №4348 про внесення змін до деяких законів України щодо розміщення зовнішньої реклами. Документ запроваджує заборону на розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування. Крім того, запроваджує норму про те, що засоби зовнішньої реклами повинні розміщуватись не менш як за 200 метрів від смуги відведення автомобільних доріг загального користування та не менш як за 1000 метрів один від одного, а у населених пунктах – не менш як за 50 метрів від проїжджої частини вулиць і доріг та не менш як за 500 метрів один від одного. Також, у населених пунктах розмір рекламного поля зовнішньої реклами не повинен перевищувати 1,2 метра х 1,8 метра. Документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України, однак потребує доопрацювання з метою врахування практик держав-членів ЄС щодо меж юрисдикції, відповідальності за обробку та управління видами дозволів щодо зовнішньої реклами.
Проєкт Закону №4348-1 щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Документ потребує суттєвого доопрацювання із урахуванням вимог Європейської угоди про міжнародні автомагістралі, а також положення статті 12 Директиви №2006/123/ЄС.
Законопроєкт 2713-д «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування деяких доходів». Документ пропонує встановити єдину ставку податку на дохід (валовий ігровий дохід), отриманий від організації та проведення азартних ігор та випуску та проведення лотерей – 10% та податок на прибуток за загальною ставкою 18%. За висновком Комітету, положення проєкту закону не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Комітет з питань інтеграції України до Європейського Союзу також розглянув на засіданні проєкт Закону №0113 «Про ратифікацію Листа про внесення змін №3 до Фінансової угоди («Програма розвитку муніципальної інфраструктури України») між Україною та Європейським інвестиційним банком та ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України ухвалити цей законопроєкт за основу та в цілому.
На засіданні Комітет розглянув та ухвалив висновки і щодо таких законопроєктів:
Проєкт Закону №5653 щодо заходів, спрямованих на поновлення прав засуджених осіб та осіб, взятих під варту, у зв'язку з неналежними умовами тримання. Документ пропонує встановити компенсаційні заходи у випадку неналежних умов тримання людини під вартою. Зокрема, у разі встановлення факту тримання особи у неналежних умовах в установах попереднього ув’язнення або виконання покарань, строк покарання, після якого може бути застосовано умовно-дострокове звільнення, може бути скорочено на строк, протягом якого особа трималася у неналежних умовах. Документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Законопроєкт №5107 щодо спрощення доступу до безоплатної правничої допомоги та підвищення якості її надання. Автори проєкту зазначають, що він розроблений з метою ефективної реалізації прав осіб, у тому числі дітей, недієздатних осіб та осіб, дієздатність яких обмежена, на отримання якісної безоплатної правової допомоги. Для цього в законопроєкті пропонують спростити механізм організації надання такої допомоги. За своєю метою, вважає Комітет, —проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, однак потребує доопрацювання у частині дотримання правової визначеності.
Проєкт Закону №5648 щодо вдосконалення контролю та моніторингу державної допомоги суб’єктам господарювання. Проєкт передбачає приведення національного законодавства до правил контролю і моніторингу державної допомоги, що закріплені Угодою про асоціацію та, відповідно, acquis ЄС. Положення законопроєкту не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням в сфері європейської інтеграції, водночас окремі його положення потребують додаткового обґрунтування.
Законопроєкт №5610 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з трансплантації анатомічних матеріалів людині. Положення проєкту закону не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №3860-д щодо використання електронних адрес. Проєкт пропонує запровадити обов’язкову адресу офіційної електронної пошти в ЄДРПОУ для юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та надати можливість іншим учасникам за бажанням отримувати документи від суду на електронну пошту. За висновком Комітету, документ не суперечить цілям міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, але потребує суттєвого доопрацювання в частині протидії шахрайству, захисту інформації та персональних даних для врахування положень Директиви 2002/58/ЄС, Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам щодо функціональної сумісності інформаційних систем у сфері юстиції (Rec CM (2003) 14), Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам щодо надання громадянам судових та інших юридичних послуг з використанням новітніх технологій (Rec CM (2001) 3).
Законопроєкт №5473 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державного ринкового нагляду та контролю нехарчової продукції. За висновком Комітету, законопроєкт не узгоджується із міжнародно-правовими зобов’язаннями України у сфері європейської інтеграції та потребує суттєвого доопрацювання, зокрема, з метою приведення у відповідність до положень Регламенту 765/2008 та Рішення 768/2008.
Схожий висновок і щодо альтернативного проєкту Закону №5473-1 щодо здійснення державного ринкового нагляду і контролю нехарчової продукції. Він не узгоджується із міжнародно-правовими зобов’язаннями України за Угодою про асоціацію та потребує суттєвого доопрацювання, зокрема, з метою приведення у відповідність до положень Рішення 768/2008 та Регламенту 2019/1020.
Проєкт Закону №5440 про внесення змін до розділу XI «Перехідні положення» Закону України «Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції». Проєкт пропонує тимчасово, до 1 січня 2024 року, дозволити суб’єктам господарювання реалізовувати сільськогосподарську продукцію як органічну та використовувати напис «органічний продукт» у власних назвах продуктів та торговельних марках, а також – позначення та написи «органічний», «біодинамічний», «біологічний», «екологічний», «органік» у разі наявності у них чинного сертифіката, виданого органом іноземної сертифікації. За висновком Комітету, проєкт не повністю узгоджується з правом ЄС, зокрема, з Регламентом 2018/848.
Проєкт Закону №5464 про внесення змін до Закону України «Про альтернативні види палива» щодо розвитку виробництва біометану. Проєкт не суперечить праву ЄС та Угоді про асоціацію. Водночас, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди, потребує висновку Єврокомісії щодо сумісності законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС. Отже, необхідно відтермінувати розгляд законопроєкту до отримання відповідного висновку Європейської Комісії.
Законопроєкт №4348 про внесення змін до деяких законів України щодо розміщення зовнішньої реклами. Документ запроваджує заборону на розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг загального користування. Крім того, запроваджує норму про те, що засоби зовнішньої реклами повинні розміщуватись не менш як за 200 метрів від смуги відведення автомобільних доріг загального користування та не менш як за 1000 метрів один від одного, а у населених пунктах – не менш як за 50 метрів від проїжджої частини вулиць і доріг та не менш як за 500 метрів один від одного. Також, у населених пунктах розмір рекламного поля зовнішньої реклами не повинен перевищувати 1,2 метра х 1,8 метра. Документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України, однак потребує доопрацювання з метою врахування практик держав-членів ЄС щодо меж юрисдикції, відповідальності за обробку та управління видами дозволів щодо зовнішньої реклами.
Проєкт Закону №4348-1 щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Документ потребує суттєвого доопрацювання із урахуванням вимог Європейської угоди про міжнародні автомагістралі, а також положення статті 12 Директиви №2006/123/ЄС.
Законопроєкт 2713-д «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування деяких доходів». Документ пропонує встановити єдину ставку податку на дохід (валовий ігровий дохід), отриманий від організації та проведення азартних ігор та випуску та проведення лотерей – 10% та податок на прибуток за загальною ставкою 18%. За висновком Комітету, положення проєкту закону не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Комітет з питань інтеграції України до Європейського Союзу також розглянув на засіданні проєкт Закону №0113 «Про ратифікацію Листа про внесення змін №3 до Фінансової угоди («Програма розвитку муніципальної інфраструктури України») між Україною та Європейським інвестиційним банком та ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України ухвалити цей законопроєкт за основу та в цілому.
Ще за розділом
“Новини”
25 листопада 2024 09:26
22 листопада 2024 17:44
19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48