Проєкт закону №5495 «Про особливості надання електронних публічних послуг» пропонує запровадити так званий режим «без паперу». Це означає, що державні органи не зможуть вимагати в громадян паперові документи для надання послуг.

Як вказано у пояснювальній записці до законопроєкту, законодавством України наразі не врегульовано питання щодо надання публічних послуг у електронній формі. Це призводить до виникнення перешкод в їх отриманні громадянами України та відповідно порушення прав і свобод людей.

Автори проєкту зазначають, що послугами в електронній формі користуються все більше українців. Зокрема, тільки електронними публічними послугами через Єдиний державний вебпортал електронних послуг починаючи з 2020 року скористалося близько 573 тисяч осіб. Відтак, виникла необхідність законодавчого врегулювати питання, пов’язані з наданням усіх категорій публічних послуг, зокрема, в електронній формі.

Що пропонує проєкт №5495?

Проєкт запроваджує нові терміни, а також дає визначення автоматичного режиму надання електронних публічних послуг, визначення самого поняття електронної публічної послуги, комплексної електронної публічної послуги, системи електронної взаємодії електронних ресурсів та інших термінів, пов’язаних з отриманням електронних публічних послуг, а також встановлює особливості їхнього надання.
 
Автоматичний режим надання електронної публічної послуги — це, за визначенням законопроєкту, надання електронної публічної послуги без участі суб'єкта надання публічної послуги з використанням програмних засобів національних електронних інформаційних ресурсів, в режимі реального часу або з відкладальною умовою на підставі заяви (звернення, запиту), у тому числі поданої в електронній формі з використанням національних електронних інформаційних ресурсів (у тому числі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг).

Електронна публічна послуга — це публічна послуга, яка надається з використанням національних електронних інформаційних ресурсів (у тому числі в автоматичному режимі) на підставі заяви (звернення, запиту) на отримання публічної послуги, поданої у електронній формі з використанням національних електронних інформаційних ресурсів (у тому числі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг) або без подання такої заяви (звернення, запиту).

Законопроєкт вказує, що держателі національних електронних інформаційних ресурсів зобов’язані забезпечити доступ суб’єктів надання публічних послуг до документів та/або інформації, необхідної для надання відповідної послуги, яка міститься у національних електронних інформаційних ресурсах.
Відмова у наданні доступу до документів та/або інформації, необхідної для надання публічної послуги, яка міститься у національних електронних інформаційних ресурсах, забороняється, крім окремих випадків.

Надання комплексної електронної публічної послуги здійснюється на підставі заяви (звернення).
Національні електронні інформаційні ресурси забезпечують можливість вибору суб’єктом звернення електронних публічних послуг, які він бажає отримати в складі комплексної електронної публічної послуги.
У разі якщо отриманню електронної публічної послуги, під час надання комплексної електронної публічної послуги, відповідно до законодавства має передувати отримання іншої електронної публічної послуги, такі електронні публічні послуги надаються в порядку черговості їх надання.

Не допускається встановлення платності публічних послуг, електронних публічних послуг, надання яких на безоплатній основі встановлено законами.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

25 листопада 2024 09:26
22 листопада 2024 17:44
19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48