Голова Комітету з питань інтеграції України до ЄС взяла участь у
засіданні Комісії з питань координації виконання Угоди про асоціацію
між Україною та ЄС. Вона наголосила, що виконання зобов’язань України в
рамках Угоди про асоціацію та інших пріоритетів, які виокремлюються між
Україною та ЄС, має носити системний і планомірний характер: «Як на
мене, сьогодні ми не допрацьовуємо в системності цього процесу. На
сьогодні ми маємо серйозні виклики у зв’язку з тим, що велика кількість
законодавчих ініціатив, які виносяться нібито на виконання наших
зобов’язань, — далеко не завжди є приведені у відповідність до aquis
Європейського Союзу, і дуже часто вони носять фрагментарний характер».
Саме Уряд, за словами Іванни Климпуш-Цинцадзе, несе основну відповідальність за аналіз і визначення пріоритетності актів права, які мають наближати наше законодавство до європейського. Саме Уряд має спроможність та інституційну можливість проводити порівняльний аналіз регулювання правовідносин у відповідній сфері в Україні і Європейському Союзі, і саме Уряд несе відповідальність за забезпечення системності перекладів тих актів європейського права, відповідно до яких Україна має наближати своє законодавство. «Я просила би додати до цього і необхідність проведення економічного, соціального і політичного аналізу наслідків реалізації тих чи інших рекомендацій чи зобов’язань. Це допоможе нам ухвалювати, в тому числі і у Верховній Раді, реально виважені рішення», — наголосила голова Комітету.
Щодо пріоритетності актів і положень aquis, які Україна має наблизити у своєму законодавстві до права Європейського Союзу, то, на думку Іванни Климпуш-Цинцадзе, спостерігається певна хаотичність: «Ми не розуміємо ані механізму внесення цих законопроєктів до цієї пріоритетної таблиці, ані критеріїв включення цих законопроєктів, на основі чого вони вносяться, чи тільки зареєстровані чи ті, які розробляються Кабінетом Міністрів. І, на жаль, я хочу констатувати той факт, що Комітет з інтеграції України до Європейського Союзу практично виключений із цього процесу». Голова Комітету зауважила, що приведення українського законодавства у відповідність із правом ЄС є колегіальною та спільною роботою, і це має бути враховано Урядом. Також вона зазначила, що із 44 пріоритетних законопроєктів 38 були проаналізовані до 1 читання Комітетом з питань інтеграції України до ЄС: «Хочу наголосити на тому, що, на жаль, деякі з цих пріоритетних законопроєктів потребують суттєвого доопрацювання, тому що дуже-дуже поверхово враховують наші зобов’язання. Це законопроєкти №4162 та №4142. А один, взагалі, не відповідає праву Європейського Союзу, не відповідає Угоді про асоціацію і порушує наші зобов’язання в рамках СОТ. Це той, що за номером №2289. Я вважаю неприпустимим внесення таких законопроєктів до пріоритетних щодо сфери європейської інтеграції і щодо нашого наближення до Європейського Союзу».
Іванна Климпуш-Цинцадзе звернула увагу на те, що за період роботи дев’ятого скликання ВРУ до Комітету на аналіз надійшло понад 3400 законопроєктів: «Ми підготували висновки і ухвалили рішення щодо майже 1700 законопроєктів, і практично ця робота проводилася вісьмома співробітниками секретаріату нашого комітету. Водночас, за цей період часу — майже півтора роки — ми звернулися до Урядового офісу за аналізом 548 законопроєктів. Отримали відповіді на наш запит на 391 законопроєкт. Але хочу наголосити, що ми не отримали експертизи. Ми отримали інформацію про думку Урядового офісу щодо відповідності чи невідповідності тих чи інших законопроєктів праву ЄС і нашим зобов’язанням». Голова Комітету звернулася до Уряду з проханням взяти це до уваги і розглянути можливість того, щоб такий аналіз здійснювався спеціальним уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань наближення законодавства до законодавства ЄС.
Саме Уряд, за словами Іванни Климпуш-Цинцадзе, несе основну відповідальність за аналіз і визначення пріоритетності актів права, які мають наближати наше законодавство до європейського. Саме Уряд має спроможність та інституційну можливість проводити порівняльний аналіз регулювання правовідносин у відповідній сфері в Україні і Європейському Союзі, і саме Уряд несе відповідальність за забезпечення системності перекладів тих актів європейського права, відповідно до яких Україна має наближати своє законодавство. «Я просила би додати до цього і необхідність проведення економічного, соціального і політичного аналізу наслідків реалізації тих чи інших рекомендацій чи зобов’язань. Це допоможе нам ухвалювати, в тому числі і у Верховній Раді, реально виважені рішення», — наголосила голова Комітету.
Щодо пріоритетності актів і положень aquis, які Україна має наблизити у своєму законодавстві до права Європейського Союзу, то, на думку Іванни Климпуш-Цинцадзе, спостерігається певна хаотичність: «Ми не розуміємо ані механізму внесення цих законопроєктів до цієї пріоритетної таблиці, ані критеріїв включення цих законопроєктів, на основі чого вони вносяться, чи тільки зареєстровані чи ті, які розробляються Кабінетом Міністрів. І, на жаль, я хочу констатувати той факт, що Комітет з інтеграції України до Європейського Союзу практично виключений із цього процесу». Голова Комітету зауважила, що приведення українського законодавства у відповідність із правом ЄС є колегіальною та спільною роботою, і це має бути враховано Урядом. Також вона зазначила, що із 44 пріоритетних законопроєктів 38 були проаналізовані до 1 читання Комітетом з питань інтеграції України до ЄС: «Хочу наголосити на тому, що, на жаль, деякі з цих пріоритетних законопроєктів потребують суттєвого доопрацювання, тому що дуже-дуже поверхово враховують наші зобов’язання. Це законопроєкти №4162 та №4142. А один, взагалі, не відповідає праву Європейського Союзу, не відповідає Угоді про асоціацію і порушує наші зобов’язання в рамках СОТ. Це той, що за номером №2289. Я вважаю неприпустимим внесення таких законопроєктів до пріоритетних щодо сфери європейської інтеграції і щодо нашого наближення до Європейського Союзу».
Іванна Климпуш-Цинцадзе звернула увагу на те, що за період роботи дев’ятого скликання ВРУ до Комітету на аналіз надійшло понад 3400 законопроєктів: «Ми підготували висновки і ухвалили рішення щодо майже 1700 законопроєктів, і практично ця робота проводилася вісьмома співробітниками секретаріату нашого комітету. Водночас, за цей період часу — майже півтора роки — ми звернулися до Урядового офісу за аналізом 548 законопроєктів. Отримали відповіді на наш запит на 391 законопроєкт. Але хочу наголосити, що ми не отримали експертизи. Ми отримали інформацію про думку Урядового офісу щодо відповідності чи невідповідності тих чи інших законопроєктів праву ЄС і нашим зобов’язанням». Голова Комітету звернулася до Уряду з проханням взяти це до уваги і розглянути можливість того, щоб такий аналіз здійснювався спеціальним уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань наближення законодавства до законодавства ЄС.
«Якщо Уряд не готовий подавати ініціативу щодо створення такого органу,
то я наполегливо прошу пріоритизувати якщо не посилення спроможності
Урядового офісу з координації європейської та євроатлантичної
інтеграції, то, принаймні, відновлення тих потужностей, які існували до
2019 року, і які були втрачені протягом цих років», — сказала Іванна
Климпуш-Цинцадзе. Вона також попросила Кабінет Міністрів включити до
подання від Кабміну будь-яких законопроєктів обов’язкову умову
наявності таблиць відповідності праву Європейського Союзу. Це, за
словами голови Комітету, нормальна практика, якою йшли всі країни, що
ставили перед собою мету членства в ЄС, і які торували цей шлях. «Ми з
вами спільно поділяємо наші стратегічні цілі, які закріплені в
Конституції України щодо членства в ЄС і НАТО, наш Комітет точно є
союзником в тому, щоби ми максимально працювали з нашими партнерами,
щоби європейська перспектива для України була відкрита вже зараз,
і ми мали це політичне рішення на майбутнє від країн Європейського
Союзу та інституцій ЄС. Але для цього ми маємо робити свою домашню
роботу», — підсумувала Іванна Климпуш-Цинцадзе.
Ще за розділом
“Новини”
25 листопада 2024 09:26
22 листопада 2024 17:44
19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48