Законопроєкти, які пропонують врегулювати ці питання, на засіданні 6 травня розглянув Комітет з питань інтеграції України до ЄС.

Такими, що не суперечать праву ЄС та/або міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції Комітет визнав такі проєкти Законів:

 

-     проєкт Закону №2385 про внесення змін до Закону України «Про банки і банківську діяльність» (щодо вимог до розміру статутного капіталу банку). Пропонує встановити вимоги до статутного капіталу банків на рівні не менше, ніж 200 мільйонів гривень, замість 500 мільйонів гривень, як є сьогодні.

-     законопроєкт №2458 про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг. Проєкт Закону, за словами авторів, розроблено з метою удосконалення норм і положень чинного законодавства у сфері надання житлово-комунальних послуг, а також врегулювання питань перехідного періоду, що виникають у зв’язку із набуттям чинності Закону України «Про житлово-комунальні послуги» з 1 травня 2019. За цим законом, співвласники усіх багатоквартирних будинків (незалежно від обраної ними форми управління багатоквартирним будинком) мають ухвалити рішення про моделі організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг (крім послуг з постачання та розподілу електричної енергії та природного газу). За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить праву ЄС. Але до його ухвалення Верховною Радою Україна має провести консультації з Європейською Комісією щодо сумісності його положень із положеннями права ЄС.

-     проєкт Закону №3328 про внесення змін до Закону України «Про управління об’єктами державної власності» (щодо розміру оплати діяльності членів наглядових рад державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких понад 50 відсотків акцій (часток) належать державі). Документ пропонує встановити оплату, розмір якої не може перевищувати розміру п’яти мінімальних заробітних плат в Україні. На думку членів Комітету, законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання в частині встановлення максимального місячного розміру оплати послуг членів наглядових рад, відповідно до Принципів ОЕСР щодо корпоративного врядування на підприємствах державної форми власності.

-     проєкт Закону №3179 про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» (щодо надання правових інструментів для боротьби з рейдерством та зміни порядку доступу до відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань). За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

-     проєкт Закону №3305-1 про внесення зміни до статті 193 Податкового кодексу України щодо здешевлення соціально значущих продовольчих товарів. Документ пропонує встановити оподатковування операцій з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України соціально значущих продовольчих товарів, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України за ставкою у 7%. За висновком експертів Комітету, законопроєкт також не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. Водночас, потребує доопрацювання з метою врахування положень Директиви Ради ЄС № 2006/112/ЄС від 28.11.2006 року про спільну систему податку на додану вартість.

-     проєкт Закону №3164 про внесення змін до статті 15 Закону України «Про донорство крові та її компонентів». Документ пропонує скасувати прив’язку до місця реєстрації донорів і дозволити усім охочим здавати кров незалежно від місця реєстрації. Детальніше .

-     проєкту Закону № 3318 «Про ветеринарну медицину та благополуччя тварин». Документ, за словами авторів, врегульовує питання захисту здоров’я та забезпечення благополуччя тварин, здійснення карантинних заходів, ветеринарну практику, виробництво, обіг і застосування ветеринарних препаратів, організацію державного управління, освіту та науку у сфері ветеринарної медицини. За висновком Комітету, законопроєкт в цілому не суперечить цілям Угоди про асоціацію, однак потребує суттєвого доопрацювання.

-     проєкт Закону №3338 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони обіймати керівні посади в оборонно-промисловому комплексі. На думку членів Комітету, документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, проте потребує доопрацювання з урахуванням викладених у висновку зауважень, оскільки містить норми, що можуть бути дискримінаційними стосовно осіб, які на даний момент працевлаштовані у згаданих підприємствах.

-     два альтернативні законопроєкти у сфері захисту довкілля — проєкти Законів №3091 та №3091-1 про державний екологічний контроль. Детальніше про проєкт №3091.

-     два альтернативні проєкти Закону №2694 та №2696 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання світлоповертальних елементів пішоходами. Обидва документи пропонують зобов’язати учасників дорожнього руху — пішоходів користуватися у темний час доби чи в умовах недостатньої видимості спеціальними жилетами, стрічками зі світлоповертальними елементами або носити одяг, який має світлоповертальні елементи. Проєкти, за висновком Комітету, не суперечать праву ЄС.

 

Частково відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, за висновком Комітету, законопроєкт №3274 про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо перепродажу товарів під час карантину, епідемії, надзвичайної ситуації, надзвичайного або воєнного стану). Документ пропонує встановити кримінальну відповідальність за перепродаж товарів, що необхідні для запобігання поширенню епідемій, у тому числі COVID– 2019 та/або товарів, що мають істотну соціальну значущість, перелік яких визначений  Кабінетом Міністрів України, якщо ціна перевищила у 1,5 і більше разів рівень ціни визначений Кабінетом Міністрів України. Водночас, положення законопроєкту, на думку членів Комітету, потребують доопрацювання щодо відповідності його положень вимогам статті 282 Угоди про асоціацію.

 

Аналогічний висновок — частково відповідає зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та потребує доопрацювання щодо відповідності його положень вимогам статті 282 Угоди про асоціацію, – Комітет ухвалив і щодо альтернативного проєкту Закону №3274-1 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за порушення законодавства про ціноутворення під час дії правового режиму воєнного або надзвичайного стану або режиму надзвичайної ситуації державного рівня. 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

22 листопада 2024 17:44
19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48
31 жовтня 2024 10:29