Або як оновлений Додаток XXVII до Угоди про асоціацію між Україною та
ЄС на роки вперед гарантує енергетичну безпеку України.
Цього тижня в Комітеті з питань інтеграції України до ЄС відбулася зустріч, яка запускає механізм юридичного захисту на рівні права ЄС енергетичної незалежності України.
Йдеться про тристоронню зустріч між представниками Комітету, віцепрем’єр-міністром з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Вадимом Пристайком та Головою Представництва ЄС в Україні Матті Маасікасом, яка відбулася 11 березня.
На зустрічі українська сторона разом з європейськими партнерами, почала напрацьовувати порядок перевірки законопроєктів, які надходять на розгляд Верховної Ради України на їхню відповідність праву ЄС.
Чому Україна має здійснювати цю перевірку і що конкретно дає нам оновлений Додаток XXVII?
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони була підписана 21 березня та 27 червня 2014 року і набрала чинності 1 вересня 2017 року.
У преамбулі до Угоди визнано прагнення Сторін просувати в Україні процес реформування та наближення до ключових елементів права ЄС. Окрім того, у двосторонньому Меморандумі ЄС-Україна про взаєморозуміння щодо Стратегічного Енергетичного Партнерства від 24 листопада 2016 року визнано, що метою активізації співпраці у сфері енергетики та реформи в енергетичному секторі є повна інтеграція енергетичних ринків ЄС та України. Ідеться не просто про законодавство, а про інфраструктурну та ринкову інтеграцію. Для цього Україні ще належить провести багато реформ. Але, щоби ці реформи не суперечили нашим євроінтеграційним прагненням і намірам стати частиною єдиного європейського енергетичного ринку, ми маємо звіряти свої законотворчі ініціативи із правом ЄС.
Згідно з оновленим Додатком XXVII:
- Україна утримується від будь-яких дій, що негативно впливають на завдання або результати наближення свого національного законодавства до права ЄС в енергетичному секторі;
- Україна скасовує положення свого національного законодавства або припиняє внутрішні практики, що є несумісними з правом Союзу або з її національним законодавством в енергетичному секторі;
Лише у сфері електроенергії, ми маємо привести своє законодавство у відповідність щонайменше до 10 різних документів ЄС. На практиці нам це забезпечить доброчесність та прозорість на ринку, надійність постачання електроенергії, інвестування в інфраструктуру та багато іншого. Те саме стосується і ринку газу, нафти та ядерної енергетики.
У оновленому Додатку XXVII також вказано, що Україна проводить консультації з Європейською Комісією щодо сумісності з положеннями acquis (права) ЄС. На практиці це положення означає, що українська сторона має погоджувати законопроекти з Єврокомісією, а у разі отримання рекомендацій від ЄС, - Верховна Рада має розглянути їх та вносити зміни у законопроєкти.
Консультації з Європейською Комісією стали результатом того, що 28 січня цього року, під час засідання Ради Асоціації Україна-ЄС, було ухвалено Керівні настанови в межах згаданого Додатку. Ці настанови, власне, є практичними рекомендаціями, як узгоджувати українські законопроєкти з правом ЄС. Механізм, як це відбуватиметься і в які терміни — сторони зараз напрацьовують. Після їх узгодження ми отримаємо ще один запобіжник, який не дозволить політичній кон’юнктурі всередині України змінювати курс країни на її повну інтеграцію в єдиний енергетичний ринок ЄС.
Цього тижня в Комітеті з питань інтеграції України до ЄС відбулася зустріч, яка запускає механізм юридичного захисту на рівні права ЄС енергетичної незалежності України.
Йдеться про тристоронню зустріч між представниками Комітету, віцепрем’єр-міністром з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Вадимом Пристайком та Головою Представництва ЄС в Україні Матті Маасікасом, яка відбулася 11 березня.
На зустрічі українська сторона разом з європейськими партнерами, почала напрацьовувати порядок перевірки законопроєктів, які надходять на розгляд Верховної Ради України на їхню відповідність праву ЄС.
Чому Україна має здійснювати цю перевірку і що конкретно дає нам оновлений Додаток XXVII?
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони була підписана 21 березня та 27 червня 2014 року і набрала чинності 1 вересня 2017 року.
У преамбулі до Угоди визнано прагнення Сторін просувати в Україні процес реформування та наближення до ключових елементів права ЄС. Окрім того, у двосторонньому Меморандумі ЄС-Україна про взаєморозуміння щодо Стратегічного Енергетичного Партнерства від 24 листопада 2016 року визнано, що метою активізації співпраці у сфері енергетики та реформи в енергетичному секторі є повна інтеграція енергетичних ринків ЄС та України. Ідеться не просто про законодавство, а про інфраструктурну та ринкову інтеграцію. Для цього Україні ще належить провести багато реформ. Але, щоби ці реформи не суперечили нашим євроінтеграційним прагненням і намірам стати частиною єдиного європейського енергетичного ринку, ми маємо звіряти свої законотворчі ініціативи із правом ЄС.
Згідно з оновленим Додатком XXVII:
- Україна утримується від будь-яких дій, що негативно впливають на завдання або результати наближення свого національного законодавства до права ЄС в енергетичному секторі;
- Україна скасовує положення свого національного законодавства або припиняє внутрішні практики, що є несумісними з правом Союзу або з її національним законодавством в енергетичному секторі;
Лише у сфері електроенергії, ми маємо привести своє законодавство у відповідність щонайменше до 10 різних документів ЄС. На практиці нам це забезпечить доброчесність та прозорість на ринку, надійність постачання електроенергії, інвестування в інфраструктуру та багато іншого. Те саме стосується і ринку газу, нафти та ядерної енергетики.
У оновленому Додатку XXVII також вказано, що Україна проводить консультації з Європейською Комісією щодо сумісності з положеннями acquis (права) ЄС. На практиці це положення означає, що українська сторона має погоджувати законопроекти з Єврокомісією, а у разі отримання рекомендацій від ЄС, - Верховна Рада має розглянути їх та вносити зміни у законопроєкти.
Консультації з Європейською Комісією стали результатом того, що 28 січня цього року, під час засідання Ради Асоціації Україна-ЄС, було ухвалено Керівні настанови в межах згаданого Додатку. Ці настанови, власне, є практичними рекомендаціями, як узгоджувати українські законопроєкти з правом ЄС. Механізм, як це відбуватиметься і в які терміни — сторони зараз напрацьовують. Після їх узгодження ми отримаємо ще один запобіжник, який не дозволить політичній кон’юнктурі всередині України змінювати курс країни на її повну інтеграцію в єдиний енергетичний ринок ЄС.
Ще за розділом
“Новини”
22 листопада 2024 17:44
19 листопада 2024 08:58
14 листопада 2024 18:40
14 листопада 2024 18:18
12 листопада 2024 18:07
11 листопада 2024 12:05
05 листопада 2024 18:29
05 листопада 2024 07:51
04 листопада 2024 09:48
31 жовтня 2024 10:29