Механізми, як це реалізувати на практиці, 11 березня обговорили на
тристоронній зустрічі голова Комітету Верховної Ради України з питань
інтеграції України до Європейського Союзу Іванна Климпуш-Цинцадзе,
віцепрем’єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції
України Вадим Пристайко та голова Представництва ЄС в Україні Матті
Маасікас. В зустрічі також взяли участь члени Комітету, представники
Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції
та Представництва ЄС в Україні.
Це була лише перша — установча зустріч сторін, на якій домовилися
напрацювати порядок оцінки законопроєктів у сфері енергетики на
відповідність Угоді про асоціацію України з ЄС. Коли такий порядок буде
створений — законопроєкти, які суперечать енергетичній безпеці України
в контексті її інтеграції до ринків ЄС, більше не пройдуть у Верховній
Раді.
Чому це стало можливо?
У червні минулого року Верховна Рада ратифікувала оновлений Додаток
XXVII до Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Цей документ
зобов’язує Україну отримувати висновки щодо законопроєктів, які будуть
надходити на розгляд Верховної Ради у сфері енергетики. У разі, якщо
вони не відповідатимуть праву ЄС, їхнє ухвалення, відповідно, буде
суперечити зобов’язанням України в рамках Угоди про асоціацію. 28
січня, на Раді Асоціації Україна-ЄС, було ухвалено Керівні настанови в
межах згаданого Додатку. Ці настанови, власне, є практичними
рекомендаціями, як узгоджувати українські законопроєкти з правом ЄС.
Що практично це означає для України?
Це ще одна можливість на рівні права ЄС гарантувати енергетичну безпеку
України.
Нинішня тристороння зустріч — лише початок реалізації цього механізму.
Втілення Керівних настанов потребує двосторонніх консультації на рівні
України-ЄС, щоб створити алгоритм, як саме і в які терміни українські
законопроєкти у сфері енергетики будуть перевіряти на відповідність
праву ЄС.
Mechanisms on how to put it into practice were discussed at a
trilateral meeting on March 11 by Chair of the Verkhovna Rada Committee
on Integration of Ukraine to the EU Ivanna Klympush-Tsintzadze, Deputy
Prime Minister for European Integration Vadym Prystayko and EU
Ambassador to Ukraine Matti Maasikas.
At this establishing meeting, parties agreed to work out an order of
assessment of energy bills for compliance with the EU-Ukraine
Association Agreement. When such an order is in place, draft laws that
contradict Ukraine's energy security, in the context of its integration
into EU markets, will no longer be possible to adopt in the Verkhovna
Rada.
Why is this possible?
Last June, the Verkhovna Rada ratified an updated Annex XXVII to the
EU-Ukraine Association Agreement. This document obliges Ukraine to
receive conclusions on the draft laws on energy issues. If they do not
comply with EU law, their adoption will, therefore, contradict
Ukraine's obligations under the Association Agreement. On January 28,
the EU-Ukraine Association Council adopted Guidelines within the
framework of the Annex. These guidelines, in fact, are practical
recommendations for how to harmonize Ukrainian bills with EU law in
energy sector.
What does this practically mean for Ukraine?
This is another opportunity at the level of EU legislation to guarantee Ukraine's energy security.
The current meeting is only the beginning of the implementation of this
mechanism. The implementation of the Guidelines requires bilateral
consultations at the EU-Ukraine level to create an algorithm on how and
in what time Ukrainian energy bills will verify compliance with EU law.