Головна > Текстові публікації

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Члени Комітету з питань інтеграції України до ЄС зустрілися з делегацією МЗС Швеції

21 Фото

Зустріч членів Комітету та представники інших комітетів Верховної Ради з пані Послом ЄС в...

6 Фото

Комітет з питань інтеграції України до ЄС провів дискусію «Гендерна рівність в інтеграції до ЄС»

18 Фото

25 березня 2024, 13:24

У Комітеті з питань інтеграції України до ЄС відбулася зустріч з представниками Генерального директорату з мобільності та транспорту Єврокомісії

Голова Комітету з питань інтеграції України до ЄС Іванна Климпуш-Цинцадзе та Перший заступник голови Комітету Вадим Галайчук зустрілися з делегацією Генерального директорату з мобільності та транспорту Європейської Комісії, на чолі з його директоркою Магдаленою Копчинською.

Іванна Климпуш-Цинцадзе подякувала за допомогу ЄС у створенні Шляхів солідарності. Їх Європейська Комісія ініціювала у травні 2022 року, щоб Україна могла зберегти свої торговельні шляхи, і щоб товари могли рухатися в обох напрямках — з України і в Україну. Сукупна вартість торгівлі через «Шляхи солідарності» оцінюється у приблизно 139 мільярдів євро, з яких понад 46 мільярдів євро складає український експорт та понад 93 мільярди євро — український імпорт.

Водночас, голова Комітету зауважила, що гострі питання, як от блокування пунктів пропуску на українсько-польському кордоні та протести польських агровиробників, досить складно вирішити саме на двосторонньому рівні. Тому ця ситуація потребує активної участі Брюсселя у врегулюванні. «Чим більше ми виробляємо, чим більше можемо експортувати — тим більше ми можемо самі підтримувати свою економіку», — сказала голова Комітету. Наразі мета України — хоча б повернутися до довоєнного рівня експорту. Сторони обговорили приведення законодавства України у сфері транспорту до норм права ЄС, що, у свою чергу, дасть змогу розв'язати багато проблемних питань, які є сьогодні.

Магдалена Копчинська зауважила, що Україні варто пріоритезувати законодавство у сфері траспорту, яке буде наближати Україну до стандартів Європейського Союзу. І відповідно гарантувати, що Україна вже сьогодні максимально наближається до ЄС. Наразі Україні вже надано додаткові преференції в торгівлі з ЄС та у транспортному сполученні з Європейським Союзом. Але, одночасно, вона максимально намагається відповідати стандартам, які закладені в євроспільноті у цій царині. Іванна Климпуш-Цинцадзе, зі свого боку, заявила, що Комітет з питань інтеграції України до ЄС активно працює і зацікавлений у якнайшвидшій адаптації законодавства України до права ЄС. Зараз Комітет надає висновки не лише до законопроєктів, підготовлених до першого читання, а й до проєктів, доопрацьованих до другого читання. А також до законопроєктів, які визначені пріоритетними для інтеграції України до Євросоюзу.