Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 12 вересня розглянув проєкт Закону №0226 про ратифікацію Угоди між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, з іншої сторони, щодо участі України в Механізмі цивільного захисту Союзу.

Механізм цивільного захисту Європейського Союзу — найбільша у світі система надання міжнародної координованої оперативної допомоги при надзвичайних ситуаціях. Вона включає різноманітні ресурси та форми допомоги від 28 країн-членів та деяких країн- кандидатів на вступ до ЄС. Україна приєдналася до Механізму цивільного захисту ЄС
у квітні цього року. Ухвалення ж законопроєкту №0226, дозволить ратифікувати відповідну Угоду з ЄС та забезпечити участь України у Механізмі цивільного захисту Євросоюзу.
Розглянувши законопроєкт, Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді ухвалити проєкт закону №0226 за основу та в цілому.

Проєкт Постанови №9671 про звернення Верховної Ради України до держав світу, Організації Об'єднаних Націй, Парламентської асамблеї Ради Європи та інших міжнародних організацій та їх міжпарламентських асамблей про необхідність деколонізації росії та підтримку національно-визвольної боротьби поневолених народів. Документ, як вказано у пояснювальній записці до нього, розроблено з метою підтримання права на самовизначення поневолених Росією народів. Для цього проєкт пропонує визнати міжнародною спільнотою відповідне право та закласти основу для побудови зовнішніх відносин з народами, що його реалізують. Крім того, метою проєкту Постанови, вказують її автори, є вчинення дій, які б унеможливлювали продовження колоніальної політики Росії, зокрема денюклеріалізації, демілітаризації, дерашизації та притягнення до відповідальності. Комітет вирішив пропонувати головному комітету доопрацювати текст Звернення з урахуванням законодавчих актів із зазначеної тематики, які були прийняті Верховною Радою України впродовж 2019-2022 рр., у координації з Тимчасовою спеціальною комісією Верховної Ради України з питань розробки основних засад державної політики щодо взаємодії з національними рухами малих та корінних народів Російської Федерації та з проведенням додаткових консультацій із народними депутатами України, Міністерством закордонних справ України та зацікавленими представниками громадянського суспільства.  

Проєкт Закону №0217 про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Молдова про будівництво автодорожнього прикордонного мостового переходу через річку Дністер на українсько-молдовському державному кордоні в районі населених пунктів Ямпіль — Косеуць. Комітет вирішив рекомендувати Головному комітету внести його на розгляд Верховної Ради України для ухвалення за основу та в цілому.

Проєкт Закону №9504 про внесення змін до деяких законів України щодо доступу до інформації, необхідної для надання адміністративних послуг у сфері дорожнього руху. Метою законопроєкту, як вказано у пояснювальній записці, є надання права територіальним органам Міністерства внутрішніх справ на отримання з реєстрів та баз даних державних органів, зокрема, з Єдиного державного демографічного реєстру, інформації, необхідної для допуску громадян до керування транспортними засобами, для державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить Угоді про асоціацію, однак, потребує доопрацювання з метою врахування принципу правової визначеності.

Проєкт Закону №9597 про внесення змін до Закону України “Про альтернативні види палива” щодо створення реєстру установок, що використовують біопаливо як єдиний вид палива. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. Водночас, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію Україна зобов’язана провести консультації з Європейською Комісією щодо сумісності законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС. Враховуючи це, необхідно відтермінувати розгляд законопроєкту до отримання відповідного висновку Єврокомісії.

Проєкт Закону №9363 про внесення змін до деяких законів України щодо цифровізації виконавчого провадження. Законопроєкт, як зазначено в пояснювальній записці до нього, розроблено з метою забезпечення виконання судових рішень і рішень інших органів (посадових осіб) шляхом цифровізації етапів виконавчого провадження. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №9549 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури відведення земельних ділянок для розвитку цифрової інфраструктури. Проєкт пропонує спростити процедуру отримання постачальниками електронних комунікаційних послуг та/або мереж права на користування земельними ділянками для розгортання та експлуатації електронних комунікаційних мереж та/або інфраструктури для покриття України зв’язком четвертого покоління та мобільним високошвидкісним Інтернетом. Проєкт Закону, за висновком Комітету, не суперечить Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №9463 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих положень законодавства у сфері електронних комунікацій. Законопроєкт, як зазначено в пояснювальній записці, розроблено для покращення якості мобільного зв’язку у сільській місцевості, контролю виконання ліцензійних зобов’язань мобільними операторами із забезпечення покриття 90% населення середньою швидкістю передавання даних не менше 2 Мбіт/с. Комітет ухвалив висновок, що проєкт не суперечить Угоді про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до положень статті 2 Регламенту 2022/612.

Проєкт Закону №9672 про внесення змін до статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». Проєкт пропонує вказати, що призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають« здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які за денною або дуальною формами здобуття освіти здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній Законом України «Про освіту», якщо навчання було розпочато не пізніше року досягнення здобувачем освіти 30-річного віку, а також докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти». За висновком Комітету, проєкт Закону у запропонованій редакції не відповідає праву Європейського Союзу, оскільки не забезпечує відповідність принципам рівності та недискримінації.

Проєкт Закону №9600 про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки наукової роботи в закладах вищої освіти. Законопроєкт передбачає встановлення мінімального обсягу виконання наукової роботи науково-педагогічним працівником у розмірі 500 годин на навчальний рік. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт відповідає цілям Угоди про асоціацію.

Проєкт Закону №9559-д про внесення змін до деяких законів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з підтримки сектору безпеки і оборони України. Проєкт, зокрема, пропонує розширити повноважень органів місцевого самоврядування з фінансової та матеріальної підтримку сектору безпеки і оборони України; а також забезпечити можливість призначати сільського, селищного, міського голови на посаду начальника відповідної військової адміністрації населеного пункту без звільнення із займаної посади. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання з метою дотримання принципу правової визначеності.

Проєкт Закону №8346 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розміщення транспортних засобів на об’єктах благоустрою. Документ пропонує створити механізм обліку загублених транспортних засобів та транспортних засобів, які протягом значного періоду часу розміщенні на об’єктах благоустрою. За висновком Комітету, проєкт не відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції у частині захисту прав людини та Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Проєкт Закону №9520 про внесення змін до статті 5 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" щодо дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради. За висновком Комітету, законопроєкт не відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС щодо дотримання принципів демократії, верховенства права та доброго врядування.

Проєкт Закону №5648 про внесення змін до Закону України "Про державну допомогу суб’єктам господарювання" та інших законодавчих актів України щодо державної допомоги суб’єктам господарювання. Законопроєкт розроблено з метою приведення національного законодавства до правил контролю і моніторингу державної допомоги, що закріплені Угодою про асоціацію між Україною та ЄС. Комітет ухвалив висновок, що положення законопроєкту, за предметом правового регулювання, спрямовані на виконання міжнародно-правових зобов’язань у сфері європейської інтеграції, водночас відтермінування дії окремих його норм, а також звільнення від відповідальності та від обов’язку повідомлення щодо отримання державної допомоги не відповідають Угоді про асоціацію.

Проєкт Закону №9639 про внесення зміни до розділу XXІ "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України щодо спрощення ввезення транспортних засобів для ветеранів війни. Положення проєкту закон, за висновком Комітету, не відповідають  acquis ЄС, зокрема Регламенту 1186/2009, водночас можуть бути застосовані з метою досягнення цілей, передбачених статтями 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо проєкту Закону №9640 (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/42575) про внесення зміни до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо спрощення ввезення транспортних засобів для ветеранів війни.

Проєкт Закону №9573 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування механізму передачі в державну власність приватних підводних гідротехнічних споруд, розташованих в межах акваторій морських портів. Як зазначено у пояснювальній записці, законопроєкт розроблено з метою впорядкування відносин у сфері створення (фінансування і будівництва) підводних гідротехнічних споруд та запровадження механізму передачі таких споруд з приватної в державну власність. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України та праву Європейського Союзу.

Проєкту Закону №6004-д «Про забезпечення конституційних прав громадян на безпечне для життя і здоров’я довкілля». Законопроєкт, зокрема, пропонує створити систему інтегрованих довкіллєвих дозволів і правову основу для впровадження найкращих доступних технологій та методів управління у правову систему України. Комітет ухвалив висновок, що підготовлений до другого читання проєкт Закону не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та Директиві 2010/75/ЄС.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Текстові публікації”

08 листопада 2024 07:17
07 листопада 2024 07:38
06 листопада 2024 15:57
31 липня 2024 13:26
29 липня 2024 16:10
29 липня 2024 10:31
26 липня 2024 13:26
23 липня 2024 10:23
18 липня 2024 07:32
17 липня 2024 18:34