Головна > Текстові публікації

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Засідання Комітету щодо питання стану підготовки, затвердження та представлення на Першій...

31 Фото

Спеціальне засідання Комітету, присвячене розгляду Проекту Закону «Про ратифікацію Рамкової...

18 Фото

Виїзне засідання Комітету 16 квітня 2024 року у місті Чернівці

38 Фото

25 травня 2023, 16:36

Комітет розглянув законопроєкти щодо перезавантаження Бюро економічної безпеки України та щодо запобігання зловживанням на оптових енергетичних ринках

Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 24 травня розглянув проєкт Закону №0202 про ратифікацію Рамкового договору між Урядом України та Урядом Французької Республіки щодо фінансової підтримки проєкту постачання рейок АТ «Укрзалізниця». Проєкт пропонує ратифікувати Рамковий договір від 13 грудня 2022 року. Це дозволить залучити кошти на пільгових умовах від Уряду Франції для постачання рейок «Укрзалізниці». Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді ухвалити проєкт закону за основу та в цілому.

Проєкт Закону №0203 про ратифікацію Угоди між Україною та Європейським Союзом про участь України у програмі Європейського Союзу для співробітництва в галузі оподаткування «Fiscalis». Участь у програмі посилить боротьбу з ухилянням від сплати податків, а також сприятиме імплементації права ЄС в у галузі оподаткування в законодавство України. Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді ухвалити проєкт закону за основу та в цілому.

Проєкт Закону №9269 про внесення змін до Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" щодо приведення термінології у відповідність із міжнародними стандартами. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою усунення правової невизначеності та приведення у відповідність до положень Директиви 2015/849.

Проєкт Закону №9080 про внесення змін до Закону України "Про Бюро економічної безпеки України" та інших законів України щодо перезавантаження Бюро. Комітет ухвалив рішення, що проєкт Закону частково відповідає положенням Угоди про асоціацію та потребує доопрацювання з метою усунення дискримінаційних положень.

Проєкт Закону №9128 про внесення змін до деяких законів України щодо обмеження використання патріотичної тематики при реєстрації торговельних марок та в рекламі. За висновком Комітету, проєкт не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію.

Проєкт Закону №9067 про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за втручання в діяльність залізничного транспорту. Проєкт пропонує врегулювати питання кримінальної відповідальності за скуповування елементів залізничної інфраструктури; переглянути адміністративну відповідальність за пошкодження рухомого складу, а також за накладення предметів на залізничну колію; встановити кримінальну відповідальність за підробку номерів деталей вагонів та локомотивів з метою їх омолодження, легалізації контрафакту та ін. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону відповідає Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України.

Проєкт Закону №9182 про внесення змін до статті 29 Закону України "Про дорожній рух" щодо допуску участі у дорожньому русі транспортних засобів з правим розташуванням керма в період дії воєнного стану. Законопроєкт спрямований на подолання перешкод у ввезенні із-за кордону автомобілів з правим розташуванням керма для потреб армії. Проєкт Закону відповідає Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України. Щодо альтернативного законопроєкту №9182-1 Комітет ухвалив такий самий висновок.

Проєкт Закону №9275 про внесення змін до підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з ввезення товарів для потреб виробництва та/або ремонту безпілотних систем. За висновком Комітету, положення проєкту закону не відповідають Директиві 2006/112, водночас можуть бути застосовані відповідно до статей 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію.

Проєкт Закону №9276 про внесення зміни до розділу ХХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування ввізним митом товарів для потреб виробництва та/або ремонту безпілотних систем. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону не відповідають Регламенту 1186/2009, водночас можуть бути застосовані відповідно до статей 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію.

Проєкт Закону №9227 про внесення змін до Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" щодо заборони новітніх тютюнових виробів, що містять смако-ароматичні добавки. За висновком Комітету, норми проєкту закону, за своєю метою, не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції, водночас їх застосування повинно бути обґрунтовано конкретними науковими дослідженнями з метою дотримання вимог Директиви 2014/40/ЄС. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного проєкту №9227-1.

Проєкт Закону №9209 про внесення змін до підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо надання податкових пільг особам, яким внаслідок збройної агресії російської федерації та бойових дій на території України було завдано шкоду у вигляді викрадення чи знищення транспортних засобів. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту проєкту закону не відповідають Регламенту 1186/2009 та Директиві 2014/112, водночас можуть бути застосовані відповідно до статті 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки».

Комітет також провів експертизу євроінтеграційних законопроєктів, підготовлених до ІІ читання. Зокрема, проєкту Закону №6134 про захист прав споживачів. За висновком Комітету, проєкт Закону підготовлений до другого читання (в редакції від 28.04.2023 року) не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №5322 про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання зловживанням на оптових енергетичних ринках. Комітет ухвалив рішення, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України та праву Європейського Союзу, водночас потребує доопрацювання з метою більш повного врахування положень адаптованої редакції Регламенту 1227/2011.

Члени Комітету також ухвалили рішення (додати посилання на рішення) за результатами комітетських слухань 10 травня 2023 р. на тему: «Спільний порядок денний трансформації України у виконанні політичних критеріїв членства в Європейському Союзі і НАТО». Комітет, зокрема, вирішив рекомендувати усім відповідальним органам державної влади завершити виконання 7-ми рекомендацій Європейської Комісії до моменту оприлюднення проміжної оцінки щодо прогресу їх виконання, зокрема, задля отримання позитивної оцінки в рамках пакету розширення 2023 восени цього року, що сприятиме пришвидшенню початку переговорного процесу щодо набуття Україною членства в ЄС. Також, у час, що залишається до проведення Саміту НАТО у Вільнюсі, усім відповідальним органам державної влади акцентувати уваги на важливості переконання столиць держав-членів НАТО та функціонерів Альянсу у необхідності підтримки очікувань України, кінцевою метою чого має стати визначення вже до кінця 2023 року практичного алгоритму набуття Україною повноправного членства в Альянсі.