Сьогодні на засіданні Комітет з питань інтеграції України до ЄС
розглянув законопроєкти, які пропонують зміни до законодавства у
медичній, соціальній сфері, оподаткуванні та сільському господарстві, а
також проєкти про ратифікацію важливих міжнародних угод.
Комітет рекомендував Верховній Раді ухвалити законопроєкт №0054 про приєднання України до Розширеної часткової угоди про спорт (EPAS). EPAS — це платформа для міжурядової співпраці у сфері фізкультури і спорту в рамках Ради Європи. Приєднання до EPAS дозволить Україні стати активним учасником загальноєвропейських процесів розвитку спорту.
Ще одна міжнародна угода, яка потребує ратифікації, і Комітет також рекомендував Верховній Раді ратифікувати - законопроєкт №0057 (Протокол між Урядом України і Урядом Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії про внесення змін до Угоди про міжнародні автотранспортні перевезення). Ратифікація цього Протоколу дасть змогу вантажним перевізникам з обох сторін здійснювати перевезення без спеціальних договорів.
Члени Комітету також розглянули законопроєкти на відповідність міжнародно-правовим зобов'язанням в сфері європейської інтеграції. Такими, що не суперечать праву ЄС визнали проєкти законів:
законопроєкт №3780 — про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо соціальної захищеності осіб з інвалідністю. Документ пропонує передбачити можливість надання людям з інвалідністю житла, а також заміну житла, якщо воно не відповідає потребам людей з інвалідністю на таке, яке їхні потреби враховує. Цей документ, за висновком Комітету, не суперечить праву ЄС, а також міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері захисту прав осіб з інвалідністю. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного до 3780 — проєкту закону №3780-1. Він пропонує підвищити на 40% розмір державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства І, ІІ, ІІІ груп та дітям з інвалідністю, а також встановити механізм заміни житла в разі його невідповідності вимогам безперешкодного доступу та неможливості пристосування до потреб осіб з інвалідністю.
Не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, за висновком Комітету, проєкт Закону №3488 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питань застосування допоміжних репродуктивних технологій. Проєкт пропонує запровадити кримінальну відповідальність за порушення у сфері репродуктивної медицини, а також видавати клінікам із репродуктивної медицини ліцензії на 5 років, а не безстроково, як це є сьогодні.
На думку членів Комітету, не спрямований на виконання міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, містить потенційні корупціні ризики та потребує доопрацювання щодо дотримання принципу правової визначеності проєкт Закону №3502 щодо гармонізації політики оподаткування в Україні з країнами ЄС, який пропонує знизити ставку акцизного податку для тютюнових відходів, що утворюються в процесі виробництва тютюнових виробів до 5 грн. за кілограм, а також скасувати повноваження Кабміну щодо встановлення мінімальних оптово-відпускних та роздрібних цін на тютюнові вироби.
Такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо альтернативного законопроєкту —№3502-1. Він до того ж, за висновком Комітету, потребує доопрацювання щодо дотримання принципу правової визначеності та, відповідно до висновку Антимонопольного комітету України, «містить положення, яке може мати негативний вплив на конкуренцію на задіяних товарних ринках».
Законопроєкт №3904 щодо визнання Україною результатів робіт Європейського Союзу з оцінки відповідності продукції. Документ має на меті гармонізувати національні стандарти щодо нехарчових товарів з міжнародними та європейськими, що на думку Комітету, не узгоджується з міжнародно-правовим зобов'язанням в сфері європейської інтеграції. І такий самий висновок — щодо альтернативного законопроєкту — №3904-1, який також пропонує взаємне усунення технічних бар’єрів у торгівлі задля доступу на українські ринки товарів, вироблених у Європейському Союзі.
Не відповідає праву ЄС, на думку членів Комітету, проєкт Закону №3852 про внесення змін до деяких законодавчих актів, які регулюють передачу меліоративних систем у тимчасове користування. Він пропонує передбачити передачу меліоративних систем в тимчасове користування суб’єктам підприємницької діяльності (концесія, оренда).
І такий самий висновок щодо невідповідності його положень праву ЄС отримав законопроєкт №3295 про внесення змін до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» щодо функціонування Державного аграрного реєстру та удосконалення державної підтримки виробників сільськогосподарської продукції. Проєкт, зокрема, пропонує запровадити законодавчі підстави для функціонування Державного аграрного реєстру сільськогосподарської продукції, виключити положення, які стосуються державного регулювання цін на сільськогосподарську продукцію та державних заставних закупівель зерна.
Комітет рекомендував Верховній Раді ухвалити законопроєкт №0054 про приєднання України до Розширеної часткової угоди про спорт (EPAS). EPAS — це платформа для міжурядової співпраці у сфері фізкультури і спорту в рамках Ради Європи. Приєднання до EPAS дозволить Україні стати активним учасником загальноєвропейських процесів розвитку спорту.
Ще одна міжнародна угода, яка потребує ратифікації, і Комітет також рекомендував Верховній Раді ратифікувати - законопроєкт №0057 (Протокол між Урядом України і Урядом Сполученого Королівства Великої Британії та Північної Ірландії про внесення змін до Угоди про міжнародні автотранспортні перевезення). Ратифікація цього Протоколу дасть змогу вантажним перевізникам з обох сторін здійснювати перевезення без спеціальних договорів.
Члени Комітету також розглянули законопроєкти на відповідність міжнародно-правовим зобов'язанням в сфері європейської інтеграції. Такими, що не суперечать праву ЄС визнали проєкти законів:
законопроєкт №3780 — про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо соціальної захищеності осіб з інвалідністю. Документ пропонує передбачити можливість надання людям з інвалідністю житла, а також заміну житла, якщо воно не відповідає потребам людей з інвалідністю на таке, яке їхні потреби враховує. Цей документ, за висновком Комітету, не суперечить праву ЄС, а також міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері захисту прав осіб з інвалідністю. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного до 3780 — проєкту закону №3780-1. Він пропонує підвищити на 40% розмір державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства І, ІІ, ІІІ груп та дітям з інвалідністю, а також встановити механізм заміни житла в разі його невідповідності вимогам безперешкодного доступу та неможливості пристосування до потреб осіб з інвалідністю.
Не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, за висновком Комітету, проєкт Закону №3488 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питань застосування допоміжних репродуктивних технологій. Проєкт пропонує запровадити кримінальну відповідальність за порушення у сфері репродуктивної медицини, а також видавати клінікам із репродуктивної медицини ліцензії на 5 років, а не безстроково, як це є сьогодні.
На думку членів Комітету, не спрямований на виконання міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції, містить потенційні корупціні ризики та потребує доопрацювання щодо дотримання принципу правової визначеності проєкт Закону №3502 щодо гармонізації політики оподаткування в Україні з країнами ЄС, який пропонує знизити ставку акцизного податку для тютюнових відходів, що утворюються в процесі виробництва тютюнових виробів до 5 грн. за кілограм, а також скасувати повноваження Кабміну щодо встановлення мінімальних оптово-відпускних та роздрібних цін на тютюнові вироби.
Такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо альтернативного законопроєкту —№3502-1. Він до того ж, за висновком Комітету, потребує доопрацювання щодо дотримання принципу правової визначеності та, відповідно до висновку Антимонопольного комітету України, «містить положення, яке може мати негативний вплив на конкуренцію на задіяних товарних ринках».
Законопроєкт №3904 щодо визнання Україною результатів робіт Європейського Союзу з оцінки відповідності продукції. Документ має на меті гармонізувати національні стандарти щодо нехарчових товарів з міжнародними та європейськими, що на думку Комітету, не узгоджується з міжнародно-правовим зобов'язанням в сфері європейської інтеграції. І такий самий висновок — щодо альтернативного законопроєкту — №3904-1, який також пропонує взаємне усунення технічних бар’єрів у торгівлі задля доступу на українські ринки товарів, вироблених у Європейському Союзі.
Не відповідає праву ЄС, на думку членів Комітету, проєкт Закону №3852 про внесення змін до деяких законодавчих актів, які регулюють передачу меліоративних систем у тимчасове користування. Він пропонує передбачити передачу меліоративних систем в тимчасове користування суб’єктам підприємницької діяльності (концесія, оренда).
І такий самий висновок щодо невідповідності його положень праву ЄС отримав законопроєкт №3295 про внесення змін до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» щодо функціонування Державного аграрного реєстру та удосконалення державної підтримки виробників сільськогосподарської продукції. Проєкт, зокрема, пропонує запровадити законодавчі підстави для функціонування Державного аграрного реєстру сільськогосподарської продукції, виключити положення, які стосуються державного регулювання цін на сільськогосподарську продукцію та державних заставних закупівель зерна.
Ще за розділом
“Текстові публікації”
08 листопада 2024 07:17
07 листопада 2024 07:38
06 листопада 2024 15:57
31 липня 2024 13:26
29 липня 2024 16:10
29 липня 2024 10:31
26 липня 2024 13:26
23 липня 2024 10:23
18 липня 2024 07:32
17 липня 2024 18:34