Головна > Текстові публікації > Новини

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Члени Комітету з питань інтеграції України до ЄС зустрілися з делегацією МЗС Швеції

21 Фото

Зустріч членів Комітету та представники інших комітетів Верховної Ради з пані Послом ЄС в...

6 Фото

Комітет з питань інтеграції України до ЄС провів дискусію «Гендерна рівність в інтеграції до ЄС»

18 Фото

19 лютого 2024, 09:25

Комітет розглянув законопроєкт щодо розширення можливостей АРМА з управління коштами

Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 16 лютого розглянув проєкт Закону №10397 про внесення змін до підпункту 2 пункту 2-2 розділу V Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів" щодо управління грошовими коштами в іноземній валюті. У пояснювальній записці до законопроєкту вказано, що його створено, щоб надати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів можливість придбання облігацій внутрішньої державної позики за рахунок грошових коштів у іноземній валюті, що розміщені на депозитних рахунках АРМА. На початок 2024 року на валютних депозитних рахунках АРМА перебуває близько 15 мільйонів доларів США. Ухвалення цього законопроєкту, як вказано в обґрунтуванні, створить умови для додаткового залучення коштів до державного бюджету та економіки України. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить Угоді про асоціацію та положенням Директиви 2014/42.

Проєкту Закону №10319 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо врахування положень Рекомендацій Ради Організації економічного співробітництва та розвитку стосовно податкових заходів для подальшої боротьби з підкупом іноземних посадових осіб у міжнародних ділових операціях. За висновком Комітету, положення проєкту Закону не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №10403 про внесення змін до Закону України "Про теплопостачання" щодо державного енергетичного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання. Документ пропонує врегулювати повноваження Міненерго як центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері державного нагляду (контролю) у галузі теплопостачання. Та Держенергонагляду — як центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у цій сфері через державний нагляд (контроль) за технічним станом та експлуатацією енергетичного обладнання і мереж у сфері теплопостачання. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС.

Проєкт Закону №10393 про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання повноважень центральних органів виконавчої влади у сфері забезпечення енергетичної ефективності. Проєкт пропонує врегулювати повноваження центральних органів виконавчої влади у сфері забезпечення енергетичної ефективності». Також — удосконалити деякі норми законів України стосовно реалізації повноважень центральними органами виконавчої влади у сфері забезпечення енергетичної ефективності. Комітет ухвалив рішення, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №10415 про врегулювання питань заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску державних підприємств, що належать до сфери управління Міністерства енергетики України (щодо відновлення соціальних прав працівників енергетичної галузі). Законопроєкт, як зазначено в пояснювальній записці, розроблено з метою сприяння погашенню заборгованості державних підприємств вугільної галузі зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та зі сплати штрафних санкцій (пені), нарахованих на суму заборгованості зі сплати єдиного внеску. Комітет ухвалив висновок, що в частині дотримання законодавства про державну допомогу законопроєкт потребує отримання висновку Антимонопольного комітету щодо визначення належності та допустимості державної допомоги для конкуренції. Комітет також ухвалив рішення звернутися до Уряду та Антимонопольного Комітету провести роботу по врегулюванню цього питання, як внутрішньо, так і провести відповідні консультації з Європейською комісією, залучивши до цього діалогу профспілки та народних депутатів.

Проєкт Закону №10432 про внесення змін до статті 18 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" щодо гарантування права учасників товариств на збільшення своєї частки у статутному капіталі за рахунок додаткових вкладів. Законопроєкт пропонує запровадити процедуру розподілу часток статутного капіталу відповідно до внесених додаткових вкладів учасниками товариства у випадку, якщо один із учасників прострочив внесення такого додаткового вкладу. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону за заявленою метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання у зв’язку із зазначеними зауваженнями.

Проєкт Закону №10225-1 про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо врегулювання обороту віртуальних активів в Україні. Законопроєкт пропонує визначити регуляторів ринку віртуальних активів; встановлює порядок здійснення публічної пропозиції віртуальних активів; створення Державного реєстру постачальників послуг, пов’язаних з оборотом віртуальних активів; встановлює відповідальність для постачальників послуг, а також запроваджує оподаткування. За висновком Комітету, положення законопроєкту потребують суттєвого доопрацювання з метою приведення до повної відповідності з Регламентом № 2023/1113/ЄС та Регламентом № 2023/1114/ЄС.

Проєкт Закону №10353 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо нульового розмитнення транспортних засобів для учасників бойових дій та інших громадян, які постраждали внаслідок військової агресії проти України. Проєкт пропонує запровадити нульове розмитнення на транспортні засоби для учасників бойових дій, інших мобілізованих та постраждалих внаслідок військової агресії проти України громадян. За висновком Комітету, положення проєкту Закону не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №10353-1, до проєкту Закону №10354 про внесення змін до Митного кодексу України щодо нульового розмитнення транспортних засобів для учасників бойових дій та інших громадян, які постраждали внаслідок військової агресії проти України, а також до альтернативного законопроєкту № №10354-1.

Проєкт Закону №7485 про внесення змін до Закону України "Про національну безпеку України" та Закону України "Про космічну діяльність». Законопроєкт, як вказано у пояснювальній записці, має на меті впровадження новітніх космічних технологій в інтересах усіх складових сектору безпеки і оборони, за безпосередньої участі військовослужбовців та фахівців Державного космічного агентства України. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу, водночас потребує доопрацювання з метою дотримання принципу правової визначеності. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №7485-1.

Проєкт Закону №10410 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо запровадження відповідальності за недотримання вимог Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”. Комітет ухвалив висновок, що Проєкт Закону не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу.

Проєкт Закону №10129 про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законів України щодо удосконалення законодавства з питань прикордонного контролю. Комітет ухвалив висновок, що положення законопроєкту не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської інтеграції.

Комітет також визнав законопроєкт №9116 таким, що спрямований на адаптацію законодавства України до положень права Європейського Союзу (acquis ЄС) та виконання міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.