Також Комітет розглянув інші законопроєкти:
Проєкт Закону №0169
про приєднання України до Угоди про заснування та Статут Європейської
організації публічного права. Приєднання до цієї організації, як вказано у
пояснювальній записці до законопроєкту, сприятиме реалізації правової
реформи в Україні, в тому числі й підготовки висококваліфікованих фахівців
у сфері права. Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді ухвалити
проєкт Закону за основу та в цілому.
Проєкт Закону №7628
про колективні угоди та договори. Проєкт пропонує, зокрема, уточнити сферу
дії колективних угод і договорів, переглянути їхній зміст; визначити
особливості суб’єктного складу сторін колективних переговорів на
галузевому і територіальному рівні; передбачити залучення громадських
об’єднань до участі в консультаціях. За висновком Комітету, законопроєкт
не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері
європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, а також
зобов’язанням України в рамках Ради Європи.
Проєкт Закону №7629
про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення
щодо посилення відповідальності у сфері колективно-договірної діяльності.
Документ не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву ЄС.
Законопроєкт №7611
про внесення змін до підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення»
Податкового кодексу України щодо пролонгації особливостей оподаткування
програмної продукції. У проєкті пропонується продовжити до 1 січня 2028
року звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій із
постачання програмної продукції. Комітет ухвалив висновок, що проєкт
Закону не відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері
європейської інтеграції.
Проєкт Закону №7311
про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України
щодо окремих податків і зборів у період воєнного, надзвичайного стану.
Законопроєкт пропонує, зокрема, збільшити розмір військового збору з 1,5
до 3 відсотків. У частині митних платежів пропонує відновити
оподаткування, яке було скасоване Законом України «Про внесення змін до
Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо
вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану». За висновком
Комітету, положення проєкту закону не суперечать міжнародно-правовим
зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, водночас потребують
часткового доопрацювання з метою врахування положень Директиви Ради
92/83/ЄЕС. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативних
законопроєктів №7311-1, №7311-2 та №7311-д.
Проєкт Закону №7574
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов’язкової
реєстрації та використання офіційних електронних адрес у Єдиній судовій
інформаційно-телекомунікаційній системі представниками правничих професій,
юридичними особами та фізичними особами-підприємцями. Проєкт Закону за
заявленою метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у
сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання в частині
узгодження термінології та порядку використання електронних технологій
зв'язку та передачі інформації в судових провадженнях під час дії воєнного
стану.
Проєкт Закону №7574-1
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов’язкової
реєстрації та використання офіційних електронних адрес у Єдиній судовій
інформаційно-телекомунікаційній системі представниками правничих професій,
юридичними особами та щодо особливостей судового провадження в умовах
воєнного чи надзвичайного стану. Комітет ухвалив висновок, що проєкт
Закону з урахуванням запровадження в Україні воєнного стану за заявленою
метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері
європейської інтеграції, але потребує доопрацювання в частині усунення
зазначених дискримінаційних положень.
Проєкт Закону №7497
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо маркування
продукції шляхом нанесення QR-коду. Таке маркування дає можливість
отримати інформацію про товар в електронному вигляді. Комітет ухвалив
висновок, що законопроєкт лише частково враховує міжнародно-правові
зобов’язання України у сфері європейської інтеграції та потребує
доопрацювання.
Проєкт Закону №6325
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо
приведення у відповідність до Конституції норм про охорону сім'ї,
дитинства, материнства і батьківства. Законопроєкт пропонує внести зміни
до законів України, які, на думку його авторів, мають заборонити
пропаганду педофілії, гомосексуалізму та трансгендеризму. Також пропонує
замінити терміни «ґендерна рівність» на термін «рівність прав та
можливостей жінок і чоловіків», вилучення терміну «сексуальна
ідентичність» тощо. У аналізі законопроєкту Комітет визначив, що його
положення суперечать Угоді про асоціацію, відповідно до якої повага до
принципу верховенства права повинна формувати основу внутрішньої та
зовнішньої політики Сторін і є основними елементами цієї Угоди. Також
новації законопроєкту суперечать статті 21 Хартії основоположних прав
Європейського Союзу та статті 14 Конвенції про захист прав людини і
основоположних свобод, у яких забороняється будь-яка дискримінація за
будь-якою ознакою. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону суперечить
міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської інтеграції.
Щодо альтернативного законопроєкту №6325-1
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення їх
у відповідність до Конституції для протидії прямій чи непрямій
дискримінації та нетерпимості щодо окремих осіб та їхніх груп Комітет
ухвалив висновок, що він відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням у
сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №7435
про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення
щодо визначення електричних транспортних засобів та об’єкту зарядної
інфраструктури. Пропонується внести зміни до статтей Кодексу України про
адміністративні правопорушення, щоб замінити термінологію. Вживати поняття
«електромобіль» замість «транспортний засіб, оснащений електричними
двигунами (одним чи декількома)». Проєкт Закону не суперечить
міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №7291
про внесення змін до Закону України «Про волонтерську діяльність» (щодо
окремих питань соціального захисту осіб, які займаються волонтерською
діяльністю). Законопроєкт передбачає: визначити, що волонтерська
діяльність може також здійснюватися з метою захисту та рятування тварин;
підвищити розмір одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті)
або інвалідності волонтера; передбачити можливість компенсації волонтеру
його витрат, які пов’язані зі знищенням та/або пошкодженням транспортного
засобу під час надання ним волонтерської допомоги. За висновком Комітету,
законопроєкт відповідає цілям Угоди про асоціацію та не суперечить праву
ЄС.
Проєкт Закону №5756
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення
механізму фінансування збереження культурної спадщини. Документ пропонує
спрямувати кошти, одержані у вигляді стягнень, передбачених у статті 44
Закону України «Про охорону культурної спадщини», не до відповідних
місцевих бюджетів, а до державного бюджету. Комітет ухвалив висновок, що
законопроєкт відповідає цілям Угоди про асоціацію та не суперечить праву
ЄС.
Проєкт Закону №5481
про внесення змін до Законів України щодо відновлення прямої виборності
старост. Проєкт відповідає цілям Угоди про асоціацію та не суперечить
праву ЄС.
Проєкт Закону №6251
про внесення змін до Закону України «Про ринок природного газу» щодо
забезпечення справедливого підходу у встановленні ціни на газ для ОСББ та
ЖБК, які самостійно забезпечують роботу власних газових котелень для
потреб співвласників багатоквартирного будинку. Як зазначено у
пояснювальній записці, проєкт Закону пропонує внести зміни до пункту 23
частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу», які
уточнюють формулювання терміну «побутового споживача». Проєкт Закону не
суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської
інтеграції та праву ЄС. Водночас, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A
Угоди про асоціацію, Україна зобов’язана провести консультації з
Європейською Комісією щодо сумісності законопроєкту з відповідними
положеннями права ЄС. Тому необхідно відтермінувати розгляд законопроєкту
до отримання відповідного висновку Європейської Комісії.
Проєкт Закону №7437
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підтримки
позичальників, які втратили майно у зв’язку з веденням бойових дій. Проєкт
Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері
європейської інтеграції та праву Європейського Союзу.