Головна > Текстові публікації > Новини

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Члени Комітету з питань інтеграції України до ЄС зустрілися з делегацією МЗС Швеції

21 Фото

Зустріч членів Комітету та представники інших комітетів Верховної Ради з пані Послом ЄС в...

6 Фото

Комітет з питань інтеграції України до ЄС провів дискусію «Гендерна рівність в інтеграції до ЄС»

18 Фото

24 вересня 2021, 09:42

Модернізація діючих пунктів пропуску на кордонах за стандартами ЄС — шлях до порядку на кордонах — Іванна Климпуш-Цинцадзе

Пріоритезувати модернізацію вже діючих пунктів пропуску та побудову нових на кордонах із Євросоюзом — наразі найефективніший спосіб врегулювати питання черг на західних кордонах. Про це йшлося на виїзному засіданні Комітету з питань інтеграції України до ЄС, яке минулого тижня відбулося на Закарпатті. Участь у ньому взяли члени Комітету, заступники міністрів, представники Держмитслужби, Держприкордонслужби, Консультативної місії ЄС в Україні, міжнародних організацій та українських ГО.

Голова Комітету переконана, що Україна має зосередитися на тому, щоб провести аудит уже діючих сьогодні пунктів пропуску на кордонах і модернізувати їх у відповідності до вимог та практик Європейського Союзу. Це, на думку, Іванни Климпуш-Цинцадзе, допоможе вирішити проблему черг на кордоні.

«Ми обговорили амбіції про відкриття нових пунктів пропуску, але зупинилися на тому, що пріоритизація — це ключове. Ми сподіваємось, що нас почують представники виконавчої влади стосовно необхідності аналізу, фінансових розрахунків і тільки після цього — ухвалення рішення, які пункти пропуску ми будемо розвивати далі. Це всі ті компоненти, які мають скоротити черги на кордоні», — переконана голова Комітету.

Іванна Климпуш-Цинцадзе також звернула увагу на важливість ефективного використання виділених державою коштів на модернізацію пунктів пропуску. «Виявляється — ефективне використання цих коштів іноді просто відсутнє. КПП «Ужгород»: 4 роки тому я була там як віцепрем’єрка — тут планувалася модернізація. Через два роки побачила, що все в тому ж стані. І сьогодні та сама історія. Лише якісь невеликі зрушення. Це неприпустимо. Ми як парламентарі будемо максимально працювати над тим, щоб, ухваливши рішення Комітету про розв’язання цих проблем, дуже чітко контролювати виконання цих рішень. Ми маємо контрольну функцію Парламенту і ми нею точно скористаємося, щоби не дати можливості недбало поводитися з тими обмеженими фінансовими можливостями, які держава має і вкладає, а в результаті вони не використовуються», — наголосила голова Комітету.

Іванна Климпуш-Цинцадзе зауважила, що варто також повною мірою використовувати уже наявні ресурси. Приміром, сканери, які вже протягом двох років встановлені на деяких пунктах пропуску, досі працюють лише у тестовому режимі.  Вони так і не були введені в експлуатацію. А це, зі свого боку, не дозволяє митникам повноцінно використовувати цей інструмент, наприклад, надавати результати сканування суду. Тому Комітет рекомендуватиме Кабінету Міністрів сприяти тому, щоб ці сканери були якнайшвидше введені в експлуатацію. А щодо нововведень, переконана  голова комітету, то перед впровадженням їх обов’язково варто обговорювати з усіма зацікавленими сторонами. «Зараз ідеться про те, що тут на Закарпатті хочуть впроваджувати електронну чергу. Виглядає дуже привабливо на перший погляд, але ми сьогодні чітко почули жорсткі застереження від перевізників, які стурбовані тим, що пропонуватиметься висока ціна за перетин кордону — близько 14 євро за кожну машину і, очевидно, з перевізниками ніхто не радився. Це неправильний підхід. Для того, щоб рішення було дієвим — воно має враховувати інтереси різних сторін», — переконана Іванна Климпуш-Цинцадзе.

Ще одна проблема, яку обговорювали на виїзному засіданні Комітету в Ужгороді — контрабанда на українських прикордонних пунктах. Одним зі шляхів вирішення цієї проблеми, на думку учасників засідання, є запровадження кримінальної відповідальності за незаконне переміщення товарів. Зараз на розгляді у комітетах Верховної Ради є два законопроєкти, які пропонують встановити кримінальну відповідальність за контрабанду товарів і розширити повноваження митниці, зокрема, надати митним органам право проводити оперативно-розшукову діяльність та досудове розслідування злочинів про контрабанду. Ідею криміналізації контрабанди також підтримав голова Консультативної місії ЄС Антті Хартікайнен: «Усім відомо, що ця проблема є, і її необхідно вирішувати. І одним з можливих рішень розв’язання цієї проблеми була б криміналізація контрабанди. Це те, що ми активно підтримуємо для ухвалення в Україні».