Головна > Текстові публікації > Новини

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Зустріч членів Комітету та представники інших комітетів Верховної Ради з пані Послом ЄС в...

6 Фото

Комітет з питань інтеграції України до ЄС провів дискусію «Гендерна рівність в інтеграції до ЄС»

18 Фото

15-те засідання Парламентського комітету асоціації Україна-ЄС

19 Фото

10 грудня 2020, 09:11

Заборонити імпорт електроенергії з країн, що не є членами Енергетичного Співтовариства, та реформувати поштовий зв’язок в Україні

На засіданні 9 грудня Комітет з питань інтеграції України до ЄС розглянув законопроєкти, які пропонують заходи зі зменшення промислового забруднення, регулюють ринок електричної енергії та пропонують реформувати систему громадського здоров’я і поштовий зв’язок.

Такими, що не суперечать праву ЄС, Комітет визнав документи:
•    Проєкт Закону №4258 про мультимодальні перевезення. Документ пропонує запровадити в Україні поняття мультимодального та комбінованого перевезення вантажів, а також передбачає імплементацію Директиви Ради 92/106/ЄЕС від 7 грудня 1992 року про спільні правила для окремих видів комбінованих перевезень вантажів. Перевізникам та замовникам цієї послуги це дасть змогу перевозити вантажі на підставі єдиного договору щодо всіх етапів перевезення, незалежно від зміни видів транспорту. А для отримання відшкодування за втрачений вантаж замовнику не потрібно буде встановлювати, на якому етапі сталося пошкодження чи втрата вантажу, або хто з перевізників не виконав зобов’язання щодо вчасної доставки. Проєкт Закону за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України, однак потребує суттєвого доопрацювання з максимальним урахуванням положень Директиви 92/106/ЄEC.
•    Законопроєкт №4236 щодо активізації діяльності наукових парків. Цей документ, зокрема, пропонує чітко визначити правовий статус наукових парків, чітко окреслити їхні завдання та мету задля покращення інноваційної діяльності закладів вищої освіти та наукових установ. Також проєкт пропонує надати право створювати наукові парки без погодження із центральними органами виконавчої влади, а фінансування залучати також і з грантів, кредитів та поворотної фінансової допомоги. За висновком Комітету, проєкт не суперечить цілям Угоди про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
•    Проєкт Закону №3946, який пропонує посилити кримінальну відповідальності за викрадення, привласнення, збут, підроблення документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, а також свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану. Документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
•    Проєкт Закону №3657 про внесення змін до Закону України «Про ринок електричної енергії». Проєкт, зокрема, забороняє продаж та/або постачання електричної енергії, імпортованої з держав, що не є членами  Енергетичного Співтовариства. Він, за висновком Комітету, не суперечить праву Європейського Союзу та Угоді про асоціацію, але, як і всі законопроєкти у сфері енергетики, потребує висновку Європейської Комісії щодо сумісності з положеннями права ЄС. Щодо альтернативного проєкту №3657-1, Комітет ухвалив висновок, що його положення суперечать перспективі інтеграції України в енергетичний ринок ЄС.
•    Законопроєкт №4167 про запобігання, зменшення та контроль промислового забруднення, внесений до ВР Урядом України. Документ пропонує створити єдиний реєстр забруднювачів і запровадити інтегровані дозволи для підприємств, які здійснюють викиди в довкілля. Документ має імплементувати зміни, які Україна зобов’язана виконати за Угодою про асоціацію, зокрема, вимоги Директиви 2010/75/ЄС Європейського Парламенту «Про промислове забруднення». Документ, як вирішив Комітет, не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та Директиві 2010/75/ЄС, але потребує доопрацювання.
•    Проєкт Закону №4142 про систему громадського здоров’я. Проєкт, серед іншого, пропонує до переліку обов'язкових щеплень додати ще одне — проти пневмококової інфекції, підприємців зобов’язує за власний кошт вакцинувати своїх працівників, а під час карантину надає право місцевим органам виконавчої влади тимчасово використовувати майно підприємств та організацій для проведення профілактичних і протиепідемічних заходів. Комітет схвалив висновок, що проєкт Закону потребує доопрацювання з метою дотримання принципів Міжнародних медико-санітарних правил, забезпечення поваги до гідності, прав людини та основних свобод людини, а також для забезпечення чітких рамок підзвітності, уникнення дублювання функцій органів державної влади та запобігання їхнього конфлікту інтересів.
Члени Комітету розглянули три законопроєкти про поштовий зв’язок. Це Проєкт Закону №4353. Документ, як стверджують його автори, розроблений із метою гармонізації законодавства України у сфері надання послуг поштового зв’язку із законодавством ЄС, зокрема, передбачає імплементацію положень Директиви 97/67/ЄС. Та два альтернативні законопроєкти про поштовий зв’язок №4353-1 та №4353-2. За висновком Комітету, за своєю метою законопроєкти спрямовані на виконання зобов’язаннь за Угодою, зокрема, Директиви 97/67/ЄС, але водночас окремі положення у цих законопроєктах не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, потребують доопрацювання, а також потребують висновку Антимонопольного комітету України щодо впливу на конкурентне середовище.

Таким, що не відповідає зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію, Комітет визнав альтернативний до №4167 проєкт Закону №4167-1 про запобігання, зменшення та контроль промислового забруднення. Положення цього проєкту, за висновком Комітету, не відповідають також положенням Директиви 2010/75/ЄС.

Члени Комітету також розглянули два проєкти законів, які передбачають ратифікацію Україною міжнародних документів. Комітет рекомендував Верховній Раді України ухвалити за основу та в цілому проєкт Закону №0075 про ратифікацію Меморандуму про взаєморозуміння між Україною та Європейським поліцейським офісом щодо конфіденційності та забезпечення збереження інформації. Документ визначає уповноважені органи України з безпеки інформації, а також відповідальних за управління інформаційними ризиками, акредитацію інформаційних систем, які здійснюють обробку інформації з обмеженим доступом, безпеку даних в електронному вигляді, обробку криптографічного матеріалу під час обміну інформацією між Європолом та Україною. Ще один проєкт, який Комітет рекомендує ухвалити Верховній Раді — законопроєкт №0080  про приєднання України до Розширеної часткової Угоди про культурні маршрути. Приєднання до цієї Угоди сприятиме розвитку культурного туризму. Україна зможе брати участь у транскордонних культурних маршрутах, мета яких розповідати про культурну спадщину, європейську єдність, історію та культуру.

Аудіозапис засідання