Головна > Текстові публікації > Новини

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Члени Комітету з питань інтеграції України до ЄС зустрілися з делегацією МЗС Швеції

21 Фото

Зустріч членів Комітету та представники інших комітетів Верховної Ради з пані Послом ЄС в...

6 Фото

Комітет з питань інтеграції України до ЄС провів дискусію «Гендерна рівність в інтеграції до ЄС»

18 Фото

27 листопада 2020, 08:57

Спростити схему оподаткування на ввезені в Україну автомобілі

У нас #НаОпрацюванні Комітету проєкт закону №3270, який пропонує змінити схему нарахування податку на додану вартість при ввезенні транспортних засобів на митну територію України. Мета проєкту, як її автор обґрунтовує у пояснювальній записці, — відновити справедливість при нарахуванні податків на імпортовані автомобілі. Автор зазначає, що вживані авто в Україні в середньому на 40-70% дорожчі, ніж у країнах ЄС. Причина, на думку ініціатора проєкту, саме у схемі нарахування податків при ввезені автомобілів в Україну.

 

Які податки українці сьогодні сплачують при ввезенні авто і як вони нараховуються?

 

Сьогодні, під час розмитнення імпортних авто в Україні сплачують такі податки: акцизний збір, ввізне мито та податок на додану вартість (ПДВ). 

 

Акцизний податок розраховується за формулою: 

Ставка = Ставка базова х К двигун х К вік,

де Ставка базова — це ставка податку в євро за 1 штуку транспортного засобу:

з двигуном внутрішнього згоряння і з об'ємом циліндрів до 3000 куб. сантиметрів (включно) — 50,0;

об'ємом циліндрів понад 3000 куб. сантиметрів — 100,0;

дизелі або напів дизелі з об'ємом циліндрів до 3500 куб. сантиметрів (включно) —75,0;

дизелі або напів дизелі з об'ємом циліндрів понад 3500 куб. сантиметрів — 150,0;

К двигун — коефіцієнт, що визначається діленням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. сантиметрах на 1000 куб. сантиметрів;

К вік — коефіцієнт, що дорівнює кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного транспортного засобу, до року визначення ставки податку (для нових транспортних засобів та транспортних засобів, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, що використовувалися понад п'ятнадцять повних календарних років, коефіцієнт дорівнює 15).

 

Ввізне мито становить 10% від вартості автомобіля.

ПДВ 20% згідно з діючим пунктом 188.1 статті 188 Податкового кодексу України.

Зараз ПДВ на імпортовані в Україну авто нараховується не від вартості самого автомобіля, а за такою схемою: ціна авто+сума мита(10%)+акцизний збір. І саме із цієї загальної суми вираховують 20% податку на додану вартість. 

 

Автор проєкту №3270 пропонує проілюструвати цю систему нарахування податків на конкретному прикладі. Приміром, у 2019 році з ЄС в Україну найбільше було ввезено автомобілів Volkswagen passat, Volkswagen Golf, Skoda Octavia.   

За даними сервісу Держмитслужби calc.customs.gov.ua середня вартість автомобілів  Volkswagen passat 2010 року виробництва з дизельним двигуном об'ємом 1968 см.куб., ввезених у 2019 році становила 3597 доларів США (3332 Євро).

Вартість митних платежів розраховується у такий спосіб:

акцизний податок — 75 євро (базова ставка для дизельного двигуна) х 1,968 (об'єм двигуна в літрах) х 9 (вік у роках) = 1328,4 євро.

Ввізне мито — 333,2 євро (10% від вартості).

ПДВ становить (3332+1328,4+333,2) х 0,2= 998,72 євро

Загальна вартість розмитнення такого авто сьогодні становить 2660,32 євро.

 

У разі ухвалення проєкту закону №3270, сума ПДВ для цього ж авто становитиме 666,4 євро, замість 998,72, — каже автор. Тобто загальна вартість розмитнення зменшиться на 12,5%.

 

Що пропонує законопроєкт №3270? 

Документ пропонує нараховувати ПДВ суто із вартості автомобіля. 

 

Яких авто стосуються пропозиції проєкту №3270? 

Положення проєкту стосуються легкових автомобілів та інших моторних транспортних засобів, що призначені головним чином для перевезення людей, включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі. 

У разі ухвалення законопроєкту, на думку автора, буде вирішено проблему з розмитненням так званих «євроблях», тобто тих авто, що вже на сьогодні перебувають в Україні, але досі нерозмитнені. 

 

Як це вплине на бюджет?

 

Комітет Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики ухвалив рішення, що ухвалення законопроєкту №3270 може призвести до зменшення доходів державного бюджету від податку на додану вартість приблизно на 4 млрд грн на рік. У разі ж, якщо проєкт все таки буде ухвалено, він має набути чинності не раніше 1 січня 2022 року (або 1 січня наступного за цим року залежно від часу ухвалення закону). 

 

Комітет з питань інтеграції України до ЄС опрацьовує законопроєкт №3207 щодо його відповідності праву ЄС та міжнародним зобов'язанням України за Угодою про асоціацію. Свій висновок щодо проєкту Комітет оприлюднить на одному найближчих засідань.