Головна > Текстові публікації

Угода про асоціацію

01 березня 14:46
Путівник для здійснення аналізу відповідності проектів законів зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС
посилання...
01 жовтня 15:13
Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони посилання...

Діяльність Комітету

Відео Аудіо Фото

Медіа-архів

RSS

Члени Комітету з питань інтеграції України до ЄС зустрілися з делегацією МЗС Швеції

21 Фото

Зустріч членів Комітету та представники інших комітетів Верховної Ради з пані Послом ЄС в...

6 Фото

Комітет з питань інтеграції України до ЄС провів дискусію «Гендерна рівність в інтеграції до ЄС»

18 Фото

02 листопада 2022, 18:01

Комітет розглянув законопроєкт щодо посилення боротьби з тероризмом


Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 2 листопада розглянув проєкт Закону №8146 про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України у зв'язку з ратифікацією Додаткового протоколу до Конвенції Ради Європи про запобігання тероризму, а також до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення боротьби з тероризмом. Документ пропонує посилити спроможності загальнодержавної системи боротьби з тероризмом з урахуванням європейських та загальносвітових практик у сфері протидії терористичній діяльності. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської інтеграції, проте потребує уточнення у частині термінології та доопрацювання з метою врахування положень Директиви 2016/681/ЄС.

На засіданні члени Комітету також розглянули та ухвалили висновки щодо таких законопроєктів:

Проєкт Закону №8138 про внесення змін до Закону України «Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні». Проєкт, зокрема, пропонує запровадити нову форму державної підтримки, а саме часткової компенсації вартості будівництва об’єктів суміжної інфраструктури; також розширити сфери, у яких може реалізуватися інвестиційний проєкт; можливості інвестору розпочати реалізацію проєкту до укладання спеціального інвестиційного договору та внести інвестиції на передпроєктні роботи (підготовка документації, купівля земельної ділянки тощо) в обсязі 25% від вартості загального розміру значних інвестицій. За висновком Комітету, положення законопроєкту не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, а  після завершення воєнного часу цей проєкт потребуватиме додаткового висновку Антимонопольного комітету України щодо впливу на конкурентне середовище.

Проєкт Закону №8139 про внесення змін до Митного кодексу України щодо постачання морських пошуково-рятувальних суден, оснащення і обладнання для проведення операцій з пошуку і рятування людей на морі відповідно до міжнародних договорів України. Документ пропонує звільнити від митних платежів постачання в Україну швидкісних морських пошуково-рятувальних суден, спорядження, запасних частин, оснащення та обладнання таких суден та їхніх пошуково-рятувальних команд, призначених виключно для порятунку людей на морі. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №8139-1.

Проєкт Закону №4592 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Гарантійного фонду виконання зобов'язань за складськими документами на зерно. Документ пропонує скасувати згаданий фонд  як інститут, що не відповідає умовам функціонування ринку зерна. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу.

Проєкт Закону №3655 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реалізації проєктів на умовах державно-приватного партнерства. У пояснювальній записці до законопроєкта вказано, що його метою є забезпечення забезпечення умов для зростання обсягу інвестицій, модернізації і створення нової інфраструктури та надання якісних суспільно значущих послуг. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу.

Проєкт Закону №7526 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань передачі примусово вилучених об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів. Документ пропонує надати Кабінету Міністрів України ухвалювати рішення про розпорядження вилученими об’єктами права власності Російської Федерації та її резидентів. У своєму висновку Комітет вказав, що проєкт Закону за заявленою метою не суперечить Угоді про асоціацію, водночас потребує доопрацювання з метою усунення правової невизначеності.

Проєкт Закону №7544 про внесення змін до Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку електронних комунікаційних мереж» (щодо забезпечення умов для розвитку та відновлення електронних комунікаційних мереж). Законопроєкт, як зазначено в пояснювальній записці, розроблено з метою створення сприятливих умов операторам електронних комунікацій для розташування технічних засобів електронних комунікацій, урегулювання господарських відносин між власниками інфраструктури об’єкта доступу та замовниками, які наразі нечітко сформульовано у законодавчих актах, що викликає спори у їхньому застосуванні. За висновком Комітету, проєкт закону за заявленою метою не суперечить Угоді про асоціацію та положенням Директиви 2018/1972 та Директиви 2016/1148. Такий самий висновок члени Комітету ухвалили і щодо альтернативного законопроєкту №7544-1.

Проєкт Закону №7434 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення електричних транспортних засобів та об’єкту зарядної інфраструктури. Законопроєкт пропонує визначити в українському законодавстві такі терміни як автомобіль гібридного типу, автомобіль плагін-гібрид, електричний транспортний засіб, електробус, електрозарядна станція, електромобіль та ін. для стимулювання використання електричних транспортних засобів в Україні. Проєкт Закону не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу, однак потребує доопрацювання із максимальним урахуванням положень Директиви 2009/33/ЄС та 2014/94/ЄС. У своєму висновку Комітет також звернув увагу, що станом на 31.10.2022 до законопроєкту відсутня постатейна таблиця відповідності праву Європейського Союзу (acquis ЄС), міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, забезпечення наявності якої передбачене пунктом 9 Постанови Верховної Ради України «Про деякі заходи щодо виконання зобов’язань України у сфері європейської інтеграції» від 29 липня 2022 року №2483-IX.

Проєкт Закону №8118 про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» щодо Національного фонду досліджень України. Законопроєкт, зокрема, пропонує усунути законодавчі неузгодженості у положеннях Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», що стосуються функціонування всіх напрямів грантової підтримки Фонду. Проєкт закону, за висновком Комітету, не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу.

Проєкт Закону №6327 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за пропаганду відхилень від конституційних норм сім’ї, дитинства, материнства і батьківства. Автори законопроєкту пропонують запровадити адміністративну відповідальності «за пропаганду педофілії, гомосексуалізму та трансгендеризму». Комітет ухвалив висновок, що цей законопроєкт суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської інтеграції.

Натомість, альтернативний законопроєкт №6327-1 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України для протидії проявам дискримінації, навпаки, пропонує запровадити відповідальність за дискримінацію у суспільстві. Як зазначено у пояснювальній записці до законопроєкту, його метою є ефективна кваліфікація та покарання осіб, що вчинили адміністративні та кримінальні правопорушення на підставі дискримінації та нетерпимості стосовно окремих осіб та їхніх груп, залежно від їхніх ознак та їхньої належності до певних груп. Він, за висновком Комітету з питань інтеграції України до ЄС, відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №4353 «Про поштовий зв’язок». Його, як вказують автори, розроблено з метою гармонізації національного законодавства із законодавством ЄС у сфері надання послуг поштового зв’язку шляхом імплементації положень Директиви 97/67/ЄС. Комітет ухвалив висновок, що за своєю метою законопроєкт спрямований на виконання Директиви № 97/67/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 15 грудня 1997 року про спільні правила розвитку внутрішнього ринку поштових послуг Співтовариства та  вдосконалення  якості  послуг із змінами, внесеними директивами №2002/39/ЄС та №2008/6/ЄС, проте окремі положення законопроєкту не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та потребують доопрацювання, а також висновку Антимонопольного комітету України, щодо їхнього впливу на конкурентне середовище.

Проєкт Закону №4558 «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення державного регулювання у сфері поводження з пестицидами і агрохімікатами». За пояснювальною запискою проєкт передбачає внести зміни до Законів України «Про пестициди і агрохімікати», «Про страхування», «Про дитяче харчування», «Про ліцензування видів господарської діяльності». За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу.