Комітет розглянув євроінтеграційні законопроєкти щодо публічних закупівель та про Рахункову палату
07 жовтня 2024, 19:33
Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 7 жовтня розглянув
Проєкту закону №10044-д
про внесення змін до Закону України "Про Рахункову палату" та деяких інших
законодавчих актів України. Метою доопрацьованого законопроєкту, як
зазначено в пояснювальній записці до нього, є врегулювання окремих питань
організації, повноважень та порядку діяльності Рахункової палати щодо її
удосконалення та покращення державного зовнішнього контролю (аудиту) в
Україні відповідно до міжнародних стандартів та міжнародних зобов’язань
України.
Голова Комітету закликала авторів законопроєкту поважати встановлені законом терміни розгляду законопроєктів, надсилаючи їх на розгляд Комітету. Оскільки навантаження Комітету з питань інтеграції України до ЄС є найбільшим серед усіх комітетів Верховної Ради, фахівці секретаріату мають мати достатньо часу для опрацювання законопроєктів. Законопроєкт №10044-д був зареєстрований 16 вересня, а вже 19 вересня був внесений на розгляд Верховної Ради. «Згідно з регламентом ми маємо 21 день для того, щоби його розглянути. За два дні ми цього не можемо зробити. Буду вдячна, якщо при роботі над наступними законопроєктами ви будете враховувати і прості норми українського регламенту, а не тільки роботу з європейськими партнерами», — сказала Іванна Климпуш-Цинцадзе. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, проте потребує доопрацювання у зв’язку із зазначеними зауваженнями. Зауваження стосуються забезпечення політичної незалежності Рахункової палати та зебережжя конституційного балансу і поділу влад.
Також на засіданні члени Комітету розглянули Проєкт Закону №11520 про публічні закупівлі. Метою законопроєкту, як вказано в обґрунтуванні, є забезпечення ефективних публічних закупівель в прозорий та конкурентний спосіб, у тому числі для забезпечення потреб відновлення України внаслідок повномасштабної війни, а також з метою виконання міжнародно-правових зобов’язань України в сфері публічних закупівель. Водночас, перелік зауважень до цього законопроєкту був дуже великий. Він містився на сотнях сторінок. Зараз цей перелік суттєво звужений. Голова Комітету з питань інтеграції України до ЄС зазначила, що в процесі роботи над такими важливими євроінтеграційними проєктами критично важливою є взаємодія між усіма зацікавленими сторонами. «Ми сподіваємося, що ми вийдемо на постійне інформування Урядом нашого Комітету, голів секторальних комітетів щодо того, як проходять скринінги, щоби ми мали можливість розуміти проблемні моменти, які нас чекають. Я думаю, що наприкінці цього місяця ми проведемо засідання, де ми будемо просити дати нам концентровану вижимку з усіх скринінгів, які до того моменту вже будуть проведені. Я думаю, що це буде така наша традиційна зустріч, якою ми зможемо послуговуватися як інструментом для того, щоби виконувати ті завдання, які перед нами стоять», — наголосила Іванна Климпуш-Цинцадзе. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону потребують суттєвого доопрацювання з метою приведення його положень до acquis Європейського Союзу у сфері державних закупівель. Щодо цього законопроєкту було надано консолідовані зауваження, напрацьовані як секретаріатом Комітету з питань інтеграції України до ЄС, так і Урядовим офісом координації європейської та євроатлантичної інтеграції України. Ці зауваження базуються на суттєвих застереженнях Європейської Комісії.
Голова Комітету закликала авторів законопроєкту поважати встановлені законом терміни розгляду законопроєктів, надсилаючи їх на розгляд Комітету. Оскільки навантаження Комітету з питань інтеграції України до ЄС є найбільшим серед усіх комітетів Верховної Ради, фахівці секретаріату мають мати достатньо часу для опрацювання законопроєктів. Законопроєкт №10044-д був зареєстрований 16 вересня, а вже 19 вересня був внесений на розгляд Верховної Ради. «Згідно з регламентом ми маємо 21 день для того, щоби його розглянути. За два дні ми цього не можемо зробити. Буду вдячна, якщо при роботі над наступними законопроєктами ви будете враховувати і прості норми українського регламенту, а не тільки роботу з європейськими партнерами», — сказала Іванна Климпуш-Цинцадзе. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, проте потребує доопрацювання у зв’язку із зазначеними зауваженнями. Зауваження стосуються забезпечення політичної незалежності Рахункової палати та зебережжя конституційного балансу і поділу влад.
Також на засіданні члени Комітету розглянули Проєкт Закону №11520 про публічні закупівлі. Метою законопроєкту, як вказано в обґрунтуванні, є забезпечення ефективних публічних закупівель в прозорий та конкурентний спосіб, у тому числі для забезпечення потреб відновлення України внаслідок повномасштабної війни, а також з метою виконання міжнародно-правових зобов’язань України в сфері публічних закупівель. Водночас, перелік зауважень до цього законопроєкту був дуже великий. Він містився на сотнях сторінок. Зараз цей перелік суттєво звужений. Голова Комітету з питань інтеграції України до ЄС зазначила, що в процесі роботи над такими важливими євроінтеграційними проєктами критично важливою є взаємодія між усіма зацікавленими сторонами. «Ми сподіваємося, що ми вийдемо на постійне інформування Урядом нашого Комітету, голів секторальних комітетів щодо того, як проходять скринінги, щоби ми мали можливість розуміти проблемні моменти, які нас чекають. Я думаю, що наприкінці цього місяця ми проведемо засідання, де ми будемо просити дати нам концентровану вижимку з усіх скринінгів, які до того моменту вже будуть проведені. Я думаю, що це буде така наша традиційна зустріч, якою ми зможемо послуговуватися як інструментом для того, щоби виконувати ті завдання, які перед нами стоять», — наголосила Іванна Климпуш-Цинцадзе. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону потребують суттєвого доопрацювання з метою приведення його положень до acquis Європейського Союзу у сфері державних закупівель. Щодо цього законопроєкту було надано консолідовані зауваження, напрацьовані як секретаріатом Комітету з питань інтеграції України до ЄС, так і Урядовим офісом координації європейської та євроатлантичної інтеграції України. Ці зауваження базуються на суттєвих застереженнях Європейської Комісії.