Комітет рекомендує Верховній Ради ухвалити звернення до урядів держав ЄС, Єврокомісії та Ради ЄС щодо санкцій

16 вересня 2024, 04:07

Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 12 вересня розглянув
Проєкт Постанови №11536 про Звернення Верховної Ради України до урядів і парламентів держав-членів Європейського Союзу, Європейської Комісії та Ради ЄС щодо синхронізації українських секторальних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) з обмежувальними заходами Європейського Союзу. Проєкт створено, щоби закликати ЄС якнайповніше застосовувати санкції проти РФ за війну в Україні. Також синхронізувати національні санкції України із обмежувальними заходами Європейського Союзу. Зокрема, пропонується звернутися до Єврокомісії та Ради ЄС щодо ухвалення в наступному пакеті обмежувальних заходів посилення (застосування первинних або додаткових) санкцій стосовно т.зв. «Державне підприємство зв’язку державне унітарне підприємство Донецької народної республіки «Вуглетелеком», т.зв. «Державне підприємство державне унітарне підприємство Донецької народної республіки «Комтел», т.зв. «Державне підприємство державне унітарне підприємство Донецької народної республіки «Республіканський оператор зв’язку», т.зв. «Державне підприємство «Донецька залізнична дорога» та т.зв. «Державне унітарне підприємство Луганської народної республіки «Республіканські цифрові комунікації».

Комітет з питань інтеграції України до ЄС ухвалив рішення врахувати в остаточній редакції наступні пропозиції:
від Міністерства закордонних справ України: видалити слово «секторальних» із назви Постанови та Звернення Верховної Ради України;
від Об’єднання підприємств «Укрметалургпром»: в тексті Звернення, в абзаці, в якому йдеться про запровадження обмежувальних заходів, після слова «металургійну» додати фразу «шляхом невідкладної заборони на імпорт напівфабрикатів із сталі, зокрема слябів, чавуну та залізорудної сировини».
Внести законопроєкт на розгляд Верховної Ради України та рекомендувати прийняти його за основу і в цілому.

Також на засіданні члени Комітету розглянули та ухвалили висновки щодо таких законопроєктів:

проєкту Закону №0286 про ратифікацію Угоди між Урядом України та Урядом Французької Республіки про створення представництва Групи AFD в Україні та діяльність Французького агентства розвитку, PROPARCO та Expertise France в Україні. Ратифікація Угоди дозволить визначити правила, що застосовуватимуться до створення та діяльності представництва Французького агентства розвитку, Товариства сприяння та участі в економічному співробітництві (PROPARCO) та організації Expertise France (Група AFD) в Україні.  Угодою, серед іншого, також визначено правові, податкові та фінансові умови, що застосовуються до статусу офісу Групи AFD та його діяльності в Україні. Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти проєкт Закону за основу та в цілому.

Проєкт Закону №0287 про ратифікацію Рамкового договору між Урядом України та Урядом Французької Республіки щодо офіційної підтримки проєкту з облаштування модульних лікарень. Згаданий договір передбачає залучення кредиту Казначейства Франції на максимальну суму в розмірі 35 млн. євро для облаштування модульних лікарень. Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти проєкт Закону за основу та в цілому.

Проєкт Закону №0288 про ратифікацію Рамкового договору між Урядом України та Урядом Французької Республіки щодо офіційної підтримки проєкту з модернізації діагностики та лікування раку молочної залози. Договір передбачає залучення пільгового кредиту Казначейства Франції на максимальну суму 11 621 200 євро для реалізації проєкту з модернізації діагностики та лікування раку молочної залози в Україні, що передбачає оснащення закладів охорони здоров’я сучасним медичним обладнанням. Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу і в цілому.

Проєкт Закону №11394 про внесення змін до статті 8 Закону України "Про державну таємницю». Законопроєкт пропонує зміни до Закону України «Про державну таємницю», зокрема, доповнити перелік інформації у сфері державної безпеки та охорони правопорядку, що може бути віднесена до державної таємниці. Пропонує, зокрема, зарахувати до державної таємниці інформацію про організацію, зміст, стан і плани забезпечення захисту об’єктів критичної інфраструктури та дані про створення матеріально-технічного резерву для реагування на кризові ситуації та ліквідації їхніх наслідків на об’єктах критичної інфраструктури. За висновком Комітету, законопроєкт, за своєю метою, не суперечить Угоді про асоціацію та положенням Директиви 2022/2557. Щодо ще одного проєкту Закону, який стосується державної таємниці —  №11395 Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт  за своєю метою не суперечить Угоді про асоціацію, але потребує доопрацювання у зв’язку із зазначеними зауваженнями в аргументаційній частині висновку Комітету.

Проєкт Закону №11457 про внесення змін до Митного кодексу України щодо пропуску гуманітарної допомоги. Документ пропонує внести зміни до Митного кодексу України, якими передбачити узгодження його норм із нормами законодавства України у сфері гуманітарної допомоги. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Проєкт Закону №11265 про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо удосконалення порядку здійснення кримінального провадження в умовах воєнного стану. Проєкт пропонує положення розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Кримінального кодексу України доповнити новим пунктом 24, відповідно до якого засуджені особи, які не відбули в установленому законом порядку призначене вироком суду покарання внаслідок збройної агресії проти України, тимчасової окупації окремих територій України, за рішенням суду звільняються від подальшого відбуття цього покарання, крім осіб, засуджених до довічного позбавлення волі або за вчинення кримінальних правопорушень проти, зокрема, основ національної безпеки України. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію та зобов’язанням України в рамках правових механізмів Ради Європи, проте потребує суттєвого доопрацювання з метою дотримання принципу правової визначеності.

Проєкт Закону №11315 про внесення змін до пункту 19 розділу "Прикінцеві та перехідні положення" Цивільного кодексу України щодо поновлення перебігу позовної давності. Мета законопроєктку, як вказано у пояснювальній записці, — забезпечити конституційне право на захист, справедливий судовий розгляд, а також гарантії юридичної визначеності і остаточності, захист потенційних відповідачів від прострочених позовів, шляхом відновлення перебігу позовної давності.
За висновком Комітету, проєкт закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію та зобов’язанням України в рамках правових механізмів Ради Європи.

Проєкт Закону №10357 про внесення змін до Закону України "Про відпустки" щодо врегулювання права самозайнятих осіб на отримання відпустки. Проєкт пропонує зміни до Закону України «Про відпустки», якими передбачено надати право самозайнятим особам оформити щорічну відпустку строком один календарний місяць через подання відповідної заяви до органу податкової служби за місцем реєстрації. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, однак потребує суттєвого доопрацювання з метою дотримання принципу правової визначеності.

Проєкт Закону №11109 про внесення змін до статті 113 Кодексу законів про працю України щодо гарантування оплати часу простою під час воєнного чи надзвичайного стану на території України. Проєкт пропонує доповнити статтю 113 Кодексу законів про працю та визначити, що час простою не з вини працівника на період воєнного чи надзвичайного стану на території України оплачується за рахунок коштів Державного бюджету. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, однак потребує доопрацювання з метою дотримання принципу правової визначеності.

Проєкт Закону №11470 про внесення змін до статті 49 Закону України "Про фізичну культуру і спорт" щодо уточнення вимог до фахівців, які мають право здійснювати тренерську діяльність. Пропонує доповнити закон формулюванням про те, що як виняток, працювати тренерами (тренерами-викладачами) можуть також спортсмени рівня призерів чемпіонату України серед дорослих і вище або які мають спортивне звання «Майстер спорту» і вище, за наявності сертифікату національної федерації (асоціації) з відповідного виду спорту щодо компетентності для здійснення тренерської діяльності. Законопроєкт, за висновком Комітету, не суперечить цілям Угоди про асоціацію, водночас, потребує врахування досвіду регулювання тренерської діяльності у сфері спорту держав-членів ЄС, зокрема, на прикладі Франції.


Проєкт Закону №11389 про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення регулювання виробництва та обігу харчових доповнювачів. Проєкт передбачає привести термін «дієтична добавка» у відповідність до вимог Директиви ЄС, встановити процедуру надання повідомлень про введення в обіг, ведення переліку таких повідомлень і розміщення його на офіційному веб сайті компетентного органу. Крім того пропонується передбачити повноваження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я щодо затвердження переліку вітамінів і мінеральних речовин, а також інших речовин і їх максимально допустимих доз, що дозволені до застосування у харчових доповнювачах. Також пропонується посили відповідальність за виробництво та реалізацію харчових доповнювачів, що не відповідають вимогам законодавства. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу.

Проєкт Закону №10143 про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства та інших законодавчих актів України щодо імплементації Директиви Європейського парламенту та Ради Європейського Союзу 2019/1023 та запровадження процедур превентивної реструктуризації. Законопроєкт, як зазначено в пояснювальній записці, розроблено з метою вдосконалення законодавства України з урахуванням основних принципів Директиви 2019/1023 про засади превентивної реструктуризації, про погашення боргу та позбавлення прав, а також про заходи щодо підвищення ефективності процедур щодо реструктуризації, банкрутства та погашення боргу. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт, підготовлений до другого читання (в редакції від 02.09.2024 року) не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції і праву ЄС.