Комітет рекомендував Верховній Раді ухвалити законопроєкти, які передбачають залучення фінансування на розвиток транскордонної співпраці

07 травня 2024, 15:50

Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 7 травня розглянув низку законопроєктів, які стосуються фінансування Програми Interreg. Це програма транснаціонального співробітництва. Вона спрямована на розвиток прикордонних регіонів України і має зобов’язання наблизити їхній розвиток до європейського рівня. Серед законопроєктів, які стосуються ратифікації Угоди про фінансування в рамках Interreg — проєкт Закону №0259 про ратифікацію Угоди про фінансування Програми Interreg (Interreg VI-B) NEXT “Басейн Чорного моря”. Проєкт Закону передбачається ратифікацію Угоди про фінансування Дунайської регіональної програми Interreg. Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу та в цілому.

Ще один законопроєкт, який стосується цієї програми — проєкт Закону №0260 про ратифікацію Угоди про фінансування Програми Interreg (Interreg VI-А) NEXT “Румунія — Україна. Він передбачає ратифікацію Угоди, що спрямована на створення умов для залучення міжнародної технічної допомоги для розвитку прикордонних регіонів України та Румунії. Комітет ухвалив рішення внести законопроєкт на розгляд Верховної Ради України та рекомендувати прийняти його за основу і в цілому. Такі самі рішення члени Комітету ухвалили і щодо законопроєкту №0261, який стосується транскордонної співпраці прикордонних регіонів України, Угорщини, Словаччини та Румунії та проєкту Закону №0263, який передбачає ратифікацію Угоди для залучення технічної допомоги для розвитку прикордонних регіонів України та Польщі.

На засіданні члени Комітету розглянули та ухвалили рішення також щодо таких законопроєктів:
проєкту Закону №6509 про внесення змін до статті 95 Кодексу законів про працю України щодо визначення розміру мінімальної заробітної плати. Документ пропонує доповнити статтю 95 Кодексу законів про працю України частиною третьою у такій редакції: «До мінімальної заробітної плати не включаються різні доплати, надбавки, заохочувальні та компенсаційні виплати, доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я, за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії та інші аналогічні виплати». За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу. Комітет також розглянув альтернативний законопроєкт №6509-1, який пропонує підвищити розмір мінімальної заробітної плати до фактичного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб з урахуванням витрат на придбання або оренду житла, медичне обслуговування, освіту, сімейну складову, та прогнозованого індексу споживчих цін. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу.

Проєкт Закону №11108 про внесення змін до статті 19 Сімейного кодексу України щодо вимог до висновку органу опіки та піклування. Проєкт пропонує доповнити частину п’яту статті 19 Сімейного кодексу України положенням, яке встановлює обов’язкове відображення думки дитини, якщо вона погодилась її висловити, у висновку органу опіки та піклування щодо вирішення спору, який стосується дитини. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції, праву ЄС та зобов’язанням України щодо захисту прав людини в рамках правових механізмів Ради Європи, однак потребує суттєвого доопрацювання відповідно до висловлених зауважень.

Проєкт Закону №11114 про внесення змін до деяких законів України щодо публічного вибачення прокурора в разі закриття кримінального провадження. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції, праву ЄС та зобов’язанням України щодо захисту прав людини в рамках правових механізмів Ради Європи, однак потребує суттєвого доопрацювання.

Проєкт Закону №11083 про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань використання термінології у сфері впровадження “розумних мереж”. Законопроєкт має на меті підготувати нормативне підґрунтя для розвитку технологій «розумних мереж», зокрема мікромереж та управління попитом, уточнення визначення у відповідності до положень сучасних міжнародних та європейських стандартів, врахування положень Концепції впровадження «розумних мереж» в Україні до 2035 року. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в сфері європейської інтеграції.
В той же час, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію Україна зобов’язана провести консультації з Європейською Комісією з метою оцінки сумісності законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС. Враховуючи вищезазначене, необхідно відтермінувати розгляд законопроєкту до отримання відповідного висновку Європейської Комісії.