Комітет розглянув підготовлений до другого читання законопроєкт щодо порушення законодавства у сфері здійснення лобіювання
19 березня 2024, 18:02
На засіданні 19 березня Комітет з питань інтеграції України до ЄС розглянув проєкт Закону №10373 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо порушення законодавства в сфері здійснення лобіювання. У пояснювальній записці до законопроєкту вказано, що його розроблено з метою забезпечення правових засад лобіювання в Україні відповідно до міжнародних практик та стандартів, зокрема, щодо механізмів контролю за лобістською діяльністю. Він також пропонує встановити адміністративну відповідальність за здійснення лобіювання без реєстрації та за порушення законодавства в сфері лобіювання. Комітет ухвалив висновок, що підготовлений до другого читання Проєкт Закону за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
проєкту Закону про внесення змін до Закону України №10424 “Про наукову і науково-технічну діяльність” щодо встановлення цільових показників діяльності керівників наукових установ, визначення стратегій і перспективних напрямів діяльності наукових установ. Реалізація законопроєкту, на думку ініціаторів, унеможливить ситуації, коли ініціюється реорганізація установ або зміна їх назв з метою невиконання положень частини третьої статті 9 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» стосовно обмеження керівництва установою двома строками. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону відповідає цілям Угоди про асоціацію, водночас, потребує доопрацювання з метою дотримання принципу правової визначеності.
Проєкт Закону №10273 про внесення змін до деяких законів України щодо функціонування Національної системи конфіденційного зв’язку та Національної електронної комунікаційної мережі. Законопроєкт, як зазначено в пояснювальній записці, розроблено задля створення правових основ Національної системи конфіденційного зв’язку та Національної електронної комунікаційної мережі в умовах використання новітніх технологій і приведення у відповідність із Законом України «Про електронні комунікації». За висновком Комітету, проєкт не суперечить Угоді про асоціацію та праву Європейського Союзу.
Проєкт Закону №11041 про внесення змін до Закону України “Про цифровий контент та цифрові послуги”. Документ має за мету унормувати механізм застосування адміністративно-господарських санкцій до суб’єктів господарювання за порушення вимог Закону України “Про цифровий контент та цифрові послуги” та механізм адміністративного оскарження рішень щодо застосування відповідних санкцій. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить Угоді про асоціацію та положенням Директиви 2019/770.
Проєкт Закону №10282 про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо удосконалення системи медичних закупівель. Як вказано в обґрунтуванні законопроєкту, він пропонує зміни до Закону України «Про публічні закупівлі», які дозволять: забезпечити формування та затвердження Кабміном переліку лікарських засобів та медичних виробів, які мають закуповуватись виключено з через електронні каталоги; забезпечити виключення порогів для використання електронних каталогів; забезпечити врегулювання питання агрегованих закупівель товарів та зведення потреби замовників при закупівлі товарів через централізовану закупівельну організацію та/або з використанням електронного каталогу; забезпечити можливість використання переговорної процедури при проведенні закупівель централізованою закупівельною організацією; забезпечити можливість здійснення закупівель лікарських засобів та медичних виробів спільно з іншими державами Європейського Союзу. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону частково відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської інтеграції, водночас потребують суттєвого доопрацювання з метою повного врахування вимог Директиви 2014/24/ЄС.
Проєкт Закону №10141 про внесення змін до Закону України "Про медіа" щодо виробництва та трансляції соціального продукту. Законопроєкт пропонує, щоби суб’єкти у сфері аудіовізуальних медіа щороку за власні кошти виробляли «соціальний продукт» у кількості не менше 10 одиниць аудіовізуальних творів тривалістю не менше ніж 2 хвилини кожен. А також транслювали кожну одиницю власновиробленого «соціального продукту» не менше ніж двадцять чотири рази. За висновком Комітету, проєкт Закону не узгоджується з зобов’язаннями України відповідно до Угоди про асоціацію, та потребує суттєвого доопрацювання у зв’язку із зазначеними зауваженнями.
Проєкт Закону №10255 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за використання публічних коштів посадовими особами розпорядниками та одержувачами коштів державного та місцевих бюджетів, підприємств державного та комунального сектора економіки. Мета законопроєкту, як вказано у пояснювальній записці, — вдосконалення чинних норм КУпАП для запобігання вчиненню адміністративних правопорушень у сфері використання публічних коштів. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить Угоді про асоціацію та праву Європейського Союзу, однак потребує доопрацювання з точки зору відповідності принципу правової визначеності.
Проєкт Закону №10459 про внесення змін до Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" щодо приведення його окремих положень у відповідність до діючих норм чинного законодавства України. Проєкт Закону пропонує зміни до статті 1 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність», щоби привести у відповідність до діючих норм чинного законодавства України визначення термінів «аудит фінансової звітності», «валютні цінності» та «іноземна валюта», та статті 22, якими виключають з його змісту посилання на Закон України «Про підприємства в Україні», що втратив чинність. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України в рамках Угоди про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою врахування принципу правової визначеності і зауважень Комітету.
Проєкт Закону №9511 про внесення змін до Митного кодексу України щодо деяких питань розпорядження товарами і транспортними засобами комерційного призначення. Документ пропонує уповноважити митні органи на самостійне розпорядження вилученим ними майном, щодо якого прийнято рішення суду про конфіскацію; удосконалити підходи до процедур знищення або утилізації майна, зокрема, покласти відповідне фінансове навантаження на власника/зберігача майна, а не на державу; визначити порядок використання коштів, отриманих від реалізації такого майна. За висновком Комітету, Проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України та праву Європейського Союзу.