Комітет розглянув проєкти законів щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю

10 квітня 2023, 07:18

7 квітня на своєму засіданні Комітет з питань інтеграції України до Європейського Союзу розглянув законопроєкт про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю №5344-д. Метою його розроблення «створення умов для реалізаціі? особами з інвалідністю права на працю». Для цього законопроєктом пропонується внести відповідні зміни та доповнення до діючих законів Украі?ни. За висновком Комітету законопроєкт не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європеи?ського Союзу, проте потребує доопрацювання з метою повного врахування положень aсquis ЄС.

Альтернативний до нього законопроєкт про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю №5344-4 за висновком Комітету не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європеи?ського Союзу, проте потребує доопрацювання з метою повного врахування положень aсquis ЄС.
На засіданні члени Комітету також розглянули та ухвалили висновки щодо таких законопроєктів:
Проєкт Закону про мінімальні запаси нафти та нафтопродуктів №9024, метою якого є забезпечення підвищення рівня енергетичноі? безпеки держави та забезпечення безперервного постачання нафти та нафтопродуктів на внутрішніи? ринок Украі?ни у разі виникнення кризовоі? ситуаціі? на ринку нафти та нафтопродуктів. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням Украі?ни, однак потребує доопрацювання з метою врахування положень Директиви 2009/119/ЄС. Такий самий висновок ухвалили також до альтернативного законопроєкту №9024-1.

Проєкт Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення адміністративної відповідальності у вигляді штрафу №9025 передбачає встановлення відповідальності суб’єктів ринку нафти та нафтопродуктів за порушення вимог щодо формування, зберігання, використання заміною, оновленням та реалізацією (продажом) мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів у відповідності до вимог, які пропонується врегулювати проєктом Закону Украі?ни «Про мінімальні запаси нафти та нафтопродуктів» №9024. За висновком Комітету законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням Украі?ни у сфері європеи?ськоі? інтеграціі? та праву Європеи?ського Союзу.

Законопроєкт про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо безпечного перевезення тварин в транспортних засобах №9016, завданням якого є забезпечення безпеки водія та пасажирів транспортних засобів при перевезенні тварин та встановлення відповідальності за порушення правил перевезення тварин в транспортних засобах. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт відповідає Угоді про асоціацію та міжнародно-правовим зобов’язанням Украі?ни.
Проєкт Закону про внесення змін до підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання/ввезення товарів для потреб безпеки і оборони у період воєнного стану №9061. За висновком Комітету положення законопроєкту не відповідають Директиві 2006/112, водночас можуть бути застосовані відповідно до статеи? 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію.

Проєкт Закону про внесення змін до Митного кодексу України щодо особливостей ввезення на митну територію України товарів для потреб безпеки і оборони у період воєнного стану №9062. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону не відповідають Регламенту 1186/2009, водночас можуть бути застосовані відповідно до статеи? 472 «Заходи, пов’язані з суттєвими інтересами безпеки» та 143 «Винятки, пов’язані із безпекою» Угоди про асоціацію.

Проєкт Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження податку на води, включаючи мінеральні та газовані, з доданням цукру чи інших підсолоджувальних або ароматичних речовин №9032, метою якого є захист здоров’я людеи? шляхом запровадження додаткових податкових механізмів, спрямованих на зменшення споживання населенням цукру та підсолоджувальних речовин. За висновком Комітету проєкт закону, за своєю метою, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням Украі?ни в сфері європеи?ськоі? інтеграціі?. Такий самий висновок члени Комітету ухвалили щодо альтернативного законопроєкту №9032-1.

Проєкт Закону про внесення змін до Закону України "Про фінансові механізми стимулювання експортної діяльності" щодо страхування інвестицій в Україні від воєнних ризиків №9015, метою якого є створення умов для масштабування інвестиціи? в Украі?ні в умовах віи?ськових діи? та повоєнного відновлення. Вказане забезпечить підтримку економічноі? діяльності в Украі?ні, посилення промислового (в тому числі оборонно-промислового) сектору, а також створення нових робочих місць та наповнення бюджетів всіх рівнів коштами від сплати податків, що призведе до посилення сил оборони Украі?ни. За висновком Комітету законопроєкт не суперечить Угоді про асоціацію та положенням Директиви 2009/138, разом з цим, законопроєкт потребує експертного висновку Антимонопольного комітету Украі?ни з метою оцінки впливу на конкуренцію.

Проєкт Закону про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування банківських вкладів (депозитів) фізичних осіб №9037, який розроблено з метою врегулювання на законодавчому рівні питання оподаткування банківських вкладів фізичних осіб та встановлення неоподаткованоі? межі загальноі? суми вкладів фізичноі? особи. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить Угоді про асоціацію та положенням Директиви 2011/16.

Проєкт Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо обмеження участі осіб, пов’язаних з політичними партіями, діяльність яких заборонена, в управлінні державою) №9081, метою якого є забезпечення національноі? безпеки шляхом тимчасового обмеження участі осіб в управлінні державою через обмеження права бути обраним на строк, якии? дозволить відбудувати Украі?ну після видворення росіи?ських віи?ськ за межі Украі?ни та створити систему протидіі? інформаціи?ним та іншим загрозам суверенітету та територіальніи? цілісності Украі?ни, які можуть реалізувати особи через участь у політичних партіях. Запропоновані законопроєктом обмеження щодо права бути висунутим кандидатом та обраним депутатом будь-якого рівня чи головою сільськоі?, селищноі?, міськоі? ради поширюються на громадянина, якии? на момент введення в Украі?ні воєнного стану був народним депутатом Украі?ни, депутатом місцевоі? ради або сільським, селищним, міським головою, обраним від партіі?, діяльність якоі? заборонена, на строк 10 років з моменту припинення або скасування воєнного стану в Украі?ні. За висновком Комітету законопроєкт не відповідає цілям і принципам Угоди про асоціацію та європеи?ським стандартам, та и?ого прии?няття може призвести у маи?бутньому до масового оскарження в національних судах так само як і в Європеи?ському суді з прав людини. Аналогічни висновки Комітет ухвалив і щодо альтернативних законопроєктів №9081-1 та 9081-2.

Проєкт Закону про Вищий суд з питань інтелектуальної власності №6487. Метою проєкту Закону є врегулювання правовідносин щодо організаціі? та діяльності Вищого суду з питань інтелектуальноі? власності. Передбачається, що зазначених цілеи? можна досягти завдяки унормуванню в окремому законі питання стосовно статусу, місцезнаходження, правовоі? основи діяльності, завдань, повноважень та складу Вищого суду з питань інтелектуальноі? власності, оптимізаціі? спеціальних вимог до судді цього суду, визначенню основ забезпечення діяльності Вищого суду з питань інтелектуальноі? власності. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням Украі?ни, але потребує доопрацювання з метою забезпечення ефективноі? реалізаціі? захисту прав інтелектуальноі? власності у суді з урахуванням положень Угоди про асоціацію та Директиви 2004/48/ЄС, а також дотримання принципу правовоі? визначеності.

Також Комітет розглянув до ІІ читання проєкт Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов'язковості використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту №3356-д. Метою, яка покладена в основу проєкту Закону, є створення нормативно- правовоі? бази для розвитку сфери виробництва, обігу та використання рідкого біопалива на транспорті. За висновком Комітету підготовлении? до другого читання проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням Украі?ни у сфері європеи?ськоі? інтеграціі? та праву Європеи?ського Союзу, водночас, окремі положення законопроєкту потребують доопрацювання з метою максимального врахування Директиви 2009/28/ЄС та 2014/94/ЄС