Kомітет розглянув законопроєкт, який пропонує пільги операторам мобільного зв’язку та постачальникам телекомунікаційних послуг

21 лютого 2023, 13:59


Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 21 лютого розглянув проєкт Закону №7479 про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування послуг мобільного (рухомого) зв’язку з метою підтримки мирного населення, державних структур та постачальників електронних комунікаційних послуг в умовах війни. Проєкт Закону, як вказано у пояснювальній записці, розроблено, щоб підтримати на державному рівні операторів, провайдерів телекомунікацій, які, під час війни, безоплатно надають телекомунікаційні послуги (фіксований телефонний зв’язок, мобільний зв’язок, доступу до Інтернету) закладам охорони здоров’я, державної, комунальної власності, військовим, тимчасово переміщеним особам, тощо. Законопроєкт пропонує визнати послуги міжнародного зв’язку об’єктом оподаткування ПДВ за ставкою 0 з метою підтримки національних операторів та можливості продовження надання ними безкоштовних/пільгових роумінгових послуг громадянам України за кордоном. Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту Закону можуть бути застосовані на період дії воєнного стану відповідно до статей 472 та 143 Угоди про асоціацію, не суперечать положенням Директиви 2006/112, проте потребують доопрацювання з метою усунення правової невизначеності та забезпечення стабільності податкового законодавства.

На засіданні Комітет також розглянув та ухвалив висновки щодо таких законопроєктів:

проєкту закону №0188 про ратифікацію Листа про внесення змін №4 до Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком. Ця угода стосується будівництва високовольтної повітряної лінії 750 кВ Рівненська АЕС - Київська. Комітет вирішив рекомендувати ВР ухвалити проєкт закону за основу та в цілому.

Проєкт закону №4457 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сільськогосподарських кооперативів. Проєкт пропонує визначити особливості утворення і діяльності сільськогосподарських кооперативів, зокрема, ліквідувати поділ таких кооперативів на виробничі та обслуговуючі. Натомість пропонує запровадити єдину організаційно-правову форму – сільськогосподарський кооператив, який діятиме з метою чи без мети одержання прибутку. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України та праву Європейського Союзу. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №4457-1.

Законопроєкт №7624 про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо актуалізації порогів публічних закупівель у зв'язку з інфляційними процесами в державі. Документ пропонує збільшити порогові значення закупівель та законодавчо закріпити порядок перегляду вартості предмету закупівель. А також закріпити обов’язок Кабінету Міністрів щорічно вносити до Верховної Ради відповідний проєкт Закону одночасно з внесенням проєкту Закону України «Про державний бюджет» на відповідний рік. За висновком Комітету, що положення проєкту закону не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням в сфері європейської інтеграції. Щодо альтернативного законопроєкту №7624-1 Комітет ухвалив висновок, що його положення частково суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням в сфері європейської інтеграції та Угоді про асоціацію.

Законопроєкт №7483 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування суб’єктів господарювання, основним видом діяльності яких є виробництво, транспортування та/або постачання теплової енергії, надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення. За висновком Комітету, положення проєкту Закону можуть бути застосовані на період дії воєнного стану відповідно до статей 472 та 143 Угоди про асоціацію, не суперечать положенням Директиви 2006/112, водночас законопроєкт потребує експертного висновку Антимонопольного комітету України з метою оцінки допустимості державної допомоги. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №7483-1.

Проєкт Закону №8024 про внесення змін до Закону України "Про культуру" щодо впровадження та ведення електронних реєстрів обліку та управління культурною спадщиною та культурними цінностями України. Проєкт Закону відповідає цілям Угоди про асоціацію та не суперечить праву ЄС.

Законопроєкт №8427 про внесення зміни до статті 4 Закону України "Про антидопінгову діяльність у спорті" щодо уточнення вимог до осіб, які призначаються на посади директора Національного антидопінгового центру та члена Наглядової ради Національного антидопінгового центру. Документ передбачає, що особа, яка обіймає будь-яку посаду в спортивній федерації, крім посад почесних керівників, які не мають повноважень щодо управління федерацією, входить до складу керівного органу спортивної федерації або її відокремленого підрозділу, не може бути призначена директором Національного антидопінгового центру. Проєкт Закону, за висновок Комітету,  відповідає цілям цілям Угоди про асоціацію, однак потребує доопрацювання з метою врахування положень Доповіді «Верховенство права», що схвалена Венеційською Комісією, та відповідності підходам Всесвітньої антидопінгової агенції.

Проєкт Закону №8428 про внесення зміни до статті 52 Закону України "Про фізичну культуру і спорт" щодо уточнення вимог до осіб, які призначаються членами наглядової ради Національної лабораторії антидопінгового контролю. За висновком Комітету, проєкт відповідає цілям Угоди про асоціацію, однак потребує врахування положень Доповіді «Верховенство права», що схвалена Венеційською Комісією.  

Комітет також провів додаткову експертизу євроінтеграційних законопроєктів, підготовлених до ІІ читання. Це проєкт Закону №7628 про колективні угоди та договори. Члени Комітету ухвалили висновок, що підготовлений до другого читання законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС, а також зобов’язанням України у рамках Ради Європи.

Щодо проєкту Закону №5125 про кредитні спілки Комітет уухвалив висновок, що підготовлений до повторного другого читання документ не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію.