Комітет розглянув законопроєкт, який пропонує унеможливити звільнення від адміністративної відповідальності за домашнє насильство

29 грудня 2022, 10:10

На засіданні 27 грудня Комітет з питань інтеграції України до ЄС розглянув проєкт Закону №8048 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо удосконалення адміністративної відповідальності за вчинення домашнього насильства). Проєкт закону пропонує унеможливити звільнення кривдників від адміністративної відповідальності за вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі чи невиконання термінового заборонного припису або неповідомлення про місце свого тимчасового перебування. Також виключити із видів адміністративних стягнень можливість застосування штрафів до кривдника. Станом на 2022 рік розмір штрафу за вчинення домашнього насильства складає від 170 до 340 грн., а за повторне вчинення такого правопорушення – від 340 до 680 грн. Можливість застосування таких низьких штрафів, на думку авторів законопроєкту, не сприяє запобігання вчиненню нових випадків домашнього насилля. Відтак, законопроєкт №8048 передбачає, що до винних осіб можна буде застосувати адміністративні стягнення лише у вигляді громадських робіт або адміністративний арешт. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Також Комітет розглянув такі законопроєкти щодо їхньої відповідності праву Європейського Союзу:

Проєкт Закону №8244 про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо правонаступництва у трудових відносинах. Мета законопроєкту — привести національне законодавство про працю у відповідність до положень Директиви Ради № 2001/23/ЄС. Вона стосується стосуються охорони прав працівників у випадку передачі підприємств, зокрема, щодо обов’язку роботодавця повідомляти працівникам про зміну власника підприємства. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу, проте потребує доопрацювання з метою більш повного врахування положень Директиви Ради 2001/23/ЄС.
 
Проєкт Закону №8246 про внесення змін до Закон України «Про дорожній рух» щодо усунення неточностей у сфері державної реєстрації та обліку транспортних засобів. Закопроєкт пропонує визначити, що державній реєстрації та обліку підлягають усі транспортні засоби, які призначені для експлуатації на вуличнодорожній мережі загального користування. Проєкт закону, за висновком Комітету, не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу.

Проєкт Закону №8268 про застосування та дотримання норм міжнародного гуманітарного права в Україні. Як зазначено у пояснювальній записці до законопроєкту, його метою є визначення правових та організаційних засад функціонування системи застосування норм міжнародного гуманітарного права в Україні, змісту та порядку застосування превентивних механізмів щодо його забезпечення, правил щодо усунення наслідків можливих порушень, закріплення порядку контролю за дотриманням норм гуманітарного права під час та після завершення збройного конфлікту, а також визначення компетенції державних органів у сфері поширення знань про міжнародне гуманітарне право. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Окрім цього, було розглянуто проєкт Закону №8068 про заходи щодо реформування корпоративного управління оператора газотранспортної системи України та альтернативні 8068-1 і 8068-2. Законопроєкт передбачає на законодавчому рівні визначити правові, економічні та організаційні засади переходу до моделі єдиної компанії шляхом приєднання АТ «Магістральні газопроводи Україн»» до ТОВ «Оператор ГТС України».

Комітет також провів додаткову експертизу до ІІ читання законопроєкту №4482 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування діяльності відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави. Законопроєкт, як вказано у пояснювальній записці, пропонує створити законодавче поле, яке впорядкує правовий статус відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, сприятиме уніфікації, спрощенню та прискоренню процедур створення та припинення їх діяльності на території України. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт частково відповідає зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію, потребує доопрацювання з метою врахування зазначених положень Директиви 2013/36 та потребує експертного висновку Національного банку України.