Комітет підтримав законопроєкти, які пропонують обмежити терміни перебування керівників ЗВО на їхніх посадах
26 жовтня 2022, 16:31
Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 26 жовтня розглянув
проєкт Закону №8050 про внесення
змін до статті 42 Закону України «Про вищу освіту» щодо забезпечення
демократичних засад управління закладами вищої освіти. Проєкт пропонує
закріпити законодавчо положення про те, що одна і та ж особа не може
обіймати посаду керівника закладу вищої освіти більше, ніж два строки.
Також не може бути обрана, призначена (у тому числі виконувачем
обов’язків) на посаду керівника закладу вищої освіти особа, яка два строки
обіймала посаду керівника (ректора, президента, начальника, директора
тощо) закладу вищої освіти. За висновком Комітету, проєкт відповідає цілям
Угоди про асоціацію та не суперечить праву ЄС. Такий самий висновок
Комітет ухвалив і щодо альтернативних законопроєктів №8050-1, №8050-2,
№8050-3 та №8050-4.
Також на засіданні Комітет розглянув та ухвалив висновки щодо таких законопроєктів:
Проєкт Закону №8082 про внесення змін до Закону України «Про дорожній рух» щодо імплементації законодавства. Документ пропонує імплементувати деякі норми законодавства Європейською Союзу в законодавство України. Зокрема, гармонізувати категорії транспортних засобів національного законодавства з приписами Директиви 2006/126/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 20 грудня 2006 року про посвідчення водія. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву ЄС, однак потребує максимального врахуванням положень Директиви 2006/126/ЄС.
Проєкт Закону №8131 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки. Проєкт розроблено з метою впровадження Україною двох міжнародних стандартів у сфері прозорості: загального стандарту звітності та належної перевірки інформації про фінансові рахунки (Common Standard on Reporting and Due Diligence for Financial Account Information (CRS) та стандарту щодо обміну інформацією за запитом (EOIR). Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Законопроєкт №6301 про внесення змін до статті 16 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» щодо подання інформації з питань фінансового моніторингу. Проєкт передбачає, що державні органи у разі виявлення під час виконання своїх функцій фінансових операцій, стосовно яких є підозра, зобов'язані повідомити спеціально уповноваженому органу про такі фінансові операції та їхніх учасників. Проєкт закону, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської інтеграції. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №6301-1.
Проєкт Закону №7625 про внесення змін до Закону України «Про фінансову реструктуризацію» щодо вдосконалення процедури проведення фінансової реструктуризації та в частині подовження термінів дії цього закону. Законопроєкт передбачає створення груп поділу грошових зобов’язань на певні класи, залежно від відсотків боргу, рівня загального знецінення боргу, валової вартості та інших критерій. Він, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС.
Законопроєкт №7577 про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення системи управління об’єктами інженерної інфраструктури меліоративних систем державної власності. Документ, зокрема, пропонує запровадити механізм тарифоутворення та ринкових стимулів раціонального водокористування. Він не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу.
Проєкт Закону №8125 про використання рахунків-фактур в операціях з виконання робіт (надання послуг). Проєкт пропонує врегулювати відносини, пов’язані з обігом рахунків-фактур (інвойсів) у сфері виконання робіт (надання послуг). Автори вважають, що інвойс є більш сучасним та зручним інструментом, ніж акти виконаних робіт. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону за заявленою метою не суперечить Угоді про асоціацію, водночас потребує суттєвого доопрацювання з метою повного врахування положень Директив 2006/112 та 2014/55.
Проєкт Закону №7574-д про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов’язкової реєстрації та використання електронних кабінетів у Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі представниками правничих професій, юридичними особами та фізичними особами-підприємцями. За висновком Комітету, проєкт за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання в частині узгодження термінології та особливостей використання електронних технологій зв'язку та передачі інформації в судових провадженнях під час дії воєнного стану.
Проєкт Закону №5146 про внесення змін до статті 5 Закону України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проєктування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення» щодо змін у переліку додатків до проєкту закону. Документ пропонує передбачити, що до проєкту закону про розміщення, проєктування та будівництво ядерної установки або об’єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, не додається звіт щодо заходів з інформування суміжних держав про можливий вплив у транскордонному контексті відповідно до закону. Також пропонує, що замість результатів оцінки впливу на довкілля додається повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля. За висновком Комітету, документ не відповідає праву ЄС та міжнародно-правовим зобов’язанням України.
Щодо альтернативного законопроєкту №5146-1 Комітет ухвалив висновок, що він не суперечить праву Європейського Союзу та міжнародно-правовим зобов’язанням України, але потребує доопрацювання з урахуванням застережень Комітету.
Також на засіданні Комітет розглянув та ухвалив висновки щодо таких законопроєктів:
Проєкт Закону №8082 про внесення змін до Закону України «Про дорожній рух» щодо імплементації законодавства. Документ пропонує імплементувати деякі норми законодавства Європейською Союзу в законодавство України. Зокрема, гармонізувати категорії транспортних засобів національного законодавства з приписами Директиви 2006/126/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 20 грудня 2006 року про посвідчення водія. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву ЄС, однак потребує максимального врахуванням положень Директиви 2006/126/ЄС.
Проєкт Закону №8131 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки. Проєкт розроблено з метою впровадження Україною двох міжнародних стандартів у сфері прозорості: загального стандарту звітності та належної перевірки інформації про фінансові рахунки (Common Standard on Reporting and Due Diligence for Financial Account Information (CRS) та стандарту щодо обміну інформацією за запитом (EOIR). Комітет ухвалив висновок, що положення проєкту закону не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.
Законопроєкт №6301 про внесення змін до статті 16 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» щодо подання інформації з питань фінансового моніторингу. Проєкт передбачає, що державні органи у разі виявлення під час виконання своїх функцій фінансових операцій, стосовно яких є підозра, зобов'язані повідомити спеціально уповноваженому органу про такі фінансові операції та їхніх учасників. Проєкт закону, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської інтеграції. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №6301-1.
Проєкт Закону №7625 про внесення змін до Закону України «Про фінансову реструктуризацію» щодо вдосконалення процедури проведення фінансової реструктуризації та в частині подовження термінів дії цього закону. Законопроєкт передбачає створення груп поділу грошових зобов’язань на певні класи, залежно від відсотків боргу, рівня загального знецінення боргу, валової вартості та інших критерій. Він, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС.
Законопроєкт №7577 про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення системи управління об’єктами інженерної інфраструктури меліоративних систем державної власності. Документ, зокрема, пропонує запровадити механізм тарифоутворення та ринкових стимулів раціонального водокористування. Він не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та праву Європейського Союзу.
Проєкт Закону №8125 про використання рахунків-фактур в операціях з виконання робіт (надання послуг). Проєкт пропонує врегулювати відносини, пов’язані з обігом рахунків-фактур (інвойсів) у сфері виконання робіт (надання послуг). Автори вважають, що інвойс є більш сучасним та зручним інструментом, ніж акти виконаних робіт. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону за заявленою метою не суперечить Угоді про асоціацію, водночас потребує суттєвого доопрацювання з метою повного врахування положень Директив 2006/112 та 2014/55.
Проєкт Закону №7574-д про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов’язкової реєстрації та використання електронних кабінетів у Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі представниками правничих професій, юридичними особами та фізичними особами-підприємцями. За висновком Комітету, проєкт за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання в частині узгодження термінології та особливостей використання електронних технологій зв'язку та передачі інформації в судових провадженнях під час дії воєнного стану.
Проєкт Закону №5146 про внесення змін до статті 5 Закону України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проєктування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення» щодо змін у переліку додатків до проєкту закону. Документ пропонує передбачити, що до проєкту закону про розміщення, проєктування та будівництво ядерної установки або об’єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, не додається звіт щодо заходів з інформування суміжних держав про можливий вплив у транскордонному контексті відповідно до закону. Також пропонує, що замість результатів оцінки впливу на довкілля додається повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля. За висновком Комітету, документ не відповідає праву ЄС та міжнародно-правовим зобов’язанням України.
Щодо альтернативного законопроєкту №5146-1 Комітет ухвалив висновок, що він не суперечить праву Європейського Союзу та міжнародно-правовим зобов’язанням України, але потребує доопрацювання з урахуванням застережень Комітету.