Комітет рекомендує Парламенту звернутися до Бундестагу ФРН щодо надання Україні важкої зброї
13 жовтня 2022, 13:01
Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 12 жовтня розглянув
проєкт Постанови №8080
про Звернення Верховної Ради України до Бундестагу Федеративної Республіки
Німеччина щодо подальшого надання важкого озброєння та всебічної
військово-технічної підтримки України у протистоянні повномасштабній
російській інтервенції. Мета постанови, як вказано у пояснювальній
записці, закликати німецьких депутатів надати більше важкого озброєння
Україні для звільнення окупованих росією українських територій. Комітет
вирішив внести проєкт Постанови на розгляд Верховної Ради України і
рекомендувати ухвалити її з поправками Комітету за основу та в цілому.
Також на засіданні члени Комітету розглянути та ухвалили висновки щодо
таких законопроєктів:
Проєкт Закону №8037
про хімічну безпеку та управління хімічною продукцією. Законопроєкт
пропонує запровадити нові норми і вимоги щодо: встановлення цілей
державної політики у сфері хімічної безпеки, визначення джерел загроз
хімічної безпеки, запровадження гарантій, нормування і стандартизації у
сфері хімічної безпеки, виробництва та поводження з хімічною продукцією та
ін. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить цілям Угоди про
асоціацію та праву Європейського Союзу. Водночас окремі його положення
потребують доопрацювання з метою повного врахування норм Регламенту
№1272/2008 та Регламенту №1907/2006, а також положень Роттердамської
конвенції.
Проєкт Закону №8038
про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та інших
законодавчих актів України щодо міжнародного співробітництва під час
кримінального провадження. Проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим
зобов’язанням у сфері європейської інтеграції.
Проєкт Закону №8058
про прискорений перегляд інструментів державного регулювання господарської
діяльності. Законопроєкт пропонує утворити Комісію з питань прискореного
перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності. До
її складу пропонується включити представників Офісу Президента, Урядового
офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції, Мін’юсту,
Мінфіну, Мінрегіону, Міндовкілля, ДРС. Проєкт Закону за заявленою метою не
суперечить Угоді про асоціацію.
Проєкт Закону №6530
про внесення змін до підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення»
Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування податком на
додану вартість операцій з постачання на митній території України вугілля
та/або продуктів його збагачення. Комітет ухвалив висновок, що положення
проєкту закону не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України у
сфері європейської інтеграції. Проте під час дії воєнного стану це
обмеження може бути знято.
Щодо альтернативних законопроєктів №6530-1
та №6530-2 члени Комітету ухвалили такі самі висновки.
Проєкт Закону №7583
про внесення змін до статті 481 Митного кодексу України Законопроєкт
пропнує внести зміни в Митний кодекс України, за якими перевищення строку
тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування і
транспортних засобів комерційного призначення на митну територію України
більше, ніж на тридцять діб, а так само втрата цих транспортних засобів, у
тому числі їхнє розкомплектування, тягнуть за собою накладення штрафу в
розмірі десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів або п’ятсот
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, якщо такий транспортний
засіб був добровільно переданий на потреби Збройних Сил України та інших
утворених відповідно до законів України військових формувань. Комітет
ухвалив висновок, що положення проєкту закону не суперечать
міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції,
водночас потребують доопрацювання щодо терміну їхнього застосування.
Проєкт Закону №7534
про внесення змін до розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення»
Митного кодексу України щодо завершення дії пільг з оподаткування
транспортних засобів. Законопроєкт пропонує тимчасово, протягом 30 днів
звільнити від оподаткування ввізним митом легкові автомобілі, призначені
для перевезення 10 осіб i більше, транспортні засоби для перевезення
вантажів, митна вартість яких не перевищує еквівалент 10 тисяч євро
(включно), які ввозились громадянами на митну територію України для
вільного обігу із застосуванням податкових пільг, які діяли з дня набрання
чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України
та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на
період дії воєнного стану», та митне оформлення яких не завершено. Комітет
вирішив, що проєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України
у сфері європейської інтеграції.
Такі самі висновки Комітет ухвалив і щодо альтернативних законопроєктів №7534-1
та №7534-2.
Проєкт Закону №7524
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження
механізмів мінімізації ризиків коливання цін на електричну енергію,
вироблену з альтернативних джерел енергії. Документ пропонує запровадити
механізм мінімізації цінових ризиків, які виникають у виробників з
відновлюваних джерел енергії та споживачів під час діяльності на ринку
електричної енергії. Суть механізму полягає в запровадженні послуги із
забезпечення стабільності ціни на електричну енергію, вироблену з
альтернативних джерел енергії, через укладення договору про надання такої
послуги між виробником з відновлюваних джерел енергії та споживачем
електричної енергії. За висновком Комітету, проєкт Закону не суперечить
міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції
та праву ЄС. Однак, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про
асоціацію, Україна зобов’язана провести консультації з Європейською
Комісією щодо сумісності законопроєкту з відповідними положеннями права
ЄС. Тому необхідно відтермінувати розгляд законопроєкту
до отримання відповідного висновку Єврокомісії.
Проєкт Закону №7538
про внесення змін до Земельного Кодексу України щодо вдосконалення
механізму залучення приватних інвестицій з використанням механізму
державно-приватного партнерства для пришвидшення відновлення зруйнованих
війною об'єктів та будівництва нових об’єктів, пов'язаних з післявоєнною
перебудовою економіки України. Як зазначено у пояснювальній записці, метою
законопроєкту є спрощення процедур використання земельних ділянок, що
перебувають у користуванні та є необхідними для реалізації проєктів
державно-приватного партнерства. За висновком Комітету, проєкт Закону не
суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської
інтеграції та праву Європейського Союзу.
Проєкт Закону №3058
про внесення змін до Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення»
та інших законодавчих актів щодо недержавного пенсійного забезпечення.
Документ, зокрема, пропонує врегулювати питання щодо інвестиційної
діяльності з пенсійними активами недержавного пенсійного фонду.
Проєкт Закону №3120
про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку із
ратифікацією Протоколу №16 до Конвенції про захист прав людини і
основоположних свобод 1950 року. Метою законопроєкту є визначення на
законодавчому рівні способу звернення Верховного Суду до Європейського
суду щодо надання консультативних висновків з принципових питань, які
стосуються тлумачення або застосування прав і свобод, передбачених
Конвенцією або протоколами до неї.