Комітет рекомендує ВР ратифікувати угоду з ЄС про участь України у програмі «Горизонт Європа» та Програмі з досліджень та навчання Європейського співтовариства з атомної енергії

02 лютого 2022, 17:34

Комітет з питань інтеграції України до ЄС на своєму засіданні 2 лютого розглянув проєкт Закону №0142. Він передбачає ратифікацію Угоди між Україною, Європейським Союзом та Європейським співтовариством з атомної енергії Угоди про участь України у Рамковій програмі з досліджень та інновацій «Горизонт Європа» та Програмі з досліджень та навчання Європейського співтовариства з атомної енергії (2021 - 2025). Бюджет програми «Горизонт Європа» становить 95,5 млрд євро, Європейського співтовариства з атомної енергії — 1,38 млрд євро. Учасники з України зможуть брати участь у конкурсах програм на тих самих умовах, що і громадяни держав-членів ЄС. Комітет вирішив внести законопроєкт на розгляд Верховної Ради України і рекомендувати ухвалити його за основу і в цілому.

 

На засіданні Комітет також розглянув і ухвалив висновки щодо таких законопроєктів:

 

проєкту Закону №6491 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування товарів оборонного призначення. Проєкт має на меті привести положення Податкового кодексу України у відповідність із нормами Закону України «Про оборонні закупівлі». Документ не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

 

Проєкт Закону №6492 щодо звільнення від оподаткування товарів оборонного призначення. Документ, зокрема, пропонує звільнити від оподаткування державних замовників у сфері оборони під час здійснення міжнародних закупівель для потреб оборони. Цей проєкт також не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

 

Проєкт Закону №6394 про економічний паспорт. Документ визначає особливості функціонування системи економічного паспорта. Це відбувається через накопичення державних внесків на індивідуальних рахунках учасників Фонду. Щорічний державний внесок на одного учасника Фонду визначається у розмірі двох мінімальних заробітних плат, встановленому законом на 1 січня календарного року. Внески здійснюються шляхом зарахування грошей на поточний рахунок щороку на кожного учасника Фонду до досягнення ним 18 років. За своєю метою проєкт не суперечить цілям Угоди про асоціацію. Щодо альтернативних законопроєктів №6394-1 та №6394-2 Комітет ухвалив висновок, що вони за своєю метою також не суперечать цілям Угоди про асоціацію, але потребують доопрацювання, зокрема, в частині усунення дискримінаційних положень та правової невизначеності. Проєкт №6394-3, за висновком Комітету, за своєю метою не суперечить цілям Угоди про асоціацію.

 

Проєкт Закону №6177 про Національну комісію з питань захисту персональних даних та доступу до публічної інформації. Комітет ухвалив висновок, що законопроєкт не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу, але потребує суттєвого доопрацювання, зокрема, з метою врахування зазначених положень Регламенту 2016/679.

 

Проєкт Закону №6069 щодо недискримінації вагітних жінок та інших осіб, які здійснюють догляд за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Документ пропонує дозволити залучення до надурочних робіт і робіт у вихідні дні та у відрядження вагітних жінок, матерів, батьків або інших законних представників дитини до досягнення дитиною трирічного віку лише за їхньою письмовою згодою. Документ не суперечить цілям Угоди про асоціацію, праву ЄС та зобов’язанням України у рамках Ради Європи. 

 

 

Законопроєкт №6364 про внесення змін до Закону України «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), та правовий і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ» щодо застосування сучасних підходів до профілактики, тестування і лікування ВІЛ-інфекції відповідно до керівних документів ВООЗ. Законопроєкт пропонує на рівні закону врегулювати проведення самотестування на ВІЛ швидкими тестами, зокрема, заборонити самотестування під примусом чи як обов’язкову процедуру. Встановити, що безоплатне тестування на ВІЛ здійснюється надавачами медичних послуг, що уклали договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. Гарантувати державне забезпечення антиретровірусними препаратами (АРТ) для лікування ВІЛ-інфекції, доконтактної та постконтактної профілактики, лікарськими засобами для профілактики та лікування опортуністичних інфекцій, медичними виробами для моніторингу ефективності лікування на безоплатній основі. Проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України.

 

Проєкт Закону №4088 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування суб’єктів, які здійснюють відрахування (винагороду) за використання об’єктів авторського права і (або) суміжних прав на користь організацій колективного управління. Проєкт не суперечить зобов’язанням України за Угодою про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до положень Директиви 2003/49. Проєкт не суперечить зобов’язанням України відповідно до Угоди про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до положень Директиви 2003/49. 

 

Проєкт Закону №4603 про внесення змін до Митного кодексу України у зв’язку з ухваленням Закону України «Про захист рослин». Проєкт пропонує комплексне врегулювання питань у сфері захисту рослин щодо здійснення фітосанітарних заходів, обігу та застосування засобів захисту рослин, а також державного контролю. Проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

 

Проєкт Закону №6013 про особливості регулювання підприємницької діяльності окремих видів юридичних осіб та їхніх об’єднань у перехідний період. Він не суперечить зобов’язанням України за Угодою про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою усунення правової невизначеності та приведення у відповідність до положень Рекомендації Комісії про визначення мікро-, малих та середніх підприємств.

 

Проєкт Закону №6102 щодо узгодження законодавства у сфері оренди державного та комунального майна. Проєкт Закону не суперечить цілям Угоди про асоціацію, водночас потребує доопрацювання з метою запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Такий же висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №6102-1. Щодо проєкту Закону №6102-2 — Комітет визнав його положення такими, що регулюються національним законодавством країн-членів Європейського Союзу та не підпадають під дію міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.

 

Проєкт Закону №5390 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку ресурсної бази низьковуглецевої енергетики. За висновком Комітету, проєкт не відповідає праву Європейського Союзу. До того ж потребує висновку Європейської Комісії, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію щодо сумісності законопроєкту з правом ЄС.

 

Проєкт Закону №5237 щодо вдосконалення вимог до маркування пестицидів і агрохімікатів. Проєкт пропонує встановити вимогу обов’язково наносити інформацію про екологічну небезпечність пестицидів і агрохімікатів на етикетку кожної товарної одиниці пестициду або агрохімікату; встановити на рівні Закону вимогу щодо обов’язкового здійснення оцінки екологічної небезпечності пестицидів і агрохімікатів для нецільових об’єктів у тому числі бджіл під час державної реєстрації. Проєкт Закону не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

 

Висновки до законопроєктів №6394, №6394-1, №6394-2 та №6394-3 підготовлені в межах проєкту Фонду «Відродження», який реалізує ГО «Євроатлантичний курс»