Комітет розглянув законопроєкт щодо підтримки кіновиробництва в Україні

01 грудня 2021, 09:31

Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 30 листопада розглянув проєкт Закону №6194 про внесення змін до деяких законів України щодо державної підтримки кінематографії в Україні. Проєкт пропонує привести до європейських стандартів класифікації фільми за видами, форматами, категоріями та спрямуванням; передбачає надання поворотної державної підтримки на виробництво ігрового, анімаційного продукту з міжнародним комерційним потенціалом, а також спільного міжнародного виробництва; удосконалює, спрощує та діджиталізує процедуру отримання іноземним співвиробником державної субсидії для повернення частини витрат. За висновком Комітету, положення проєкту закону не суперечать цілям Угоди про асоціацію, але потребують висновків Мінекономіки, Мінкульту та Антимонопольного комітету щодо того, наскільки вони впливають на торгівлю України з ЄС у сфері кінематографії, а також потребує доопрацювання відповідно до положень Регламенту 651/2014 та Повідомлення Комісії про держдопомогу.

 

Члени Комітету також розглянули та ухвалили висновки щодо таких законопроєктів:

 

проєкт Закону №0132 про ратифікацію Конвенції про визнання та виконання іноземних судових рішень у цивільних або комерційних справах. Ратифікація Конвенції дозволить Україні скористатися універсальним механізмом уніфікованих правил для визнання та виконання судових рішень у цивільних або комерційних справах. Комітет вирішив: підтримати законопроєкт та рекомендувати Головному комітету внести його на розгляд Верховної Ради України для ухвалення за основу та в цілому.

 

Проєкт Закону №6248 про внесення змін до деяких законів України щодо харчових продуктів та інших об'єктів санітарних заходів. Мета проєкту — удосконалити чинне законодавство у сфері безпечності та якості харчових продуктів, кормів, здоров’я та благополуччя тварин, усунути неузгодженості та невідповідності праву Європейського Союзу. Проєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

 

Проєкт Закону №5360 про внесення змін до Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України щодо розвитку системи пробації, збільшення альтернатив позбавленню волі та створення умов для зниження рецидивної злочинності. Документ не суперечить Угоді про асоціацію.

 

Проєкт Закону №6018 про екологічне страхування. Законопроєкт пропонує запровадити страхування цивільної відповідальності за шкоду, заподіяну державі, життю, здоров'ю та майну фізичних осіб, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у результаті порушення законодавства про охорону довкілля. За своєю метою проєкт не суперечить цілям Угоди про асоціацію, проте порушує принцип правової визначеності, а відтак потребує суттєвого доопрацювання. Такий самий висновок Комітет ухвалив щодо альтернативного законопроєкту №6018-1. Водночас другий альтернативний законопроєкт №6018-2 про екологічне страхування та гарантії відшкодування шкоди, завданої внаслідок діяльності, що становить підвищену екологічну небезпеку, за висновком комітету, за своєю метою не суперечить Угоді про асоціацію.

 

Проєкт Закону №6273 про внесення змін до розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» щодо особливостей застосування переговорної процедури закупівлі. Законопроєкт пропонує надати ТОВ «Оператор ГТС України» та дочірнім компаніям групи НАК «Нафтогаз України» право здійснювати закупівлі робіт, послуг та супутніх товарів для будівництва, реконструкцій та ремонту об’єктів без визначеної Законом процедури. Комітет ухвалив висновок, що положення законопроєкту не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

 

Проєкт Закону №4570 про внесення змін до Закону України «Про Червону книгу України» щодо посилення охорони рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу, занесені до Червоної книги України. Законопроєкт має на меті вдосконалити механізм державного управління та контролю в галузі охорони рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу, занесених до Червоної книги України; забезпечити ефективну роботу Нацкомісії з питань Червоної книги України; встановити механізм виключення з Червоної книги рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення, видів тваринного і рослинного світу. Проєкт Закону за своєю метою не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу, проте порушує дотримання принципу правової визначеності, а тому потребує суттєвого доопрацювання.

 

Проєкт Закону №5366 про внесення змін до деяких законів України щодо захисту морських ссавців і чужорідних видів акул. Законопроєкт пропонує запровадити повну заборони на утримання дельфінів, акул та інших морських ссавців у неволі і напіввільних умовах, а також заборонити будь-яке використання в шоу-програмах дельфінів та інших морських ссавців у дельфінаріях (океанаріумах). Окрім того, пропонується запровадити заборону на фізичний контакт із дельфінами та іншими морськими ссавцями, а саме: на дельфінотерапію, дайвінг разом з морськими ссавцями, фото- і відеозйомку в безпосередньому контакті з морським ссавцем. Комітет ухвалив висновок, що проєкт Закону за своїм спрямуванням не суперечить цілям Угоди про асоціацію та праву Європейського Союзу, але потребує суттєвого доопрацювання з метою дотримання принципу правової визначеності.

 

Проєкт Закону №5322 про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання зловживанням на оптових енергетичних ринках. Проєкт, за словами авторів, спрямований на запобігання зловживань з боку учасників на оптових енергетичних ринках. Він встановлює відповідальність для учасників за маніпулювання на енергетичних ринках, а також за торгівлю на основі інсайдерської інформації. Проєкт відповідає цілям Угоди про асоціацію, але потребує доопрацювання з метою більш повного врахування положень адаптованої редакції Регламенту №1227/2011 Європейського Парламенту та Ради від 25 жовтня 2011 року, висловлених зауважень та рекомендацій Енергетичного Співтовариства. Водночас відповідно до Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію Україна зобов’язана провести консультації з Єврокомісією щодо сумісності законопроєкту з правом ЄС. Тому необхідно відтермінувати розгляд законопроєкту до отримання висновку Європейської Комісії. Такий самий висновок Комітет ухвалив і щодо альтернативного законопроєкту №5322-1.

 

Висновки щодо законопроєктів №6248, №6018, №6018-1 та №6018-2 підготовлені в межах проєкту Фонду «Відродження», який реалізує ГО «Євроатлантичний курс».