Connecting Europe Express — із Лісабона стартував залізничний проєкт, що об’єднує Європу

03 вересня 2021, 09:01

2 вересня з залізничного вокзалу Лісабона вирушив спеціальний потяг Connecting Europe Express, створений в рамках Європейського року залізниці 2021. Під час своєї п'ятитижневої подорожі він зупинятиметься у більш ніж 100 містах та містечках. Експрес зробить велику зупинку у Любляні — столиці Словенії, яка перейняла естафету головування у Раді Європи від Португалії і згодом передасть її Франції. А 7 жовтня прибуде до свого місця призначення — Парижа.

 

Єврокомісарка з питань транспорту Адіна Велян заявила: «Залізниця — це майбутнє Європи, наш шлях до пом’якшення зміни клімату та стимулювання економічного відновлення після пандемії, оскільки ми будуємо нейтрально-вуглецевий транспортний сектор. Протягом найближчих тижнів Connecting Europe Express стане місцем для проведення конференцій, лабораторією та форумом для публічних дебатів про те, як зробити залізницю транспортним засобом, як для пасажирів, так і для бізнесу». 

 

Connecting Europe Express — це не регулярний потяг, а символічний проєкт, мета якого продемонструвати, як залізниця сприяє розвитку бізнесу, налагодженню культурних, економічних та міжособистісних зв’язків на території Євросоюзу. На маршруті експресу заплановані різні заходи, щоб люди могли привітати потяг на вокзалах по всій Європі. А в самому потязі відбуватимуться активності, стежити за якими можна буде онлайн. Власне, враховуючи різницю у ширині колій в різних країнах, Connecting Europe Express — це не один потяг, а три — Піренейський, Стандартний та Балтійський, які передаватимуть естафету один одному. В одному з вагонів Стандартного потяга відбудеться мобільна виставка, організована Європейським виконавчим агентством з питань клімату, інфраструктури та навколишнього середовища. Вона продемонструє багато існуючих технологій та інновацій, що можуть покращити залізничний транспорт, а також покаже, як ЄС підтримує інфраструктурні проєкти. У Стандартному потязі є також конференц-вагон (наданий Францією), два пасажирські вагони (надані Німеччиною та Швейцарією), італійський вагон-ресторан та спальний вагон австрійського виробництва. Піренейський потяг, що курсує між Португалією та Іспанією, був наданий іспанським оператором Renfe, а країнами Балтії курсуватиме потяг литовської компанії LTG.

 

Генеральний директор Австрійської федеральної залізниці Андреас Матте підкреслив важливість цього спільного проєкту: «Експрес, що об'єднує Європу, є доказом успіху Європейського року залізниці. Він, водночас, вказує нам на спільні виклики, що постають перед нами. Міцний європейський залізничний сектор є життєво важливим для досягнення кліматичних цілей ЄС. Наразі існує багато технічних бар’єрів у транскордонному залізничному транспорті, і провести потяг через національні кордони в Європі дуже складно. Нам потрібно продовжувати переводити вантажі з автомобільних на залізничні, надавати ефективні послуги зі щоденного перевезення пасажирів та розширювати міжнародні пасажирські залізничні перевезення на великі відстані денними та нічними службами. Я переконаний, що Connecting Europe Express підвищить обізнаність про ці виклики».

 

2021 рік у Євросоюзі було оголошено роком залізничного транспорту. Це ініціатива Європейської комісії, мета якої інформувати про переваги залізниці як стійкого, комфортного та безпечного виду транспорту. Ця ініціатива також є важливою частиною зусиль ЄС в рамках Європейської Зеленої угоди. Вона передбачає заходи, що допоможуть зробити Європу кліматично нейтральною до 2050 року. Одним із ключових елементів Зеленого курсу є впровадження чистих видів транспорту. Транспортний сектор сьогодні продукує близько 25% усіх викидів парникових газів в Євросоюзі. Європейський зелений курс передбачає скорочення на 90% транспортних викидів СО2 до 2050 року.