#НаОпрацюванні Комітету проєкт закону, який пропонує запровадити електронні квитки на автомобільному та міському електричному транспорті
27 серпня 2021, 09:47
Комітет з питань інтеграції України до ЄС опрацьовує проєкт закону №5705
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо
впровадження електронних квитків на автомобільному та міському
електричному транспорті.
Запровадження електронного квитка, як вказано у пояснювальній записці до законопроєкту, — одна з ключових реформ транспортної галузі. Відтак проєкт розроблено з метою реалізації цієї реформи.
Законопроєкт №5705 пропонує такі зміни:
• до частини другої статті 910 Цивільного кодексу України — щодо визначення електронного квитка, поряд з паперовим квитком, підставою для укладення договору перевезення пасажира та багажу.
• Зміни до Закону України «Про міський електричний транспорт» та Закону України «Про автомобільний транспорт» надають осучаснені визначення термінів «електронний квиток» та «квиток», а також замінюють законодавство Української Радянської Соціалістичної Республіки на акт законодавства України. На заміну повноважень Міністерства автомобільного транспорту УРСР, ці ж самі повноваження закріплюються за центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
Критеріями, за якими буде оцінюватися ефективність реалізації законопроєкту, як вказано у пояснювальній записці до нього, буде відсоток осіб, що оплачуватимуть послуги з перевезення пасажира та багажу за допомогою електронного квитка від загальної кількості пасажирів перевезених автомобільним та міським електричним транспортом (автобус, трамвай, тролейбус).
Можливими ризиками, на думку авторів проєкту, є небажання органів місцевого самоврядування запроваджувати автоматизовану систему обліку оплати проїзду у зв’язку з необхідністю фінансових витрат на придбання серверного обладнання та створення програмного забезпечення для функціонування автоматизованої системи обліку оплати проїзду. Щоб мінімізувати ці ризики, органам місцевого самоврядування, за їх зверненням, буде надано доступ до програмного забезпечення на транспортному порталі електронних послуг e-transport.gov.ua.
Запровадження електронного квитка, як вказано у пояснювальній записці до законопроєкту, — одна з ключових реформ транспортної галузі. Відтак проєкт розроблено з метою реалізації цієї реформи.
Законопроєкт №5705 пропонує такі зміни:
• до частини другої статті 910 Цивільного кодексу України — щодо визначення електронного квитка, поряд з паперовим квитком, підставою для укладення договору перевезення пасажира та багажу.
• Зміни до Закону України «Про міський електричний транспорт» та Закону України «Про автомобільний транспорт» надають осучаснені визначення термінів «електронний квиток» та «квиток», а також замінюють законодавство Української Радянської Соціалістичної Республіки на акт законодавства України. На заміну повноважень Міністерства автомобільного транспорту УРСР, ці ж самі повноваження закріплюються за центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
Критеріями, за якими буде оцінюватися ефективність реалізації законопроєкту, як вказано у пояснювальній записці до нього, буде відсоток осіб, що оплачуватимуть послуги з перевезення пасажира та багажу за допомогою електронного квитка від загальної кількості пасажирів перевезених автомобільним та міським електричним транспортом (автобус, трамвай, тролейбус).
Можливими ризиками, на думку авторів проєкту, є небажання органів місцевого самоврядування запроваджувати автоматизовану систему обліку оплати проїзду у зв’язку з необхідністю фінансових витрат на придбання серверного обладнання та створення програмного забезпечення для функціонування автоматизованої системи обліку оплати проїзду. Щоб мінімізувати ці ризики, органам місцевого самоврядування, за їх зверненням, буде надано доступ до програмного забезпечення на транспортному порталі електронних послуг e-transport.gov.ua.