Індустріальні парки, сертифікація Укренерго та регулювання сфери азартних ігор — Комітет розглянув законопроєкти щодо відповідності праву ЄС

10 лютого 2021, 15:28

Комітет з питань інтеграції України до ЄС на своєму засіданні розглянув два законопроєкти, які пропонують спростити створення та стимулювати діяльність індустріальних парків в Україні. Законопроєкт №4416 пропонує зробити механізм доступу до участі в індустріальному парку простішим, запровадити додаткові стимули, такі як кредитування та державні інвестиції в інфраструктуру таких парків, щоб зменшити витрати бізнесу для початку економічної діяльності. Комітет ухвалив висновок, що проєкт за своєю метою не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує висновку Антимонопольного комітету України щодо впливу на конкуренцію. Такий самий висновок отримав і альтернативний проєкт Закону №4416-1, який, за словами авторів, також спрямований на залучення інвестицій у промисловий сектор економіки шляхом запровадження стимулів в індустріальних парках.

 

Такими, що не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, Комітет також визнав законопроєкти:

  • Законопроєкт №4326 щодо проведення судово-психіатричної експертизи в адміністративному провадженні. Документ передбачає, що призначення судово-психіатричної експертизи без згоди особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, можливе лише за рішенням суду, яке ґрунтується на підставі достатніх даних.
  • Проєкт Закону №4517 щодо урегулювання процедури складання митних декларацій на товари, відповідно до Митного кодексу ЄС. Положення проєкту закону відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням у сфері європейської інтеграції.
  • Проєкт Закону №4482 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування діяльності відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави. Документ має на меті спрощення та прискорення процедур створення та припинення діяльності згаданих підрозділів на території України. Документ, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до положень  Директиви 2017/1132.
  • Законопроєкт №4351-2 про внесення змін до Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор». Документ не суперечить праву Європейського Союзу. Ще два законопроєкти, які регулюють сферу азартних ігор — №4351 та №4351-1, за висновком Комітету, потребують суттєвого доопрацювання щоб забезпечити контроль держави за цією сферою через уповноважений орган влади, відповідно до Директиви 2015/849 Європейського Парламенту та Ради від 20 травня 2015 р. 
  • Проєкт Закону №3356-д щодо обов'язковості використання рідкого біопалива в галузі транспорту. Не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України, водночас потребує суттєвого доопрацювання з урахуванням положень Директиви 2009/28/ЄС.
  • Законопроєкт №3364-1-д щодо сертифікації оператора системи передачі Укренерго. Пропонує встановити правові рамки для сертифікації оператора системи передачі електричної енергії в Україні за моделлю відокремлення ISO. Комітет ухвалив висновок, що проєкт закону не суперечить праву ЄС. Водночас, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію, Україна зобов’язана провести консультації з Європейською Комісією щодо сумісності законопроєкту з відповідними положеннями права ЄС.
Таким, що не відповідає міжнародно-правовим зобов’язанням України Комітет визнав проєкт Закону №4360 щодо забезпечення належного повідомлення учасників судового процесу та направлення копій судових рішень. За висновком Комітету, документ за своєю метою не суперечить цілям Угоди про асоціацію, проте потребує доопрацювання з метою уникнення можливого порушення права людини на справедливий розгляд справи.

 

На засіданні Комітет також вирішив підтримати законопроєкт №0086 про вихід з Угоди та Протоколу про Міжурядовий фельд'єгерський зв'язок. Угода і Протокол визначають юридичні аспекти та зобов’язання в рамках створення єдиної системи зв’язку, призначеного для доставки особливо важливої, секретної та службової кореспонденції між главами держав, урядів, органами влади. Центральним транзитним пунктом при пересиланні офіційної кореспонденції Угодою було визначено Москву. Зараз пересилання офіційної кореспонденції через Москву несе загрозу національним інтересам України, оскільки не гарантує цілковитого збереження офіційної кореспонденції. Комітет рекомендує головному комітету внести законопроєкт №0086 на розгляд Верховної Ради України для ухвалення за основу та в цілому.

 

Члени Комітету також заслухали звіт Міністерства інфраструктури України та Проєкту ЄС-ПРООН з парламентської реформи щодо виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС у сфері транспорту та транспортних послуг.