Нові вимоги до громадського транспорту
08 лютого 2021, 09:12
У нас #НаОпрацюванні Комітету проєкт закону №?4583
щодо суспільно важливих послуг з перевезення пасажирів автомобільним та
міським електричним транспортом, який встановлює нові вимоги до цих
видів транспорту.
Ініціатори законопроєкту стверджують, що на сьогодні більшість міського транспорту України ? це автобуси, місткість яких не перевищує 22 пасажирських місць і строк експлуатації яких становить понад 10 років. Частина транспортних засобів, що обслуговують міські автобусні маршрути, за своєю конструкцією та пасажиромісткістю морально застаріла. Автори законопроєкту також зауважують, що за результатами конкурсів, які проводять організатори, основну частку пасажирських перевезень автомобільним транспортом виконують приватні перевізники. Однак темпи оновлення парку цих перевізників не відповідають потребам сьогодення.
Що пропонує проєкт №?4583?
• На законодавчому рівні закріплює положення про якісне надання транспортних послуг для усіх верств населення;
• закріплює положення про те, що послуги з перевезення пасажирів повинні надаватися транспортом, пристосованим для перевезення пасажирів з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
• транспорт має бути обладнаний пристроями зовнішнього звукового інформування пасажирів із порушеннями зору про номер і кінцеву зупинку маршруту, звуковими та візуальними (текстовими) системами для інформування пасажирів із порушеннями зору та слуху про зупинки;
• транспорт також має бути обладнаний GPS-трекерами.
Якщо законопроєкт №?4583 ухвалять — маршрутки з українських доріг можуть зникнути, оскільки вони не відповідають технічним вимогам, передбаченим законопроєктом.
Організацію з надання суспільно важливих послуг з перевезення пасажирів автомобільними маршрутами законопроєкт покладає на місцеву владу. Міста, як твердять автори проєкту, самі зможуть визначати ціну та платити перевізникам за кілометри, які обслужено. Міністр інфраструктури України запевняє, що:
• завдяки ухваленню цього проєкту послуги із перевезень пасажирів закуповуватимуться виключно через систему ProZorro. І цим будуть ліквідовані не завжди прозорі конкурси на маршрути і навпаки — запроваджено відкриту конкуренцію серед перевізників;
• міста, як організатори перевезень, також матимуть можливість накладати штрафи на перевізників за невиконання умов договору;
• громадський транспорт на маршрутах в центрі та історичних районах міст буде максимально екологічним;
• буде здійснено перехід на валідатори та безготівкові розрахунки. Це зручність для пасажирів і чіткий контроль за обсягами надходжень і кількістю перевезених пільгових категорій, які нарешті не будуть питати, чи можна їм скористатися маршруткою. Це дасть змогу унеможливити ситуації, коли водії не пускають пільговиків;
• плюси для перевізників – чіткі правила і вимоги, виписані у договорі. Завдяки цьому вони зможуть планувати оновлення свого автопарку, контролювати надходження і мати гарантію відшкодування перевезення пільгових категорій пасажирів.
Ініціатори законопроєкту стверджують, що на сьогодні більшість міського транспорту України ? це автобуси, місткість яких не перевищує 22 пасажирських місць і строк експлуатації яких становить понад 10 років. Частина транспортних засобів, що обслуговують міські автобусні маршрути, за своєю конструкцією та пасажиромісткістю морально застаріла. Автори законопроєкту також зауважують, що за результатами конкурсів, які проводять організатори, основну частку пасажирських перевезень автомобільним транспортом виконують приватні перевізники. Однак темпи оновлення парку цих перевізників не відповідають потребам сьогодення.
Що пропонує проєкт №?4583?
• На законодавчому рівні закріплює положення про якісне надання транспортних послуг для усіх верств населення;
• закріплює положення про те, що послуги з перевезення пасажирів повинні надаватися транспортом, пристосованим для перевезення пасажирів з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
• транспорт має бути обладнаний пристроями зовнішнього звукового інформування пасажирів із порушеннями зору про номер і кінцеву зупинку маршруту, звуковими та візуальними (текстовими) системами для інформування пасажирів із порушеннями зору та слуху про зупинки;
• транспорт також має бути обладнаний GPS-трекерами.
Якщо законопроєкт №?4583 ухвалять — маршрутки з українських доріг можуть зникнути, оскільки вони не відповідають технічним вимогам, передбаченим законопроєктом.
Організацію з надання суспільно важливих послуг з перевезення пасажирів автомобільними маршрутами законопроєкт покладає на місцеву владу. Міста, як твердять автори проєкту, самі зможуть визначати ціну та платити перевізникам за кілометри, які обслужено. Міністр інфраструктури України запевняє, що:
• завдяки ухваленню цього проєкту послуги із перевезень пасажирів закуповуватимуться виключно через систему ProZorro. І цим будуть ліквідовані не завжди прозорі конкурси на маршрути і навпаки — запроваджено відкриту конкуренцію серед перевізників;
• міста, як організатори перевезень, також матимуть можливість накладати штрафи на перевізників за невиконання умов договору;
• громадський транспорт на маршрутах в центрі та історичних районах міст буде максимально екологічним;
• буде здійснено перехід на валідатори та безготівкові розрахунки. Це зручність для пасажирів і чіткий контроль за обсягами надходжень і кількістю перевезених пільгових категорій, які нарешті не будуть питати, чи можна їм скористатися маршруткою. Це дасть змогу унеможливити ситуації, коли водії не пускають пільговиків;
• плюси для перевізників – чіткі правила і вимоги, виписані у договорі. Завдяки цьому вони зможуть планувати оновлення свого автопарку, контролювати надходження і мати гарантію відшкодування перевезення пільгових категорій пасажирів.