Захистити українців від акустичного насилля в транспорті та заборонити рекламу на автошляхах

04 лютого 2021, 14:42

На засіданні 3 лютого Комітет з питань інтеграції України до ЄС розглянув законопроєкти, які пропонують захистити права пасажирів і водіїв.

 

Проєкт закону №3006 пропонує внести зміни до статті 40 Закону України «Про автомобільний транспорт» з тим, щоб захистити пасажирів у транспорті від нав'язливої музики та аудіо продукту, якого вони не замовляли. Документ пропонує заборонити трансляцію в салонах рейсових автобусів музики, фільмів чи інших звуків, окрім інформації про саму поїздку. Звук може транслюватися лише на індивідуальні навушники пасажирів. Що стосується нерегулярних автобусних перевезень або таксі — тут трансляція допускається за згодою всіх пасажирів. За висновком Комітету, законопроєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України. 


Такий самий висновок отримав і проєкт закону 4534 пропонує заборонити розміщення реклами на автошляхах. Його автори переконані, що рекламоносії відвертають увагу водіїв, перешкоджають оцінці дорожньо-транспортної ситуації, особливо через їхнє яскраве освітлення в темну пору доби. Автори проєкту №4534, відтак, пропонують заборонити зовнішню рекламу на автомобільних дорогах, вулицях, залізничних переїздах, зокрема: на пішохідних доріжках та алеях; на велосипедних доріжках; на відстані менш ніж 10 метрів від краю смуги автомобільних доріг загального користування та над проїжджою частиною автомобільних доріг.

 

Такими, що не суперечать праву ЄС, Комітет також визнав такі проєкти законів:

 

-  №4327 щодо впорядкування питань, пов'язаних із військовополоненими та інтернованими особами в особливий період.

 

-  №4323 щодо застосування до засуджених та осіб, які тримаються під вартою, заходів примусового годування.

 

-  Проєкт Закону №4356 про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання розвитку енергосервісу. Документ не суперечить праву ЄС, але за Додатком ХХVII-A до Угоди про асоціацію потребує висновку Єврокомісії щодо його сумісності з відповідними положеннями права ЄС.

 

- Проєкт Закону 3741 щодо захисту бджільництва. Документ пропонує посилити кримінальну відповідальність за порушення під час обробки медоносних рослин від шкідників. Він не суперечить праву Європейського Союзу.

 

-     №3044а щодо удосконалення адміністрування акцизного податку на тютюнові вироби та посилення контролю за їхнім обігом. Документ, зокрема, запроваджує автоматизовану систему контролю за обігом тютюнових виробів, а також пропонує механізм, як запобігти накопиченню тютюнових виробів виробниками перед підвищенням ставок акцизного податку. За висновком Комітету, положення законопроєкту не суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, проте потребують доопрацювання з метою безпосереднього їхнього приведення у відповідність з вимогами Директиви 2014/40/ЄС Європейського Парламенту та Ради  від 3 квітня 2014 року, згідно з добровільно взятими Україною зобов’язаннями.

 

-     Такий самий висновок отримав і альтернативний проєкт №3044а-1 щодо удосконалення адміністрування акцизного податку на тютюнові вироби, на рідини, що використовуються в електронних сигаретах, та посилення контролю за їхнім обігом. Але він до того ж потребує оцінки Антимонопольного комітету України на предмет відповідності його положень статтям 253-255 Глави 10 «Конкуренція» Угоди про асоціацію.

 

-     №3044а-2 про внесення змін до Податкового кодексу України та Закону України щодо удосконалення адміністрування акцизного податку на тютюнові вироби та посилення контролю за їхнім обігом. За висновком Комітету, також не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції і потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність з вимогами вже згаданої Директиви 2014/40/ЄС Європейського Парламенту та Ради  від 3 квітня 2014 року.

 

Суперечить цілям Угоди про асоціацію, за висновком Комітету, проєкт закону №4199 щодо врегулювання діяльності наглядових рад акціонерних товариств, у статутному капіталі яких понад 50 відсотків акцій (часток, паїв) належить державі, а також акціонерних товариств, 50 і більше відсотків акцій (часток, паїв) якого перебувають у статутних капіталах господарських товариств, частка держави в яких становить 100 відсотків. Документ суперечить цілям Угоди про асоціацію та потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до положень Керівних принципів ОЕСР щодо корпоративного управління на підприємствах державної форми власності.

 

Не узгоджується із цілями Угоди про асоціацію та потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до положень Керівних принципів ОЕСР щодо корпоративного управління на підприємствах державної форми власності альтернативний до попереднього проєкт закону 4199-1 про внесення змін щодо реформування наглядових рад для забезпечення належного та ефективного управління корпоративними правами держави.


Такими, що потребують суттєвого доопрацювання з метою узгодження з загальноєвропейськими тенденціями і найкращими практиками розвитку державної служби та врахування основних принципів і стандартів, закріплених у Рекомендації №R (2000) 6 Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам щодо статусу публічних службовців в Європі Комітетом було визнано проєкти Законів

№4530 про парламентську службу та  №4530-1 про особливості служби в Апараті Верховної Ради України.