Зміни до законів про ринок електроенергії та заборона імпорту стратегічної сировини з держави-агресора
06 листопада 2020, 13:10
Документи,
що пропонують
врегулювати ринок електричної енергії та не допустити імпорту
стратегічних
видів сировини з держави-агресора в Україну сьогодні на засіданні
розглянув
Комітет з питань інтеграції України до ЄС.
Такими, що
не суперечать
праву Європейського Союзу члени Комітету визнали такі законопроєкти:
- Проєкт
Закону №3942
про внесення змін до Закону України «Про систему гарантування вкладів
фізичних осіб». За своєю метою документ не суперечить Угоді про
асоціацію.
- Проєкт
Закону №3810
про внесення змін до Господарського кодексу України щодо обмеження
права державних підприємств залучати кредити, які можуть загрожувати
національній безпеці. У законопроєкті запропоновано доповнити статтю 67
Господарського кодексу України нормою, яка забороняє державним
підприємствам залучати внутрішні та зовнішні кредити від юридичних
осіб, учасниками або кінцевими бенефіціарнами яких є громадяни
держави-агресора або держави-окупанта. Проєкт, за висновком Комітету,
не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері
європейської інтеграції, але потребує доопрацювання в частині
визначення порядку виконання вже укладених кредитних договорів.
- Проєкт
Закону №3262
про внесення змін до Закону України «Про ринок електричної енергії».
Документ пропонує заборонити здійснення комерційного перетоку
електроенергії з держав, що не є членами (сторонами) Європейського
Союзу або Енергетичного Співтовариства. Тимчасово, на час переходу ОЕС
України на паралельну роботу з об'єднанням енергосистем держав-членів
Європейського союзу (ENTSO-E), дозволити здійснювати технологічний
переток електричної енергії з держав, що не є членами (сторонами)
Європейського Союзу або Енергетичного Співтовариства. Проєкт, за
висновком Комітету, не суперечить праву ЄС та Угоді про асоціацію, але,
відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію Україна
зобов'язана провести консультації з Європейською Комісією щодо
сумісності законопроєкту з правом ЄС. Відтак — необхідно відтермінувати
розгляд законопроєкту до отримання відповідного висновку Єврокомісії.
- Такий
самий висновок отримав і альтернативний проєкт №3262-1
про внесення змін до деяких законів України (щодо імпорту електричної
енергії та інших товарів з держави-агресора), який пропонує обмежити
імпорт певних видів стратегічної сировини з держави-агресора.
- Проєкт
Закону №4114
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зменшення
вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я нації.
Документ пропонує заборонити продаж та рекламування тютюнових виробів
на зупинках громадського транспорту та у радіусі 10 метрів від них. За
висновком Комітету, він відповідає цілям Угоди про асоціацію та
практиці країн Європейського Союзу, але потребує доопрацювання з
урахуванням Директив ЄС. Такі самі висновки Комітет ухвалив і щодо
альтернативних проєктів №4114-1
та №4114-2,
які пропонують прирівняти тютюновмісні вироби для електричного
нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням до
тютюнових виробів і поширити на них обмеження реалізації, куріння і
реклами як і для тютюнових виробів.
Не
відповідає цілям
Угоди про асоціацію, за висновком Комітету, законопроєкт №3518 про внесення змін до Закону України «Про
природно-заповідний фонд України».
Не
узгоджується із
цілями Угоди про асоціацію, та потребує доопрацювання з метою
приведення у
відповідність до положень Керівних принципів ОЕСР щодо корпоративного
управління на підприємствах державної форми власності законопроєкт №3955 про
внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління
державними унітарними підприємствами та господарськими товариствами, у
статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належить
державі.