Зміни до законів про ринок електроенергії та заборона імпорту стратегічної сировини з держави-агресора

06 листопада 2020, 13:10

Документи, що пропонують врегулювати ринок електричної енергії та не допустити імпорту стратегічних видів сировини з держави-агресора в Україну сьогодні на засіданні розглянув Комітет з питань інтеграції України до ЄС.

 

Такими, що не суперечать праву Європейського Союзу члени Комітету визнали такі законопроєкти: 

  • Проєкт Закону №3942  про внесення змін до Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб». За своєю метою документ не суперечить Угоді про асоціацію. 
  • Проєкт Закону №3810 про внесення змін до Господарського кодексу України щодо обмеження права державних підприємств залучати кредити, які можуть загрожувати національній безпеці. У законопроєкті запропоновано доповнити статтю 67 Господарського кодексу України нормою, яка забороняє державним підприємствам залучати внутрішні та зовнішні кредити від юридичних осіб, учасниками або кінцевими бенефіціарнами яких є громадяни держави-агресора або держави-окупанта. Проєкт, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання в частині визначення порядку виконання вже укладених кредитних договорів.
  • Проєкт Закону №3262 про внесення змін до Закону України «Про ринок електричної енергії». Документ пропонує заборонити здійснення комерційного перетоку електроенергії з держав, що не є членами (сторонами) Європейського Союзу або Енергетичного Співтовариства. Тимчасово, на час переходу ОЕС України на паралельну роботу з об'єднанням енергосистем держав-членів Європейського союзу (ENTSO-E), дозволити здійснювати технологічний переток електричної енергії з держав, що не є членами (сторонами) Європейського Союзу або Енергетичного Співтовариства. Проєкт, за висновком Комітету, не суперечить праву ЄС та Угоді про асоціацію, але, відповідно до пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію Україна зобов'язана провести консультації з Європейською Комісією щодо сумісності законопроєкту з правом ЄС. Відтак — необхідно відтермінувати розгляд законопроєкту до отримання відповідного висновку Єврокомісії.
  • Такий самий висновок отримав і альтернативний проєкт №3262-1 про внесення змін до деяких законів України (щодо імпорту електричної енергії та інших товарів з держави-агресора), який пропонує обмежити імпорт певних видів стратегічної сировини з держави-агресора.
  • Проєкт Закону №4114 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я нації. Документ пропонує заборонити продаж та рекламування тютюнових виробів на зупинках громадського транспорту та у радіусі 10 метрів від них. За висновком Комітету, він відповідає цілям Угоди про асоціацію та практиці країн Європейського Союзу, але потребує доопрацювання з урахуванням Директив ЄС. Такі самі висновки Комітет ухвалив і щодо альтернативних проєктів №4114-1 та №4114-2, які пропонують прирівняти тютюновмісні вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням до тютюнових виробів і поширити на них обмеження реалізації, куріння і реклами як і для тютюнових виробів.

 

Не відповідає цілям Угоди про асоціацію, за висновком Комітету, законопроєкт №3518 про внесення змін до Закону України «Про природно-заповідний фонд України».

 

Не узгоджується із цілями Угоди про асоціацію, та потребує доопрацювання з метою приведення у відповідність до положень Керівних принципів ОЕСР щодо корпоративного управління на підприємствах державної форми власності законопроєкт №3955 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління державними унітарними підприємствами та господарськими товариствами, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належить державі.