Знизити ПДВ на молочні продукти та ратифікувати угоди про спрощення автомобільних перевезень

16 вересня 2020, 16:56

Комітет з питань інтеграції України до ЄС на засіданні 16 вересня розглянув проєкти законів, що пропонують серед іншого ці ініціативи.

Комітет ухвалив рішення підтримати три законопроєкти про ратифікації міжнародних угод щодо спрощення транспортного сполучення. Це проєкт Закону №0059  про ратифікацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Чорногорії про міжнародні автомобільні перевезення пасажирів і вантажів; проєкт Закону №0060  про ратифікацію Протоколу між Урядом України та Урядом Республіки Білорусь про внесення змін до Угоди про міжнародне автомобільне сполучення. Обидва документи передбачають ратифікацію Україною угод, мета яких — спростити порядок вантажних та пасажирських перевезень, зокрема здійснювати такі перевезення без спеціальних дозволів. А також — проєкт Закону №0061 про ратифікацію Протоколу між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Катар про внесення змін і доповнень до Угоди про повітряне сполучення. Ратифікація цього протоколу надасть можливість, зокрема, усунути обмеження щодо кількості рейсів, ємності та (або) типів повітряних суден, пунктів на територіях обох країн під час здійснення регулярного повітряного сполучення. Комітет рекомендує Головному комітету внести згадані три проєкти законів на розгляд Верховної Ради України для ухвалення їх за основу та в цілому.

Такими, що не суперечать праву ЄС та міжнародним зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції Комітет визнав такі законопроєкти:


  • проєкт Закону №3479 про заборону фінансових пірамід в Україні. Документ пропонує заборонити створення, підтримку та рекламу фінансових пірамід в Україні та встановити кримінальну відповідальність за організацію або сприяння діяльності фінансових пірамід. Комітет ухвалив висновок, що документ відповідає праву ЄС.

  • відповідає праву ЄС, на думку членів Комітету і законопроєкт №3541 щодо переказу коштів готівкою в межах України. Він пропонує внести зміни до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», збільшивши суму переказів коштів готівкою в межах України без супроводу ідентифікації та верифікації платника, до суми еквівалентній 1000 євро за поточним курсом Нацбанку.

  • не суперечиіть праву ЄС, за висновком Комітету, проєкт Закону №3364-1 щодо врегулювання кризи неплатежів на ринку електричної енергії. Законопроєкт має на меті врегулювати питання сертифікації оператора системи передачі електричної енергії за моделлю відокремлення ISO. Ця модель передбачає, що оператор системи користується майном, яке забезпечує цілісність об’єднаної енергетичної системи України при цьому, згадане майно залишається у власності держави. Члени Комітету також зауважили, що, оскільки згаданий законопроєкт належить до сфери енергетики, України щодо нього має провести консультації з Європейською Комісією щодо сумісності законопроєкту з правом ЄС. Така процедура стосується усіх «енергетичних» законопроєктів, зважаючи на вимогу пункту 5 Додатку ХХVII-A Угоди про асоціацію України з ЄС.

  • проєкт Закону №3775 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зниження ставки податку на додану вартість для молока та молочних продуктів, Документ пропонує знизити ставку ПДВ до 10% на молочні продукти та сировину для їхнього виробництва. За висновком Комітету, він не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, водночас потребує доопрацювання з метою дотримання принципу правової визначеності, стабільності та передбачуваності податкового законодавства.

  • проєкт Закону №3528. Документ пропонує зміни до Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», зокрема у сфері надання фінансових послуг національним оператором поштового зв’язку. За висновком Комітету, проєкт не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції. Такий самий висновок отримав і альтернативний до попереднього проєкт Закону №3528-1. Він має на меті змінити та доповнити вже чинне законодавство у сфері запобігання та протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, таким чином, щоб воно враховувало положення  Директиви (EU) 2015/849 Європейського Парламенту та Ради від 20 травня 2015 року.

  • проєкт Закону №3877 про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення ефективного управління корпоративними правами держави, за висновком членів Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, але потребує доопрацювання в частині встановлення розміру оплати діяльності незалежних членів наглядової ради відповідно до Принципів ОЕСР щодо корпоративного врядування на підприємствах державної форми власності.

  • проєкт Закону №3934. Документ пропонує посилити відповідальність за незаконне виловлювання риби та інших видів водного промислу, зокрема підвищити за це штрафи. За своєю метою, на думку членік Комітету,проєкт відповідає Угоді про асоціацію, проте потребує врахування положень статті 43 Регламенту Ради (ЄС) 1005/2008 у частині проведення розслідування, якщо особу не було помічено під час скоєння злочину, проте вона перебувала у межах водойм із забороненим риболовним знаряддям та потребує доопрацювання у частині усунення невідповідності статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

  • проєкт Закону №4004 про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України. Проєкт пропонує заходи щодо підвищення ефективності боротьби з кіберзлочинністю та використання електронних доказів. За висновком Комітету, документ не суперечить Угоді про асоціацію, проте потребує доопрацювання з метою врахування положень Рекомендації №R (95)4  та Конвенції про кіберзлочинність задля унеможливлення зловживань у сфері захисту персональних даних.

  • проєкт Закону №3713. Законопроєкт пропонує звільнити від відповідальності батьків за несвоєчасну реєстрацію народження дитини, яка з’явилася на світ на тимчасово окупованій території України. А також внести зміни до Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» з метою запровадження без дискримінаційної процедури проведення державної реєстрації актів цивільного стану (народження та смерть особи), які відбулись на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь. Документ, за висновком Комітету, не суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.

Не відповідають міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, за висновками Комітету, такі проєкти законів:

 

  • проєкт Закону №3811 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо захисту соціально незахищених верств населення від надмірного оподаткування. Документ пропонує для соціально незахищених верств населення застосовувати для ряду операцій нульову ставка ПДВ, а також передати технічне адміністрування над електронними базами податкової до Держспецзв’язку України.
  • проєкт Закону(реєстр.№3979 про заходи щодо стимулювання розвитку ІТ-індустрії в Україні. Проєкт пропонує особливий режим оподаткування ІТ сфери (не уточнює при цьому умов оподаткування). Також передбачає можливість обрання контрактної форми трудового договору для ІТ фахівців при оформленні трудових відносин (чинне законодавство сьогодні такої форми не передбачає). Проєкт, за висновком Комітету, не відповідає міжнародним зобов’язанням України, а також потребує доопрацювання щодо термінів набрання ним чинності з метою дотримання принципу правової визначеності, стабільності та передбачуваності податкового законодавства.

 

Суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції, на думку членів Комітету:


  • проєкт Закону №3825 та альтернативний до нього №3826 щодо питань оподаткування операцій з ввезення на митну територію України транспортних засобів. Документи пропонують звільнити раз на 5 років від сплати ввізного мита на авто інвалідів І та ІІ групи та їхніх законних представників. Якщо таке авто продаватимуть — покупець зобов’язаний буде сплатити усі митні платежі. Положення проєктів законів, на думку членів Комітету, суперечать міжнародно-правовим зобов’язанням України та потребують доопрацювання з метою відповідності їхніх текстів вимогам статті 282 Угоди про асоціацію.
  • проєкт Закону №3455 щодо впровадження договірного порядку надання дозволу на кабельну ретрансляцію. Як стверджують автори проєкту, його ухвалення тимчасово, до 31 грудня 2023 року, усуває одну з причин підвищення тарифів для населення за послуги платного телебачення провайдерами програмної послуги. Це відбувається шляхом унеможливлення передчасного введення фінансового тягаря для ретрансляторів телеканалів незалежно від технологій. На думку членів Комітету, документ не відповідає цілям Угоди про асоціацію з ЄС та суперечить міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції.